Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

koplampen zijn ondoorzichtig (matglas)

beste leden.

de koplampen van mijn omega geven niet voldoende licht, het kunststof glas in geheel mat aan de rechter kant.
de linker koplamp gaat nog redelijk, maar moet ook vernieuwd of gepolijst worden.
ik ben niet zo een techneut, heb op het forum hier gelezen hoe je zoiets moet doen, maar gisteren bezig geweest maar het lukt niet echt.
een fles polijstpasta gekocht speciaal voor plasticglas voor koplampen om te polijsten, dik een uur aan het poetsen geweest op een koplamp, maar niks geen enkel resultaat, na een uur poetsen nog net zo ondoorzichtig als toen ik begon. wie heeft er nog enkele goeie tips, vraag me niet de koplamp uit de auto te gaan halen, wat dat betreft heb ik 2 linker handen. maar hoe krijg ik op een makkelijke en simpele manier mijn koplampen weer doorzichtig.
alle tips zijn meer dan welkom.
vast mijn dank.

mvg arie.
 

Joep

Verbannen
Op marktplaats staan genoeg advertenties van mensen die voor een euro of 30/40 je koplampen kunnen polijsten met de juiste middelen. Zoek maar eens op marktplaats naar: koplampen helder maken of iets in die trent.

Succes! :)
 
bedankt voor de reactie joep.

heb even op mp gekeken, maar ik zit in den haag, diegene op mp zit in apeldoorn, dat is me iets te ver weg.
ik had gehoopt op wat goede tips zodat ik het toch zelf zou kunnen doen.
het moet toch mogelijk zijn zelfs met iemand met 2 linkerhanden om het zelf op te lossen.

grtjes arie
 
arie zei:
bedankt voor de reactie joep.

heb even op mp gekeken, maar ik zit in den haag, diegene op mp zit in apeldoorn, dat is me iets te ver weg.
ik had gehoopt op wat goede tips zodat ik het toch zelf zou kunnen doen.
het moet toch mogelijk zijn zelfs met iemand met 2 linkerhanden om het zelf op te lossen.

grtjes arie


ik woon in maassluis en wil wel een poging wagen voor je
 
hallo barry.

ik heb een polijstmachientje gescoord, dus ik ga het morgen zelf eerst eens proberen.
met dat apparaatje moet het toch zeker lukken.
ik zal de resultaten zodra ik ermee klaar ben hier posten.

mvg arie.
 

Joep

Verbannen
arie zei:
hallo barry.

ik heb een polijstmachientje gescoord, dus ik ga het morgen zelf eerst eens proberen.
met dat apparaatje moet het toch zeker lukken.
ik zal de resultaten zodra ik ermee klaar ben hier posten.

mvg arie.
Opletten dat je niet te lang op 1 punt blijft draaien, of te hard drukt, want dan word het zo heet waardoor je brandvlekken op de koplamp kunt krijgen.
 
Bovenaan