Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

koplamphoogtesensor op achteras

Andrew

600.000
Vanavond zag ik toevallig dat het bedieningsarmpje van de koplamphoogtesensor op de achteras loshing. Een van de kogelgewrichten van het armpje zat vastgerot, dat zal wel de oorzaak zijn. Voor het gemak heb ik het armpje en de sensor even gedemonteerd. Met wat WD-40, perslucht en kopervet is dat kogelgewrichtje wel weer goed gangbaar. Nou lijkt het erop, dat beide delen op foto 1 gewoon in elkaar geklikt horen te zitten zoals op foto 2. Ik voel namelijk een klikje en zie ook geen breukvlakjes o.i.d. Maar dat is zeker niet voldoende om beide delen tijdens het rijden in elkaar te houden (veerbewegingen).

vraagje 1: is mijn vermoeden juist dat deze sensor gewoon versleten is?
vraagje 2: heeft iemand toevallig nog zo'n (in goede staat verkerende) sensor liggen? (er staat op: 90 566 824).

Andrew

2hmilpj.jpg


21wx3o.jpg
 

Joep

Verbannen
Dit probleem heb ik ook, maar het is bij mij bij de vooras. Het ding is bij mij gewoon weg, van het kogelgewricht afgeschoten en kwijt... Hoe hoe heb jij het opgelost uiteindelijk? (zodanig dat het niet meer los komt te hangen)
 
Ik heb het voor met ijzerdraad vastgezet zodat deze er niet meer uitvalt. Heb nog niet test kunnen rijden om te kijken of het wel blijft zitten. Zal vrijdag pas weer worden op de terugweg. Dan meteen 2000km dus dan weet ik zeker of het heeft geholpen :P
 

Andrew

600.000
Ja, inderdaad een nieuwe gekocht, van een hele aardige VOD-medewerker de maximale korting gekregen, maar kostte toen toch nog ruim 100 euries voor zo'n ding.

(Eehh Peter, ik weet dat ik nog een keer bij je langs moet komen voor die TECH-sessie, want die melding is er nog altijd).


Andrew
 

Vega

Medewerker
Administrator
andrew zei:
(Eehh Peter, ik weet dat ik nog een keer bij je langs moet komen voor die TECH-sessie, want die melding is er nog altijd).

Schiet niet echt op met jouw. _O- _O-

:k :w
 

Andrew

600.000
Vega zei:
andrew zei:
(Eehh Peter, ik weet dat ik nog een keer bij je langs moet komen voor die TECH-sessie, want die melding is er nog altijd).

Schiet niet echt op met jouw. _O- _O-

:k :w

:$ ik weet het. Komende weken ook niet vrees ik. Ik ben eind van deze week weer terug van vakantie, maar heb eind volgende week meteen weer een volgende klus voor de Omega: een retourtje Kopenhagen. Maar ik hou het in gedachten :w

Andrew
 
Tinuske zei:
Ik heb het voor met ijzerdraad vastgezet zodat deze er niet meer uitvalt. Heb nog niet test kunnen rijden om te kijken of het wel blijft zitten. Zal vrijdag pas weer worden op de terugweg. Dan meteen 2000km dus dan weet ik zeker of het heeft geholpen :P

Voor zover op de spaanse wegen blijft het zitten :D
 

Joep

Verbannen
Tinuske zei:
Tinuske zei:
Ik heb het voor met ijzerdraad vastgezet zodat deze er niet meer uitvalt. Heb nog niet test kunnen rijden om te kijken of het wel blijft zitten. Zal vrijdag pas weer worden op de terugweg. Dan meteen 2000km dus dan weet ik zeker of het heeft geholpen :P

Voor zover op de spaanse wegen blijft het zitten :D
Heb je een fototje? Daar zijn we tenslotte dol op hier:P
 
joepklazen zei:
Tinuske zei:
Tinuske zei:
Ik heb het voor met ijzerdraad vastgezet zodat deze er niet meer uitvalt. Heb nog niet test kunnen rijden om te kijken of het wel blijft zitten. Zal vrijdag pas weer worden op de terugweg. Dan meteen 2000km dus dan weet ik zeker of het heeft geholpen :P

Voor zover op de spaanse wegen blijft het zitten :D
Heb je een fototje? Daar zijn we tenslotte dol op hier:P

Heb geen fototje nee, zal wel kijken of ik straks met winterbanden switch een foto kan maken.

Owja, en hij zit er nogsteeds op :)
 
Bovenaan