Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

jullie mening m.b.t. poetsen

he poetsers onder ons,

ik heb een vraag mbt het poetsen, ik maakte mijn vorige auto's grondig schoon met commadant4 (cleaner) en hierna vloeibare wax er over heen.
Nu is dat cleanen met commadant4 enorm rot werk :S , maar werd er wel schoon van, uiteraard vooraf gaand een grondige was beurt.
De velgen is een ander verhaal heb al van alles geprobeerd maar nog nooit echt het resultaat wat ik voor ogen had. Heeft iemand hier een tip voor?
Wat betreft de zwarte kunststof delen gebruik ik, lach niet :P , zwarte schoenpoets, dit geeft voor langere tijd een heel mooi resultaat wel bewerkelijk (insmeren dan met borstel uitpoetsen), maar alle naden worden dan ook goed gevuld door de zachte borstel bij het uit poetsen.
Hier zal ik niet zo gauw wat anders voor halen.

Mijn vraag is of de commadant wel zo goed isvoor de lak? en wat kan ik voor de velgen gebruiken wat wel een goed resultaat oplevert?

groeten hessel.
 
Zelf heb ik de commandant over de schutting gesmeten toen ik in aanraking kwam met een aantal figuren, van ons geliefde OOP.
Zonder direct reclame te willen maken, maar dat doe ik bij deze toch wel, kan ik alleen maar zeggen/aanbevelen om hier (in deze categorie) en op de site van Carclean eens een lichtje op te steken v.w.b. poets- en reinigingsmiddelen te lezen.

Voor een zeer grondige reiniging gebruik ik velgenreiniger (volgens mij is dat dood ordinair verdund zoutzuur) en voor de 'normale' reiniging een velgenreiniger van Carclean.
(na het zoutzuur reiniging wél goed uit/afspoelen en weer in de was zetten...)
 
Ha Hessel,

Ik raad je aan die Commandant niet meer te gebruiken. Het is een echte schuurpasta met een korrel erin die niet of nauwelijks afbreekt. Er zijn betere spullen te koop. Zoals Ruud hierboven al zei; op het forum van Carclean kun je heel veel informatie vinden over het poetsen van je auto.

Misschien nog wel een idee dat we hier op het forum een how-to plaatsen over handmatig detailen (bijvoorbeeld; wassen, kleien, (eventuele krassen verwijderen met ScratchX 2.0), Meguiar's step 1 daarna step 2 en vervolgens een wax).

Hessel, verwacht hiervan dan niet dezelfde resultaten als bij machinaal detailen (met bijvoorbeeld de DAP) maar je auto knapt er wel zienderogen van op.

Wat je velgen betreft; als je lichtmetalen velgen onder je auto hebt zou ik geen velgenreiniger gebruiken (ik zie Ruud vandaag nog en ik hoor dan wel zijn commentaar :D ). Dat spul is vrij agressief en met name bedoeld om erg vervuilde velgen te reinigen. Volgens mij loop je dan met het reinigen al aardig achter. Beter is het om de velgen een keer heel goed te reinigen (voor mijn part die ene keer met velgenreiniger) daarna hangt het ervan af of er blanke lak op je velgen zit. Zit er geen blanke lak op dan met een aluminiumpolish (bijvoorbeeld All Metal Polish van Meguiar's) de velgen goed reinigen en ook licht polijsten. Zit er wel een blanke laklaag op dan die AMP absoluut niet gebruiken maar bijvoorbeeld weer step 1 en 2, zie hierboven). En dan afsluiten met een goede velgenwax (zie verder ook hier (stap 8: De wielen).

Dit moet je dan goed bijhouden door je velgen - bij normaal gebruik van je auto - iedere twee weken even te wassen en dan eens in de maand weer in de velgenwax te zetten. Als je het zo doet dan heb je geen velgenreiniger meer nodig en blijven je velgen nog erg lang mooi.

Succes!

Groet,

Walter
 
he jongens,

bedankt voor de uitleg en tip's en de commadant laat ik wel staan.
mocht het met de velgen niet lukken, misschien een aanleiding voor nieuwe _O-

groeten hessel
 
Bovenaan