Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

LED blijft zwak branden ??

Heren,

Vandaag heb ik verschillende lampjes in/aan de auto vervangen door LEDs van pilot.
Het betreft de interieurverlichting voor- en achteraan, de leeslampjes, de instapverlichting alsook de standlichtjes.
Nu werkt alles eigenlijk naar behoren maar er is echter iets wat me stoort.
Zet je het kontakt aan gaat de voorste interieurverlichting volledig uit zoals het hoort, open je de deur gaan ze aan.
Ze dimmen zelfs na een tijdje.
Bij het verwijderen van de sleutel uit het kontakt blijven de LEDs zeer zwak branden.
Heeft iemand hier een oplossing voor of is dit niet op te lossen ??

thx.
 

Colinh

Donateur 2023
Dat klopt ja, heb ik bij al mn autos gehad waar ik ze in had, m'n vader z'n Astra en mn beide A combi's.

Zelfs na een week de auto niet gereden te hebben geeft het geen problemen voor de accu, dus daar voor zou ik niet bang zijn.


Gr. Colin
 
Voor de accu heb ik geen schrik, ik zou alleen graag willen weten hoe het komt en of er iets aan te doen is.
 

Vega

Medewerker
Administrator
De lampjes worden elektronisch aangestuurd niet met een relais of zo.
Er blijft een klein lekstroompje lopen, met een led zie je dat omdat die met weinig tevreden is een normaal gloeilampje heeft meer stroom nodig om te branden.
Die zie je dan niet branden.
 
heeft met weerstand te maken. Je kunt ergens in de stroomkring een weerstand solderen. Dat lost het probleem op.

Wanneer je de led achterlichten plaatst heb je hier ook last van in de zin van dat de checkcontrol fouten constateert omdat de weerstand te laag is en een foutmelding geeft. Bij een golfje laatst led achterlichten geplaatst en daar bleven de remlichten zwakjes branden. Weerstand er tussen loste ook daar het probleem op.
 

Vega

Medewerker
Administrator
gewoon_mark zei:
Wanneer je de led achterlichten plaatst heb je hier ook last van in de zin van dat de checkcontrol fouten constateert omdat de weerstand te laag is en een foutmelding geeft.

De checkcontrol meet de stroom niet de weerstand.
Een led verbruikt bijna geen stroom dus krijg je een foutmelding.
Door een extra weerstand te plaatsen gaat er meer stroom lopen en heb je geen foutmeldingen.
 
Dank je Peter,dat zou zomaar kunnen, ik weet het niet. Het principe blijft gelukkig het zelfde.
Een extra weerstand voorkomt foutmeldingen.

Ook in de situatie zoals beschreven door de topic starter zal een weerstand het probleem verhelpen.
 
Bovenaan