Ik heb de trekhaak van mijn verbrande Omega teruggekocht van de sloper (vreemd idee, onderdelen terugkopen van je eigen auto), om onder de onlangs aangeschafte, uit Duitsland geïmporteerde Omega te plaatsen (komt nog een aparte draad over, even geduld). Bij de trekhaakspecialist heb ik een kabelset gevonden, waarvan ik hoop dat er stekkers aan zitten die passen voor de Omega.
Ik vermoed dat de Trekhakenspecialist zijn kabels koopt bij ECS. Als ik daar kijk en kies voor een Duitse Omega, kennelijk maakt dat verschil, krijg ik deze set voor mijn neus.
Heeft iemand ervaring met de bekabeling, los van een bepaalde trekhaak? En toegepast op een uit Duitsland geïmporteerde versie?
Enige verschil dat ik ontdek is dat bij ECS er controle van de richtingaanwijzer op zit. En mogelijk is de kleurcodering anders, en dan wordt het puzzelen. Ik denk dat ik de bekabeling voor de Duitse auto moet kopen, wat denken jullie?
De Omega heeft PDC, die logischerwijs blijft piepen met een aanhanger. Eenvoudigste ingreep is tijdelijk verwijderen van de zekering, lijkt mij. Of heeft iemand nog een suggestie?
Groeten
Nico
PS Terwijl iedereen meedenkt, leg ik de vraag ook voor bij ECS-electronics.
Ik vermoed dat de Trekhakenspecialist zijn kabels koopt bij ECS. Als ik daar kijk en kies voor een Duitse Omega, kennelijk maakt dat verschil, krijg ik deze set voor mijn neus.
Heeft iemand ervaring met de bekabeling, los van een bepaalde trekhaak? En toegepast op een uit Duitsland geïmporteerde versie?
Enige verschil dat ik ontdek is dat bij ECS er controle van de richtingaanwijzer op zit. En mogelijk is de kleurcodering anders, en dan wordt het puzzelen. Ik denk dat ik de bekabeling voor de Duitse auto moet kopen, wat denken jullie?
De Omega heeft PDC, die logischerwijs blijft piepen met een aanhanger. Eenvoudigste ingreep is tijdelijk verwijderen van de zekering, lijkt mij. Of heeft iemand nog een suggestie?
Groeten
Nico
PS Terwijl iedereen meedenkt, leg ik de vraag ook voor bij ECS-electronics.