Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

kloppen na verlaging

beste vrienden, help!

ik heb juist men omi 4cm laten verlagen en in het naarhuis rijden hoorde ik een kloppend geluid vooraan, en hoe trager ik rij hoe harder het klopt.
ik rij met 9x16j met 215/40/16 et 22 maar daar kan het niet aan liggen,
wat ik wel raar vind is dat ondankis het een kit -40mm is de omega 8!! cm is verlaagd volgens het montage-attest...... 42cm voor montage en 34 cm na montage
ik snap er niets van, zouden dit de rmeen kunnen zijn? want het ABS symbooltje heeft even gebrand, maar ik denk dat ie effe flipte van het verschil 195/65/15 naar 215/40/16


wie weet meer?
ik ga morgen weer naar de garage waar ze ze hebben gemonteerd maar ik ga niet goed slapen vanavond, moet morgen 150km rijden 7(8)7


is stom want hij ziet er vet uit nu! foto's volgen

alvast bedankt voor de feedback

elryblo
 
Als het kloppen met de snelheid meegaat zou ergens een band of velg kunnen aanlopen. Zou dit wel even nakijken voor je er 150 km mee gaat rijden. Een klapband kan rampzalig zijn.

Wat je kunt proberen is de auto opkrikken en dan de wielen met de hand draaien zodat je kunt kijken waar het probleem zit.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Die banden zijn laag zat, dat aanlopen zou mee moeten vallen lijkt me. Vinden je wiellagers de verder naar buiten staande wielen wellicht niet leuk, of staat er andere spanning op je spoorstokken waardoor je die nu hoort? Even controleren lijkt me.

Hoor je het op een klinkerweg of ook op glad asfalt. Als het alleen op een oneffen ondergrond is zou het ook de toplager van de veerpoot kunnen zijn.
 
man man man man.....
omdat ik gisteren laat ben thuisgekomen kon ik nu pas effe kijken wat er zou kunnen schelen, ik krik de omi op pak de velg vast en kon ze 1mm vooruit en achteruit schuiven, die pipo heeft gisterenavond vergeten om de velgen vast te zetten........klungel!!

ik heb vanacht geen oog dicht gedaan en was al de draagarmen en stabilisator stang aan het vervangen in men droom pfff


toch bedankt voor de feeds!!!
 
Sowwww wat een grote fout. En dat in een land waar alle tuning facetten bij een garage uitgevoerd moeten worden ivm een attest. Gelukkig dat je erachter bent gekomen.
 
elryblo zei:
man man man man.....
omdat ik gisteren laat ben thuisgekomen kon ik nu pas effe kijken wat er zou kunnen schelen, ik krik de omi op pak de velg vast en kon ze 1mm vooruit en achteruit schuiven, die pipo heeft gisterenavond vergeten om de velgen vast te zetten........klungel!!

ik heb vanacht geen oog dicht gedaan en was al de draagarmen en stabilisator stang aan het vervangen in men droom pfff


toch bedankt voor de feeds!!!

Fijn zulke mannetjes : :N
 

Vega

Medewerker
Administrator
Das lekker, inderdaad wat een prutsers.
Ik zou nog wel even verhaal gaan halen.
 

Joep

Verbannen
Zo dan, gelukkig ben je niet die 150 km gaan rijden zonder ff alles goed na te kijken! Dat had echt in een ramp kunnen uitlopen... Inderdaad Jacco, een stel prutsers!

Nu rest mij nog 1 vraag: Waar blijven die foto's??? :P
 
tja je ziet dat die tunningwetten er enkel maar zijn voor de cashflow hé en die foto's, daar heb ik nog een klein probleem, dat ik enkel vooraan de 9x16 jheb
steken, voor achteraan heb ik nog niet de geschikte banden gevonden, dus rij ik maar effe op staal achteraan, het ziet er voorlopig niet uit om een foto te nemen
maar hij staat echt wel vet, ik twijffel ook nog om vooraan grotere banden te steken want de 215/40/16 is mooi maar ik heb nu nog altijd een gat van 4cm tussen band en wielboog, mms dat een 225/45/16 verlossing brengt :-)

foto's volgen nog wel
 
Controleer je wielbouten ook even, Steven.
Voor hetzelfde geld zijn deze lekker beschadigd. Hoe lang/ver heb je met dat losse wiel gereden ?
Die zou ik eigenlijk sowieso vervangen.

Enne... we wachten nog steeds op foto's :P
 

yoyo

The UK brothers
Ik heb ook wel eens met een losse remklauw gereden...dat bonkt ook!!!
Maar direct vastgezet door ons Oopopperhoofdmetaalhaast. _/-\o_
 
Bovenaan