Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Koplampsproeier blijft hangen

Joep

Verbannen
Hallo,

Met dit natte en vieze weer van de laatste weken, gebruik ik steeds vaker de koplampsproeiers van mijn B1-Omega. Alleen aan de bijrijderskant schiet ie niet meer terug naar beneden, maar blijft ie hangen. Hij blijft dus omhoog staan, terwijl aan de bestuurderskant de koplampsproeier netjes weer terug naar beneden gaat. Als je ze met de hand omhoog trekt, dan voel je bij de ene die vast blijft zitten, meer weerstand als bij degene die wel terug naar beneden gaat. Ik dacht aan wat vuil ertussen.

Is dit te verhelpen met een beetje vasaline? Of moet ik iets aan de sproeier doen?

Ik hoor het graag!
Alvast bedankt! ;)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat lijkt mij ook het meest waarschijnlijk. Je geeft zelf al aan dat hij stroever gaat dan de andere.
 

Joep

Verbannen
En is dit makkelijk te verhelpen? Of moet daarvoor de halve bumper uit mekaar? Ik ben niet zo handig namelijk :$
Lijkt me gewoon een kwestie van het ding helemaal omhoog trekken, beetje insmeren met Vasaline of iets... en dan een paar keer heen en weer trekken. Correct me if I'm wrong! :)
 
precies... gewoon op de uiterste stand lekker inspuiten met wd40 of siliconenspray oid...
aantal x heen en weer halen....
mocht dat allemaal nie helpen moet je hem loshalen.
nu kan je daar bij een B2 enigzins nog wel bij, of dat bij de B1 ook zo is weet ik niet.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
elrenegado zei:
precies... gewoon op de uiterste stand lekker inspuiten met wd40 of siliconenspray oid...
aantal x heen en weer halen....
mocht dat allemaal nie helpen moet je hem loshalen.
nu kan je daar bij een B2 enigzins nog wel bij, of dat bij de B1 ook zo is weet ik niet.

Bij de B2 komen deze toch niet omhoog in tegenstelling tot de B1?
 

Joep

Verbannen
Ik heb het zojuist verholpen met wat sillicone spray, werkt goed dat spul! Wel was het nog niet gelijk verholpen, want hij bleef na een flinke spuit spray nog altijd omhoog staan. Toen heb ik een beetje aan het buisje waar de sproeier op zit naar links en rechts gedraaid, en toen schoot ie mooi terug. Weer een probleem opgelost :P
 
Bovenaan