Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

hercirculatie klep

heren, een vraag waar zit de hercirculatieklep precies en kan je er goed bij, en hoe werkt hij precies, ik heb last van veel vocht in de auto, en moet de verwarming op zijn hoogste stand zetten wil ik dew ramen voor schoon houden, maar de achterste ramen blijven beslagen, filter is droog bakm onder parafaan is droog geen oelvloeistoflekkage. Vocht komnt in de auto juist als hij stil staat maar hoeft niet te regernen echt condens maar wel extreem veel vooral tegen de voorruit, en dat krijgt hij zowieso niet weg,zitten er ergens openingen in de auto zodat vocht altijd weg kan en zo ja waar
 

yoyo

The UK brothers
Hoi Jacques,

De verwarming staat voluit zeg je , maar staat de airco ook aan ?
(op de stand automatisch en dit trekt ook veel condens weg)

Ook zou je eens kunnen kunnnen in de bak waar je interieurfilter zit die zou ook weleens vol met water kunnen staan.
(in je motorruimte rechts bij je voorruit)
In deze bak zit onderin een rubbertje wat wel een verstop zou kunnen zitten en zodoende zijn vocht niet kwijt kan.

Nog een ander verhaal zou kunnen zijn een defecte kachelradiator.
(zit in de cabine helmaal verstopt achter je dashboord.)
Dit kan je ook merken als er regelmatig koelvloeistof moet worden bij gevuld.

Voor alle problemen kan je hier op het forum wel een duidelijke uitleg vinden hoe je dat kan vinden en
eventueel verhelpen.

succes.
 
ECC resetten wil nog weleens helpen.
Contact aan, auto en off tegelijk indrukken.
Kleppen bepalen dan hun begin- en eindpunt.
Tijdens het rijden kun je er ook voor kiezen om de recirculatie-klep een keer te sluiten en te openen.
 
yoyo, fijn dat je reageert maar juist alle oplossingen die je aandraagt staan in mijn verhaal en zijn dus uitgesloten, filter droog bak droog rubber schoon geen koelvloeistoflekkage dit ruik je en zie je aan de vettige ruiten, mijn garage zei al de circulatieklep die de aanvoer regelt van verse lucht met buiten, als die dicht blijft kan hij geen vocht kwijt en geen droge lucht aanvoeren, maar waar zit die en kan ik er bij.<br /><br />-- 16 jan 2012 22:00 --<br /><br />en wat ecc resetten dat heb ik gedaan maar verder is er nog niet meer mee gereden, maar komt zoiets vaker voor dat je moet resetten, en de recirculatieklep een keer openen en sluiten en weer openen blijft deze wel eens hangen of zo, yoyo zegt de verwarming staat voluit maar staat de airco ook aan , die staat toch aut. aan die kun je toch niet apart aan of uit zetten?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
De airco kun je uitzetten door de 'ECO' functie aan te zetten.

Heb je gekeken of je niet ergens een natte plek hebt in bijv. de vloerbedekking? Wat ook weleens voorkomt is dat de isolatielaag onder de mat bij de voetenruimte van de passagier voor nat is geworden doordat in het verleden de bak onder het parafaan een keer is overgelopen. Dat spul blijft dan heel lang nat.

Sluiten je deurrubbers allemaal goed af?
 
dat je met de eco stand de airco uit kunt zetten weet ik, maar normaal werkt hij altijd, de deurrubbers zijn oke, de bak onder de parafaan controleer ik vrij vaak en heeft nog nooit water ingestaan, het zou misschien kunnen dat de airco niet helemaal op niveau zit zodat de verdamper/ droger niet optimaal werkt, deze word woensdag even gecontroleerd
 
Bij temperaturen de drie graden blijft de airco zowiezo uit.

Wat ook is dat de klep dicht blijft totdat de koelvloeistof op temperatuur is waardoor er geen koude lucht naar binnen komt.
 
Beste mensen, ik heb hier hetzelfde probleem. Onwijs beslagen ramen na starten van de motor. Kan dus van alles zijn.. ik ga nog op onderzoek uit. Zou een verstopte condensafvoer van de airco een mogelijke oorzaak kunnen zijn?
 
vandaag weer eens wat geprobeerd auto had binnengestaan endan is er niets aan de hand vanmiddag met zonnetje erop buiten gezet, en wat denk je na ongeveer 2 uur zeiknat de voorruit, heb toen de ramen op een kier gezet en dan trekt het vocht weg, waar zitten overal de ventilatieopeningen van de station al denk ik dat het er niets mee te maken heeft want er is nooit niet veranderd, en met de airco heeft het dan ook niets te doen want de auto staat stil, en dan gebeurt het, wie heeft de oplossing
 
achterin bij de achterbumper oa
maar ik denk zelf dat je toch eens moet gaan kijken of er niet op een andere manier water cq vocht bij je binnen kom heb je een schuifdak in je auto of
wat dacht je van een rotte plek onder de auto of raamstyle of via je dakrails daar wil ook wel eens roest vorming komen en die zie je niet 1,2,3

zet er eens een tuinslang op en da binnen voelen 8)7 zo zijn wij er ook wel eens achter gekomen bij een astra
 
roest of rotte plekken zal je bij niet tegenkomen,niet onder de auto niet onder raamstijlen daarvoor is de auto te jong maar het heeft ook niets met nat weer of zoiets te maken vanmiddag was zoals ik al eerder schreef kurkdroog buiten met een zonnetje tenminste hier in limburg, dit is condensvorming, auto heeft geen schuifdak<br /><br />-- 17 jan 2012 22:49 --<br /><br />ik vindt trouwens maar misschien moet dat zo dat de luchtstroom bij de voorruit helemaal niet zo krachtig is, je voelt het amper en aan de bestuurderszijde blijft hij zowieso altijd achter dan aan de bijrijderskant. terwijl uit de andere uitstroomopeningen wel veel warme lucht uitkomt.
 
Bovenaan