Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Is de woofer van een bose systeem te vervangen?

goedendag,

zoals de kop al aangeeft nog een vraagje over het bose systeem.

in onze auto (station) zit een bose systeem.
tot de helft van het volume klinkt het prachtig d:)b
maar zodra de vrouw uit de auto is en ik hem harder wil zetten als de helft +_ dan schijnt de bassmodule het niet bij te kunnen benen :?

nu was mijn vraag:

heeft iemand ooit geprobeerd er een zwaardere woofer in te plaatsen of met de bestaande kabels een losse woofer aan te sturen?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Werkt hij wel goed dan? Want die subwoofers kunnen voor een stoelmassage zorgen in mijn Omega's... mits de afgespeelde bron van de juiste kwaliteit is.

Als de lage tonen afwezig zijn dan zou ik eerder gaan twijfelen aan je soundprocessor of bekabeling.
 
hij functioneerd wel b-buster

als ik het klepje open doe zie k hem bewegen :?

maar t is wel een groot hok natuurlijk voor zo'n klein woofertje :D

p.s. de afgepeelde bron is :

radio
cd

zie andere post _O-
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat hij beweegt sluit nog niet uit dat hij wel of niet de volledige input krijgt.

Het scheelt wel wat in een station t.o.v. een sedan, maar de station heeft er juist weer een klankkast omheen zitten waardoor ik die persoonlijk bij sommige muziek juist wat vind overstemmen t.o.v. de subs in de hoedenplank van een sedan.

Je hebt wel de instellingen in de radio goed staan?

Hij is te vervangen, toen bij mijn eerste Omega de set werd ingebouwd bleken er geen gaten in de hoedenplank en de plaat eronder aanwezig voor de 2 subs, die is toen vervangen door een unit uit een Mercedes A klasse (incl. behuizing voor in het reservewiel). Dat is technisch gezien een gelijkwaardige speaker zoals in de Omega station zit, maar dat geeft ook aan dat er meer te modden zou zijn. Kwestie van de juiste specificatie zoeken. Waar je op moet letten weten Peter (Vega) en/of Sjors-V6 wel.
 
ja de instellingen staan op volle bas +3 dus :p

maar ik zal hem er eens uit halen en kijken wat voor een speakertje het is en of t niet zwaarder kan :s

desnoods met een klein versterkertje op hi inputs

het klinkt niet verkeerd , dat zeker niet maar mis op hogere volumes gewoon wat bass 7(8)7

ps welke knoppen zitter er allemaal rondom de radio? zitten namenlijk een paar loze ( stekkertjes)
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
B-Buster zei:
Hij is te vervangen, toen bij mijn eerste Omega de set werd ingebouwd bleken er geen gaten in de hoedenplank en de plaat eronder aanwezig voor de 2 subs, die is toen vervangen door een unit uit een Mercedes A klasse (incl. behuizing voor in het reservewiel).

klopt Jacco

Bose setje zit nu zo'n 9 maanden ingebouwd

ben er zeer tevreden over, voldoende bas, qua geluid en zekers voelbaar (stoelmassage) d:)b

Grt. Hans
 
ik heb nog een complete bose-set van een station liggen, PM als je er interesse in moest hebben!

is zeker te vervangen achteraf, maar is een rotklusje om die woofer er goed in/uit te krijgen!
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Je kan er niet zomaar een andere subwoofer van eender welk merk aankoppelen als dat je vraag is.

Wat je wel zou kunnen proberen is een versterker met high-level inputs en een ander merk subwoofer te installeren.
Maar ik geef geen garantie dat dit werkt...Heb het nooit geprobeerd.

Ik bevestig jouw verhaal van 'eens over de helft' klinkt het niet meer naar behoren.

De sedans zijn daarin een verschil in het Bose systeem, ik heb dit al elke keer ervaren met de sedans van Jacco, Ruud, Sjors, etc ...

Alleen al het feit dat die Bose sub in een plastik behuizing zit zegt genoeg 7(8)7

Maargoed, ik heb momenteel ook niet de moed noch de tijd om een degelijke audio install te doen.
Heb anders wel nog voldoende Focal en PPI materiaal liggen 8)
 
ik weet niet eens of in mijn station een bose sound system zit _O-
wat ik wel weet is dat de sound die er in zit verdomd goed klinkt voor 13 jaar oud te zijn!
 
Als je de auto start of de radio aan zet zou er Bose of bose-sound in het dashboard schermpje moeten komen.

Gr. Paul
 
dank je voor de tip maar momenteel start hij niet! probleem met de startonderbreker denk ik!

maar zodra hij terug start zal ik eens kijken! altijd mooi meegenomen als er een bose system inzit natuurlijk!
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
lowflyer zei:
dank je voor de tip maar momenteel start hij niet! probleem met de startonderbreker denk ik!

maar zodra hij terug start zal ik eens kijken! altijd mooi meegenomen als er een bose system inzit natuurlijk!

Hoef je niet per sé voor de starten, in de koffer links achter de klep zit de sub, rechts achter de klep de ampli :D
 
Bovenaan