Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

keuren

even een vraag over het keuren ik meen dat hier wel wat keurmeesters actief zijn mijn omega moet eigenlijk 23 december gekeurd worden maar dit word een week later krijg ik nu dan aut een bekeuring of is dit toegestaan, is er een uitlooptijd als je eea zou moeten rep. er zijn vele antwoorden die ik ben tegengekomen dus stel ik de vraag ook hier maar even
 
dat ligt er aan of ze een algehele check doen en dat jij er uit rol, maar volgens mij is er geen uitlooptijd.

dacht dat je een boete krijg van 90 euro
 

Andrew

600.000
Keuringsdatum = keuringsdatum, of dat nou door de RDW of door een achter je rijdende politieagent wordt geconstateerd, je bent dan 'bekeuringswaardig". Die uitlooptijd (b.v. voor het herstel van geconstateerde reparaties) is de 2 maanden dat je eerder mag keuren. Veelal zal er na 1 week nog geen boete op de deurmat liggen, maar eerder als je een maand of langer over de datum heengaat. Maar ja, het kan natuurlijk wel dat ze bij de RDW tussen Kerst en Oud en Nieuw werken.........

Andrew
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
Twee maanden stil staan op openbare weg
Door bepaalde omstandigheden kan het gebeuren dat een voertuig niet op tijd APK-goedgekeurd is. Artikel 11 van het Besluit voertuigen is ingesteld om ruimte te geven alsnog aan de APK-keuringsplicht te voldoen. Dit geldt voor een gekentekend motorrijtuig of aanhangwagen waarvoor de APK-keuringsplicht (artikel 72 van de Wegenverkeerswet 1994) van toepassing is.
Het voertuig mag tot maximaal 2 maanden na het verlopen van de APK-vervaldatum op de openbare weg stilstaan, zonder dat de RDW een registercontrole uitvoert. Na deze periode moet het voertuig APK-goedgekeurd zijn of moet de geldigheid van het kenteken geschorst zijn. In het laatste geval mag het voertuig niet op de openbare weg staan. Lees hier meer over schorsen.

Hier te lezen

http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Uitstel-van-APK-plicht.aspx

Grt. Hans
 

Joep

Verbannen
Je krijgt de brief van het RDW ruim van te voren, waarom zo laat naar de keuring Jacques? Gewoon uit nieuwsgierigheid hoor. :)
 
Als je langs die ANPR auto's rijdt krijg je hem volgens mij ook direct.
Ik heb nog nooit een auto op tijd gekeurd, ik heb wel eens na 1 week een boete op de mat gehad maar heb het ook wel eens 2 maanden kunnen rekken zonder boete :s

Ja waarom is de vraag, laksheid icm drukte.
 
Marcel3.2 zei:
Als je langs die ANPR auto's rijdt krijg je hem volgens mij ook direct.
Ik heb nog nooit een auto op tijd gekeurd, ik heb wel eens na 1 week een boete op de mat gehad maar heb het ook wel eens 2 maanden kunnen rekken zonder boete :s

Ja waarom is de vraag, laksheid icm drukte.
precies marcel mss laksheid niet het goede woord maar drukte zeker wel als je een eigen zaak hebt wel iedere keer aan gedacht van ik moet bellen en steeds je raadt het vergeten
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Kan gebeuren.

Als je staande gehouden wordt moet je kunnen aantonen dat je wel een afspraak hebt staan. Verder blijft de kans bestaan dat je een boete krijgt als men de database scant zoals Barry al zei. Dat is complete willekeur volgens mij. Zo kreeg een collega van me na 2 dagen al fanmail binnen maar het kan ook weken goed gaan.
 
En auto keuren in Rotterdam is overigens snel geregeld, 150 euro en 5 minuten later sta je gekeurd weer buiten.
Ze hebben een bord voor de deur: ''APK zonder gezeur'' zegt wel genoeg 8)7
 

Joep

Verbannen
Zoiets hebben ze in Waalwijk laatst opgedoekt... Kokerbalken die met ducttape of kauwgom aan mekaar zaten werden ''over het hoofd gezien''
Alberto Stegeman heeft hiervan nog een reportage gemaakt op SBS6.
 
Joep zei:
Zoiets hebben ze in Waalwijk laatst opgedoekt... Kokerbalken die met ducttape of kauwgom aan mekaar zaten werden ''over het hoofd gezien''
Alberto Stegeman heeft hiervan nog een reportage gemaakt op SBS6.

Klopt een tijd geleden heeft hij dat gedaan idd.
Ik ken het systeem, is weinig aan te doen.....
 
Bovenaan