Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Heb ik weer!!!!!!!!

Steek er vanmiddag een Sloveense Clio over!

P1060167.jpg


P1060168.jpg


P1060169.jpg


Heel de voorkant aan puin, ben er goed ziek van!
 
Gatver Mickel, dit is zwaar waardeloos :r

Heb je er politie bij laten komen en een rapport op laten stellen ?
Ik weet dat ze tegenwoordig niet zo snel meer komen bij dit soort aanrijdingen, maar bij een aanrijding met een buitenlands-kenteken-wagen zou ik ze gewoon laten komen.
Niets tegen buitenlanders/toeristen, maar het is lastig achterhalen als de tegenpartij niet welwillend/meewerkend is.

Ik hoop op een goede afloop en volledig schade-herstel.
Hou ons op de hoogte.
 
Heb geen rechtsbijstand helaas. Ze gaven ook meteen toe dat het hun fout was, ik reed immers op een voorrangsweg.

Politie wel gebeld maar komen hiervoor niet, heb wel een getuige gelukkig.

Gebeurde wel met zeer lage snelheid maar het was spekglad. Hij is langs mijn hele voorkant geschoven.

Vandaag mijn tussen persoon aan het werk gezet en deze wilde me gelukkig helpen.

Zo zijn ze er al achter dat de Sloveense verzekeringmaatschappij ook een filiaal in Nederland heeft dus dat scheelt aanzienlijk.

De schade wat ik nu kan zien is beide koplampen (Xenon), koplampsproeiers, bumper, grill, linker spatbord.

Zal wel total-los worden.
 
Dat is wel klote zeg.

Maar hoezo total-loss?? Dat zal toch wel meevallen?

En anders weet ik nog wel een bedrijf dat goed is met verzekeringen en er heel veel aan doet om de auto niet total loss te laten gaan. Is alleen wel hier in brabant.


Heb vorig jaar met m'n chevy pickup S10 uit 1996 achterop een Smart gezeten. Moest nieuwe bumper, nieuwe grille, spuitwerk. En die was zelfs niet total loss. Wel de laatste keer iig, volgende keer zal die wel total gaan. Dus hopen dat er geen volgende keer komt.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ligt er een beetje aan welke prijzen ze aanhouden. Bumpers zijn via de normale weg qua inkoop echt kansloos duur, daar werd mijn Omega vorig jaar ook economisch total loss door verklaard. Achterbumper zonder gespoten deel: meer dan 800,- ex. Tja, dan gaat het hard als er ook nog uitgedeukt en gespoten moet worden.

Maar dit is wel goed te maken, en je hebt een veel voorkomende kleur dus dat scheelt als je zelf naar onderdelen op zoek moet.

Blijkt kl*te, hopelijk wordt het snel opgelost.
 
B-Buster zei:
Ligt er een beetje aan welke prijzen ze aanhouden. Bumpers zijn via de normale weg qua inkoop echt kansloos duur, daar werd mijn Omega vorig jaar ook economisch total loss door verklaard. Achterbumper zonder gespoten deel: meer dan 800,- ex. Tja, dan gaat het hard als er ook nog uitgedeukt en gespoten moet worden.

Maar dit is wel goed te maken, en je hebt een veel voorkomende kleur dus dat scheelt als je zelf naar onderdelen op zoek moet.

Blijkt kl*te, hopelijk wordt het snel opgelost.

Kleur is Z147, deze kom ik niet veel tegen hoor!

Je moet voor een schaderapport uitgaan van de originele prijzen.

Koplamp origineel rond de €450,- per stuk.
Bumper van een MV6 kun je alleen maar orginineel kopen ca €700.
Koplampsproeier kost ook ca €110,- per stuk.
Spatbord ca €144,-
Grill ca €107,-
Dit zijn prijzen van 2 jaar geleden dus loopt hard op zo.

Dagwaarde zal een discussie punt worden, vindt nog maar eens een handgeschakeld MV6 benzine, en als je er al een vind met 150000km of minder.
 
t#ring mickel dat is echt balen man. en die oostblokkers moeten toch eens leren verkeers tekens lezen. ik snap de politie ookniet in deze dat ze niet komen. maar hier word je goed ziek van ik hoop voor je dat het netjes word opgelosd. mocht je onderdelen zoeken, ik weet een omega te staan in die kleur met xenon enz ,enz, kan volgende week wel ff informeren voor kleur nummer, maar is een 99er.gr,martijn
 
Die van mij is ook een 99er. volgens mij is deze kleur alleen voor de B1 in 98 en 99 gebruikt.

Ik hoor het wel, zou erg mooi zijn, maandag ga ik kijken wat ik allemaal nodig heb.
 
Nope. Mijn (en die van Vega) zijn ook in kleur Z147 geleverd.
Pas in 2001 zijn ze, als ik mij niet vergis, over gestapt op Z157 (wat er erg veel op lijkt).
M.a.w.: ik denk dat je genoeg keuze zult hebben.
Informeer ook even bij de demontage bedrijven in ons 'linkjes-draadje'.
 
MetalRush zei:
Nope. Mijn (en die van Vega) zijn ook in kleur Z147 geleverd.
Pas in 2001 zijn ze, als ik mij niet vergis, over gestapt op Z157 (wat er erg veel op lijkt).
M.a.w.: ik denk dat je genoeg keuze zult hebben.
Informeer ook even bij de demontage bedrijven in ons 'linkjes-draadje'.

Ik had het alleen over de B1, die is alleen in Z147 geleverd van 0798 tot 07/99 daarna werd het de B2 dat maakt het zoeken wat lastiger.

Daarnaast heb ik ook origineel Xenon wat je ook niet al te veel vindt.

Hoop dat het met Martijn wat wordt, zal het maandag eens goed sneeuwvrij maken om eens goed te kijken.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Zo dan, wat is er volgens dat rapport allemaal stuk dat het zoveel kost?

Weet je al wat ze als dagwaarde op gaan geven?
 
Weet nog niets van de dagwaarde, is een buitenlandse verzekeringsmaatschappij dus zal wel lang gaan duren.

Ga maar eens op zoek naar een hand geschakelde MV6, en dan nog 1 met weinig kilometers..

Heb helaas slechte ervaringen met schade experts.

Wat er zoal kapot is, beide koplampen, koplampsproeiers, bumper, frontplaat, grill, spatbord en nog meer.

Rij er nog mee maar 1 koplamp schijnt ongeveer 1 meter voor de auto.<br /><br />-- 08 feb 2011 21:59 --<br /><br />Morgen 9-2-2011 komt eindelijk een expert kijken, kan ik hem eindelijk weer eens een beetje toonbaar gaan maken!!!
 
Bovenaan