Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Kachel B2 blijft koud

Als ik de ECC van mij Opel Omega B2 2003 op HI of op een andere temp. blijft hij continue hard blazen. Deze lucht wordt niet warm. Van de week perfect warm. Geen last van verlies van koelvloeistof (3 weg klep). Als ik het contact uit zet, blijft de fan van de kachel continue doorblazen. Met als gevolgd dat de accu leeg loopt.Temperatuur van de motor komt gewoon netjes omhoog. De temperatuur van de koelvloeistof expansievat wordt ook niet echt warm?

Iemand een idee waar ik moet gaan zoeken.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Waarschijnlijk je kachelweerstand. Als die stuk is gaat hij op vol vermogen blazen. Zit achter je dashboardkastje, luchtbuis weghalen en je kunt erbij.
 
Ga morgen even naar de plaatselijke garage om de storing uit te laten lezen. Helaas is mij vaste Opel monteur met vakantie. Ik neem aan dat met een Bosch kast de storing kan worden uitgelezen, omdat er normaal een Tech2 wordt aangesloten.
 
Net bij de garage geweest. Bosch uitlees apparatuur geeft aan:

55 schakel apparatuur component
26 Ventilator stuureenheid onderbreking . massasluiting

Als ik de ECC bedien hoor ik wel de kleppen naar boven/beneden of naar voren bewegen.
 
Wil zelf een begin maken om de kachelweersand te vervangen. Omdat mij vaste monteur pas donderdag terug is van vakantie. Is er misschien nog een how to... om het dashboardkasje te demonteren?
 
Kachelweerstand bestelt bij Berry. Dashboard gedemonteerd en jawel naar wat speurwerk de weerstand gevonden tegen het schutbord. Weerstand vervangen. Tevens de radiator beter laten ontluchten, omdat er kortgeleden een ander blok is ingezet. Alles werkt weet perfect.

Ga helaas stoppen met de opel omega hobby. Door lichamelijke gebreken voortaan te weinig tijd om bezig te zijn met de Opel. Aangezien ik vorig jaar een nieuwe Lancia Thema 3.0 diesel 239 pk gekocht en van de week een nieuwe Skoda Rapid voor het vrouwtje heb gekocht. Ga deze Opel Omega 2.2 dti 2003 binnenkort te koop aanbieden.
 

Joep

Verbannen
Zonde van je keuze maar wel een begrijpelijke. Zo'n Lancia is overigens geen straf, mooie wagens.
 
Bovenaan