Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Inbouw originele navigatie

Opel Omega 2.5V6 [B2] Caravan

Goedemorgen Vega,

Heb gezien dat je in een B1 originele opel navigatie van een B2 hebt ingebouwd. Heel netjes gedaan. Zou dit ook kunnen in een B2 uit 2000 waarin geen originele navigatie zit? (moet kabelboom gewijzigd worden of ligt ie er al). Mijn navigatie is van VDO Dayton en incompleet, afstandsbediening ontbreekt en zit hinderlijk in de weg.
ekma7d.jpg


Kan voor € 370,00 complete set kopen. Siemens radio/cd etc. CID en antenne. Hoor graag van je.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dank.

Alles is mogelijk.

Ik moet dan wel even meer weten van je.

Wat zit er nu precies in, wat voor type radio en type scherm.
Heb je bordcomputer en of check control.

Wat voor setje kan je nu kopen, wat voor type radio en type scherm, telematica unit?
Weet je of het setje vrijgegeven is of wordt er een code bijgeleverd.

Zonder code of niet vrijgegeven wordt het allemaal wat moeilijker en kunnen er extra kosten bij komen voor het vrij laten maken.
 
Vega zei:
Wat zit er nu precies in, wat voor type radio en type scherm.


HU: CART-2007
Display: GID used with telephone (32 polige grijze stekker)





Vega zei:
Heb je boordcomputer en of check control.

Beide. ;)


Dit is allemaal af de foto's te zien, en inweze heb ik het zelfde systeem in mijn B1 Pre facelift.



Groetss,

Sjors
 
Vega zei:
Dank.

Alles is mogelijk.

Ik moet dan wel even meer weten van je.

Wat zit er nu precies in, wat voor type radio en type scherm.
Heb je bordcomputer en of check control.

Wat voor setje kan je nu kopen, wat voor type radio en type scherm, telematica unit?
Weet je of het setje vrijgegeven is of wordt er een code bijgeleverd.

Zonder code of niet vrijgegeven wordt het allemaal wat moeilijker en kunnen er extra kosten bij komen voor het vrij laten maken.
CART 2007
GID
Ja, boardcomputer
NCDC2015 met CID en antenne
dymywz.png


Over de code heb ik nog geen bericht, hele set zo'n € 350,00 ga naturlijk minder geven zonder code.
Het liefst heb ik plug 'n play (aansluiten en spelen) maar dat zal wel weer niet gaan.(of wel?)
Heb nu VDO-Dayton DVD/Nav speler in dashboardkastje.

Ben zelf heel slecht in electronica (kan wel goed koken)<br /><br />-- 20 jan 2011 11:05 --<br /><br />
Sjors-V6 zei:
Vega zei:
Wat zit er nu precies in, wat voor type radio en type scherm.


HU: CART-2007
Display: GID used with telephone (32 polige grijze stekker)


Klopt helemaal (denk ik)


Vega zei:
Heb je boordcomputer en of check control.

Beide. ;)


Dit is allemaal af de foto's te zien, en inweze heb ik het zelfde systeem in mijn B1 Pre facelift.



Groetss,

Sjors
 

Vega

Medewerker
Administrator
Als de CART 2007 het zelfde is aangesloten als een CDR2005 wat ik wel denk dan is het bijna p&p.

Wat gemaakt moet worden is een kabel voor de kaartsturing en een paar aanpassingen in de radiostekker.

Daarna moet de radio en de cid nog geprogrammeerd worden met de juiste auto gegevens.

Een radio set zonder code is lastig maar wel te doen, er komen dan wel extra kosten (± €200,00) bij voor het vrij laten maken, tenzij je het het chassisnummer hebt van de auto waar het origineel uitkomt, dan is het weer op te vragen.

Aan de NCDC 2015 kan eventueel ook nog een Telematica unit worden aangesloten.
Die zit dan in het dashboardkastje, moet dan ook worden aangepast.
 
Ook voor het opvragen van de code, als het chassisnummer bekend is, kost (helaas) geld.
Ik dacht zo'n €35,- (pin me er niet op vast).

Ik heb tevens dit draadje even verplaatst naar [acro=In Car Entertainment]I.C.E.[/acro], omdat dit onderwerp weliswaar (ook) door Vega is uitgevoerd, maar meer in die categorie past.
 
Vega zei:
Als de CART 2007 het zelfde is aangesloten als een CDR2005 wat ik wel denk dan is het bijna p&p.

Wat gemaakt moet worden is een kabel voor de kaartsturing en een paar aanpassingen in de radiostekker.

Daarna moet de radio en de cid nog geprogrammeerd worden met de juiste auto gegevens.

Een radio set zonder code is lastig maar wel te doen, er komen dan wel extra kosten (± €200,00) bij voor het vrij laten maken, tenzij je het het chassisnummer hebt van de auto waar het origineel uitkomt, dan is het weer op te vragen.

Aan de NCDC 2015 kan eventueel ook nog een Telematica unit worden aangesloten.
Die zit dan in het dashboardkastje, moet dan ook worden aangepast.


Ik verander nogal snel van gedachte. Heb nu iets anders gezien ! Ga uitzoeken of dit valt in te bouwen, een frame kan ik zelf wel maken. Of weet iemand toevallig of dit mogelijk is of niet te doen?
24cb9zn.png
Is eigenlijk voor Astra of Vectra vanaf 2004.
 
Je zou eerst eens moeten achterhalen of deze radio wel in een Omega werkt.
Ik weet niet of de Vectra radio via CAN-bus werkt of daar gebruik van maakt.
Als dat zo is, werkt ie niet of deels in de Omega.
Een frame heb je, volgens mij, niet nodig.
Áls het past, kan ie er zo in...
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Gaat niet werken, want die Vectra en Astra radio's werken inderdaad via CAN-bus. We kunnen ook geen CD70 e.d. gebruiken daardoor.
 
MetalRush zei:
Je zou eerst eens moeten achterhalen of deze radio wel in een Omega werkt.
Ik weet niet of de Vectra radio via CAN-bus werkt of daar gebruik van maakt.
Als dat zou is, werkt ie niet of deels in de Omega.
Een frame heb je, volgens mij, niet nodig.
Áls het past, kan ie er zo in...
Ga morgen naar de VOD, wie weet. Als t kan alles in 1 keer klaar. Heb trouwens net via internet voor € 300,00 een lederen interieur, een achterbumper en nog wat andere kleine dingetjes gekocht (in Duitsland, 7 km over de grens) afkomstig van een MV6 caravan uit 2001. Mijn in nieuwstaat verkerende SPORT interieur (volgens mij recaro) komt dus binnenkort te koop! :d<br /><br />-- 25 jan 2011 23:30 --<br /><br />
B-Buster zei:
Gaat niet werken, want die Vectra en Astra radio's werken inderdaad via CAN-bus. We kunnen ook geen CD70 e.d. gebruiken daardoor.
Da's jammer dan. :'( :'( :'( :'( Helaas !
 

yoyo

The UK brothers
Het klinkt stom , maar afgezien het feit ik er ook ooit zo één wilde hebben ben ik er blij om dat ik deze nooit aangeschaft heb!

Waarom?
Het beeld zit vrij laag en ook al zou je nu zeggen dat maakt niet uit moet ik je toch zeggen dat dit voor héééél gevaarlijke situaties
kan zorgen.
Ik kan het weten want ik heb ooit eens een Tom Tom naast de radio gehad en toen heb ik mij er op betrapt dat ik regelmatig teveel
mijn aandacht vestigde op de TomTom en zo meerdere malen van mijn rijstrook ging zonder dat dat mijn bedoeling was.
(gewoon omdat hij niet goed in het zicht beeld zat)
Dat ga je ook krijgen met een beeldscherm op de originele radio plaats.
(een knopje bedienen kan nog maar niet uitgebreid turen naar het scherm)

Niet voor niets zitten de originele schermen in het zicht beeld.
(en ook daar moet je mee uitkijken, zeker in het begin als je deze er net in heb zitten ;) )

Maar uiteraard blijft het je eigen keuze.
 
B-Buster zei:
Gaat niet werken, want die Vectra en Astra radio's werken inderdaad via CAN-bus. We kunnen ook geen CD70 e.d. gebruiken daardoor.

Goedenavond inbouw 2 DIN DVD/CD/GPs/etc etc is geen enkel probleem!!!!!Heb zelf opel omega met 2 DIN gezien en alles werkte. Nu zelfs op Youtube een filmpje met ingebouwde 2 Din in Opel Omega B2.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_OL9Or4ft-0[/youtube]

Groeten Andre

-- 15 feb 2011 23:20 --

Heb inmiddels een Opel Omega met 2 Din RAdio/DVD/GPS gezien werkt prima!! Zelfs op Youtube eeb filpje gevonden waaruit blijkt dat e.e.a. mogelijk is. Een inbouwcentre in Hardenberg en Spijkernisse bieden inbouw aan voor slechts € 50,00 excl. 2 din frame ad € 38,00http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=_OL9Or4ft-0 Moet mijn huidige VDO systeem upgraden en dat kost € 200,00 ! Dat doen we dus niet 8)7 8)7

Groeten Andre
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dus? Die radio werkt op hetzelfde systeem als die van onze Omega's.

Nogmaals: radio's zoals de CD 70 werken via CAN-bus, en kunnen dus niet worden aangestuurd.

Een NCDC 2015, CCRT2007 enz zijn ook 2 DIN dus dat staat hier los van.
 
Als het goed is krijg ik morgen een Pioneer Avic HD1 BT die ik ooit werkend heb gezien in een Omega B2 het gaat dus prima.
Maar je zit wel met je stuurwielbediening die deed het toen niet maar dat probeer ik wel op te lossen eventueel met dit.
ca-r-pi.151_gallery.jpg
 

yoyo

The UK brothers
Kijk eens aan, dat lijkt mij een mooi set.
Maar ik blijf erbij je scherm zit niet op de juiste plek.(bv. voor je navigatie)

Je blik op de weg wordt teveel van de weg afgeleid als je op je scherm kijkt, bij het origineel
zit deze vrijwel in het gezichtsbeeld zonder dat je er je hoofd voor hoeft te draaien.

Wil niet zeggen dat ik deze pioneer set niet mooi vind hoor.
dus hou ons (met foto's indien mogelijk) op de hoogte.
 
Klopt Aart het is niet de ideale plek maar zoals jij niet weet ik heb dubbele navigatie........
dat houd in, alles wat de nav zegt word herhaald naast mij. (mijn Mw.) :D 7(8)7 :$
Zal er een How to van maken.
 
Heren,

Ik heb zelf de standaard radio uit mijn B2 gehaald. Heb van Kenwood een 2din autoradio met DVD ingebouwd. Daarnaast heb ik een kenwood/garmin navigatie module aan mijn headunit gebouwd.. Ik kan DVD/CD/RADIO/MP3/Ipod/Iphone eraan hangen en afspelen. Daarnaast heb ik 2 ingangen zitten voor een extra camera voorruit en achteruit camera.

Voordeel van de Kenwood die ik heb is dat deze DTS afspeelt ik heb een Kenwood center speaker op mijn dashboard geplaatst op een zeer nette mannier. Ik zal morgen even een foto maken.

Groet,

Martijn

Het werkt allemaal zeer goed en zonder problemen.

Ik zal er morgen eens een foto van maken om een indruk te geven hoe het werkt
 
Bovenaan