Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Knars, kraak!

Sinds een tijdje hoor ik rechtsvoor, als ik een bocht met een drempel naar links in stuur (5 km. / uur) een erbarmelijk knarsend geluid. Ik dacht aan het veerpootlager. Echter: de beide veerpootlagers zijn vervangen door Ralph (zaten er 250.000 km onder: zie topic: http://www.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=47&t=6278 en het probleem is nog niet weg.
Ik hoor het geknars nog steeds. Ik hoor nu ook linksvoor als ik vanuit stilstand naar rechts stuur om weg te rijden, een zacht geknars zolang ik aan het stuur draai. Op hogere snelheden (+ 10 km/h.) is er niets te horen.
De veerpootlagers kunnen het niet zijn, die zijn nieuw.
Wat dan wel??? Iets met de draagarmen?

In ieder geval ga ik nog een keer terug naar Ralph voor PU-bussen, zoals in het andere topic te lezen is, en dan gaan we even rijden om dit geluid te horen en te lokaliseren. Maar misschien herkent iemand op het forum dit probleem?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als je zoveel geluid door een slecht draagarmrubber zou hebben dan is hij dermate waardeloos dat je dat moet kunnen merken bij het testen met een bandenlichter. Gezien je probleem elders is dat echter zeker niet uit te sluiten.

Wat je verder zou kunnen bekijken zijn de rubbers in je stabilisatorstang en wellicht de wiellagers aan de voorkant.
 

Joep

Verbannen
B-Buster zei:
Wat je verder zou kunnen bekijken zijn de rubbers in je stabilisatorstang.
Ik weet 100% zeker dat dit het probleem is. Ik had namelijk exact dezelfde klachten en nadat ik die rubbers had vervangen was het geheel weg.

Martijn, even bij Opel nieuwe rubbers bestellen voor beide kanten en je probleem is hoogstwaarschijnlijk weg. :)
Hier een foto van het onderdeel met GM nummer (Bedankt Jacco voor deze foto in je MV6 PU bussen draadje.)
ebd9hv.jpg
 
Ja Joep, zou heel goed kunnen. Bij koud weer kraken ze ook als ik een drempel neem.
Denk dat ik ze maar gelijk mee laat vervangen als de PU-bussen erin gaan.
 
Bovenaan