Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

lampje motormanagement licht op

Toen ik vandaag naar huis reed ging het lampje van het motormanagement even branden.
Juist voordat het ging branden had ik voor de lichten enkele keren op mijn rempedaal geduwd in stilstand (heeft hier normaal niets mee te maken)
De motor zelf ging verder met een verlaagd vermogen.

Na ongeveer 1 minuut was alles terug normaal.
Eerst was ik zo geschrokken dat zelfs een omega dit kan meemaken, hierdoor kan ik niet veel extra details geven over wat er wel of niet werkte.
Zou je dit op een manier kunnen achterhalen welk probleem er achter zit?
Zelf heb ik geen computer uit foutcodes te lezen (iig niet van een omega).
 

Joep

Verbannen
Misschien nu, of anders als het vaker voor komt even door de dealer laten uitlezen.
 
R

Ralph

Gast
2.2DTI,

als je gaat uitlezen vermoed ik dat de p1590 en p1125 tevoorschijn gaat komen.
het zal gaan om de magneetklep Y51 (p1590) nabij schutboard uitlaatzijde, deze word gebakken door de uitlaat.
als deze vervangen is komt de p1125 naar voren en deze omschrijft, ingenomen lucht is hoger dan de gemeten lucht.
verwijzing naar het vacuuum gedeelte.

test: op de cruise controle word deze meestal getriggerd rond de 119km/h vlak wegdek.

oplossing: vervang klep Y51, waarna de turbodruk opnieuw ingesteld moet worden.

advies: uitlezen met tech2 of diagunn. komt heel veel voor bij omega, vectra en zafira.
 
Ralph zei:
2.2DTI,

als je gaat uitlezen vermoed ik dat de p1590 en p1125 tevoorschijn gaat komen.
het zal gaan om de magneetklep Y51 (p1590) nabij schutboard uitlaatzijde, deze word gebakken door de uitlaat.
als deze vervangen is komt de p1125 naar voren en deze omschrijft, ingenomen lucht is hoger dan de gemeten lucht.
verwijzing naar het vacuuum gedeelte.

test: op de cruise controle word deze meestal getriggerd rond de 119km/h vlak wegdek.

oplossing: vervang klep Y51, waarna de turbodruk opnieuw ingesteld moet worden.

advies: uitlezen met tech2 of diagunn. komt heel veel voor bij omega, vectra en zafira.
bedankt voor de duidelijke uitleg :)
kan je deze fouten ook zelf zoeken met de paperclipmethode?
of best eens langs de garage passeren?
of voorlopig wachten? De laatste 300 km heb ik geen problemen meer gehad...
 
R

Ralph

Gast
paperclip gaat niet werken, zou hem wel laten uitlezen.
mijn reden voor uitlezen is dat de turbo kan zijn target van ongeveer 1,1 tot 1,3 bar overschieten.
en naar het schijnt kunnen ze niet tegen te veel voordruk. _O-
 
Bovenaan