Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

lambdasonde

moet je bij het vervangen van de katalysator ook de lambdasonde vervangen ? ik las dat op een verkoopsite van een uitlaat boer en vraag me af of dat echt moet . en moet je zo'n lambdasonde dan nog inregelen aanmelden op de computer in de auto? of gaat dat automatisch?
groeten leon sickmann
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Als hij nog werkt is dat niet nodig. Ik heb hem destijds ook over laten zetten (al was de lambdasonde toen ook nog niet zo oud).

Inregelen hoeft niet, ding werkt en geeft een juist signaal af of werkt niet en moet vervangen worden. :)
 
er stond dat je door een oud lambdasonde te gebruiken de nieuwe katalysator sneller zou vervuilen. klopt dat ?
 
Er is een speciale dopsleutel voor waar de kabel aan de zijkant uitkomt zodat deze niet klemt.
Reinigen met koud ontvetter en een zachte kwast.
 
Nee vaak niet. vooral als de sonde al langer erin zit. Met een steeksleutel gaat het zowiezo niet lukken . wat je nog kunt proberen is goed inspuiten met wd40 en dan een goed passende ringsleutel erop en met beleid los proberen te maken.
 
Bovenaan