Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Ik was omega caravan c20ne

Goedemiddag OOPers
een snelle vraag nOOPt me naar het forum, maar eerst even bijpraten over de omega.
Die heeft zijn uithuisplaatsing bij mij meer dan voortreffelijk doorstaan. NeefNiels en de caravan zijn zeer gelukkig met elkaar. Het enige dat NeefNiels aan de omega gedaan heeft, is gele kapjes op de koplampjes geschoven en een paar maanden geleden verving hij voor €50 de stabilisatiestangen. Misschien dat hij een keer zelf opduikt op het OOP met een fotootje en verhalen.
Ik zal inmiddels meer euri kwijt zijn aan de jonge ondankbare Corsa 1.4 aut. van april 2010.
Hij staat momenteel bij van Kwa te Bolnes die zijn bobinerail aan het vervangen is. Moet de kosten nog horen maar het zal een dikke €400 zijn schat ik in.
Na een jaar en een maand oud (23000 km) werd toen ook al de bobinerail/ontstekingsmodule vervangen door Eef en Huub die zo sympathiek waren de garantie nog een maandje door te laten lopen. Maar de EefenHuub bobinerail geeft het nu bij kilometerstand 73000 wederom voor gezien, nog geen drie jaar later. Is dit domme pech of kleeft er een luchtje aan die bobinerailen van Opel?
Ben benieuwd of OOP raad weet.
Is er een omegadag in de planning? Dan hOOP ik er met Niels te kunnen zijn.
Groet Frits
 
Goede opmerking van die bobinerails, waar ik helaas niet op kan antwoorden.
Ik ben namelik aan het uitkijken voor vervanging van de 20-jarige golf van de vrouw en een corsa valt ook onder de mogelijkheden.
 
Bedankt voor je reactie slurpy. Ik zou zeker de Corsa als alternatief aan willen prijzen, zo tevreden (72000km) zijn sonja en ik wel. Van kwa vertelde me vandaag telefonisch dat ik gewoon pech heb met die bobinerail. Pech daar kan ik mee leven. €416 euro en een illusie armer ook. Maar dan alleen als er niets bekend is over mogelijke structurelere zaken. Ik blijf benieuwd en de OOPers hoogachten. Ik denk dat bobuster mijn vraag terecht omgekit heeft tot een technische electronica kwestie.
Gr.
Fr
 
M'n vader heeft ook een Corsa 1.4, uit 2007. Geen klachten op het moment van zijn kant maar we vinden hem wel erg traag met optrekken en accelereren. Ik vind het motortje ook niet lekker klinken, lijkt soms wel een diesel. Staat op dit moment ongeveer op 62.000 km.
Maar ik zal het in de gaten houden wat je zegt, hij is trouwens ook bij van Kwa in onderhoud.

Gr. Paul
 
A

Anonymous

Gast
Hier staat een Corsa C 1.8 GSI van 2003 met inmiddels 117.000km. Na wat onderhoud wat ik ook zelf wilde, ben ik er uiterst tevreden mee. Al een paar keer over de Autobahn mogen rijden :+ en ik mag zeggen, met een brede glimlach op het gezicht.

En zoals met elk merk/type zijn er dus ook bij de Corsa de gebruikelijke wat mindere puntjes. Kijk eens op de volgende site speciaal ook voor de Corsa.

http://www.opel-forum.nl/viewforum.php?f=8
 
Is die van jou nog droog vanbinnen René ?
De corsa C staat bekend om op den duur in een zwembad te veranderen.
 
A

Anonymous

Gast
Deze Corsa is kurk droog. De oorzaak van een mogelijk "zwembad" ligt aan de afdekkap van de BCM onder de motorkap waarvan het rubber versleten is en dan niet meer goed afdicht. Hierdoor kan water via het schutbord naar binnen komen.
Dit schijnt wel vaker voor te komen en is makkelijk op te lossen door een nieuw kitlaagje aan te brengen.

Ter ondersteuning het volgende filmpje :d
http://www.youtube.com/watch?v=4rArFPuv3oE
 
Vergeet de kit rond de rembekrachtiger niet.
Deze droogt ook uit na verloop van tijd en zorgt eveneens voor natte voeten.
Ik spreek uit ervaring. :(
 
Iedereen bedankt voor het meedenken. Heb vandaag de Corsa weer opgehaald en kreeg de defecte bobinerail mee, die heeft wel iets weg van een rijtje zwarte badeendjes. Met een Corsa raak je blijkbaar snel van de regen in de drup. Van natte voeten heb ik overigens nog niets gemerkt.... gelukkig.
Op het opelforum heb ik inmiddels mijn vraag over de bobinerail geplaatst. Ik kwam nogal wat perikelen tegen met dit onderdeel maar tot nu toe niemand die iets over de oorzaak van die defecten wist te melden.
Als ik wel een adequate reactie krijg zal ik die met jullie delen.
Mvg
Frits<br /><br />-- 28 jan 2014 20:59 --<br /><br />Nu lukte het wel om foto te uploaden.
a3cls7.jpg
 
Bovenaan