Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Ik krijg de radioslede er niet uit....

Beste mensen,

Ik heb voor de Ipod een Icelink aangeschaft.
Het kastje kan mooi in de ruimte onder de radio.
Echter heb ik voor de antennekabel een stuk achter uit de slede geknipt, om wat meer ruimte te hebben.
Als ik nu de radio terugschuif, komen de 3 connectoren voor het display, spanning en luidsprekers scheef te zitten, waardoor de radio geen spanning krijgt.
Nu wil ik de slede eruit halen maar dit krijg in niet voor elkaar.
Ik krijg er zelfs geen beweging in!! Ik heb de schroef aan de achterzijde al eruit gedraaid.

Heeft iemand een idee, ik ben er al eens eerder mee bezig geweest.
Het moet niet moeilijk zijn lijkt me.

Het schema of foto zou ook handig zijn.

Gr. Laurens
 

Vega

Medewerker
Administrator
De slede zit aan de voorkant rondom geklemd.
Je moet de lippen weg buigen of slede lichtelijk naar binnendrukken (wat het model geen goed doet)
 
Is het niet makkelijker om de 3 connectors vast te zetten?

Om wat voor een radio gaat het? enkel of dubbel DIN?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Tinuske zei:
Is het niet makkelijker om de 3 connectors vast te zetten?

Dat kan eigenlijk alleen als je het frame eruit hebt, je kan er erg slecht bij als het frame erin zit.

Om wat voor een radio gaat het? enkel of dubbel DIN?

Als zijn gegevens nog kloppen dan gaat het om een B2, dubbel din dus.
 
Het gaat om een CDR2005 dubbel din, de meest simpele radio die ik ken, maar wel met een cd-speler.
Het klopt inderdaad dat de connectoren achterin vast zitten. Echter als ik de radio erin schuif en doordruk, druk ik de connectoren iets scheef.
Zo komt het lipje achter de houder en niet goed in de radio.

Is het enkel de voorkant die iets klemt?

Dat de slede iets vervormd zou kunnen, maar je ziet er niets meer van als de radio erin.
 

yoyo

The UK brothers
Je bent idd iets te voorzichtig, als je de slede eruit wil hebben zal je (zoals vega al vertelde)
moet je eerst de lipje net achter de voorrand iets omhoog werken zodat deze niet achter
de rand van het dashboard blijven hangen.
Dan moet je het frame (erg fragiel) aan alle kanten naar binnen buigen zodat je het
(bijna opgevouwen) geheel naar je toe kan trekken.

Bij het terug plaatsen kan je het beste eerst de radio een keer in het frame hebben gehad om
te kijken of de stekker past, en of de radio (nadat je het frame weer in een enigzins rechthoekige
vorm gekneed heb)past.
Doe je dit niet dan krijg je bij het herplaatsen weer problemen met een niet passende slede.
Maar het moet lukken want hij is er ook uit gekomen.
Succes.
 
ik bedenk me dat ik het frame zelf heb losgehad met het inbouwen van m'n carkit. maar ik weet eerlijk gezegt zo niet meer te zeggen hoe ik het voor elkaar heb gekregen en weer goed terug....

en trouwens stylo, de meest simpele radio heb ik, namelijk met casette. :P
 
A

Anonymous

Gast
eeen ice link voor de ipod,.. leg eens uit wat is dat en waar haalk je dat
?
 
Bovenaan