Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Kabelboom portier demontage / Memory functie inbouwen

Goedemorgen allemaal,

Ik kan een interieur met memoryfuncties overnemen. :+ Ik begreep dat ik dan ook de kabelbomen in de deuren nodig heb (ivm buitenspiegels).
Nu vraagt de verkoper of ik weet hoe de kabelboom uit de deur verwijderd kan worden. Alles is los, ook de stekker welke naar binnen gaat. Echter krijgt hij de kabels niet los dicht bij de connectiestekker (waar de kabel uit de deur naar de auto gaat). Is hier een trucje voor?

Weet trouwens iemand of er een verschil is tussen de elektische buitenspiegels ivm de memory functie?

Alvast bedankt! :f

Groeten,

Mark
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik hem even verplaats naar een betere afdeling.

Ik dacht dat de stekker met een bajonet sluiting in de deur zit, als het moet kan ik wel even kijken ik heb nog wel een set deurkabels liggen.

Er zijn drie soorten spiegels:
Elektrisch verstelbaar en verwarmd.
Elektrisch verstelbaar met memory en verwarmd.
Elektrisch verstelbaar en elektrisch inklapbaar en verwarmd.
 
Hallo Peter,

Bedankt voor je reactie. De stekker zou hij dus al los hebben. Hij zegt echter dat de kabelboom een stukje later nog vast zit aan de deur. Daar krijgt hij hem niet los. Je zou zeggen dat hij deze aan een tywrap kan zitten maar echt moeilijk kan het niet zijn.... Al kan ik er ook helemaal langs zitten natuurlijk :)

Groeten,

Mark
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Zitten heel wat 'tywraps' en clipsen in de deur, maar belangrijkste punt is dat hij ook onder de alu-raamgeleider vastgeklemd zit!
Even de onderste bout lossen met dopsleutel, en dan ligt de kabelboom los.
De connector op zich zit met 3 weerhaakjes in het gat, is wat futselen omdat daaruit te krijgen, daarna kabelboom door het gat rijgen...

Let op, je gaat meeeeer dan waarschijnlijk ook je carosserie-kabelboom moeten aanpassen, want dit gaat niet zomaar voorbereid liggen...
Mogelijk vind je in mijn garage-topic daar wat meer info over...is best wel een hele klus!

Bekijk zeker op voorhand of je Omega niet voorbereid is op klapspiegels want dan komen er mogelijk signalen hiervan toe op je memory als je de carosserie-kabelboom nog niet hebt nagekeken.,
Ik kan dat vanop deze pc niet nakijken in de schema's...
 
Goedemorgen,

Ik zal het doorgeven. Bedankt voor de duidelijke reactie!

Ik hoop dat het bij mij voor een heel deel voorbereid ligt. De kabels voor het Bose audio systeem hebben ook een heel deel voorbereid gelegen. Als ik hulp nodig heb ga ik je lastig vallen :+

Als dat mag ;)

Groeten,

Mark
 
Bovenaan