Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Lederen interieur toepassen in Sedan uit een Station

Joep

Verbannen
Hallo,

Op internet heb ik een mooi zwart lederen interieur gezien voor in een Omega B1. Dit interieur komt uit een Stationwagon, terwijl ik een Sedan uitvoering heb (zonder leer)

Nu is de vraag, gaat dit passen? Het gaat met name om de achterbank, hetgeen wat erachter zit, is neem ik aan bij een Sedan anders, als bij een Station. En ook om de bank vast te klikken aan de achterwand, is dat hetzelfde bij de 2 modellen?

Is het overigens makkelijk om heel de stoelen eruit te halen met alle elektronica? (dit zijn neem ik aan gewoon stekkertjes?)
En ook de zijwandpanelen, zijn die moeilijk te verwisselen?

Alvast bedankt!
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Achterbank gaat niet passen.

Of het moeilijk is ligt aan je handigheid. Let er wel op dat je een interieur met zij airbags neemt.
 

Vega

Medewerker
Administrator
De voorstoelen passen, de deurpanelen ook.
De achterbank en leuningen passen niet.

De stoelen heb je er zo uit, vier schroeven en wat stekkertjes.
Deurpanelen zitten geschroefd en geklemd bij het raam.
 

Joep

Verbannen
Dan moet ik dus op zoek gaan naar een lederen interieur voor in een Sedan... Iemand hier die er 1 weet te vinden voor in een B1? (weet niet of een B2 interieur ook past in een B1?)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
B2 kan wel maar dan zit je weer met dingen als raambediening in de voorportieren die bij een B1 in de middentunnel zit.
 
let wel even op de uitvoering, heb je nu geen memory-stoelen krijg je er als je die neem t wel een met een dropveter aan touwtjes om uit te zoeken. Ben ik nu ook mee bezig, na een update naar creme lederen interieur.
Interieur ombouwen is een uurtje of 4-6 werk. Incl vloerbekleding etc.
 

Joep

Verbannen
Ik zoek nu dus eigenlijk een lederen interieur uit een B1 SEDAN uitvoering. De matten en alles laat ik gewoon liggen. Ik neem aan dat de stroom voor de stoelen in elke B1 hetzelfde is, ongeacht of het met lederen interieur is of niet...?
 
helaas,

als je nu geen memory stoelen hebt en je lederen interieur wel,krijg je een dropveter met 20 kabels cadeau. Je hebt nu sport stoelen die elektrisch in de hoogte verstelbaar zijn denk ik? Dan heb je slecht 3 stekkers, airbag, hoogte en verwarming. De dropveter stuurt dan ook buitenspiegels en binnen spiegel aan. Kan je die niet aansluiten werkt je stoel niet, kan je hem ook niet helemaal naar voren stellen om hem los/vast te zetten. Oplossing is dan om alle plussen te koppelen aan een constante plus. ( met dank aan Ralph) echter welke van de 20 dat zijn weet ik nog niet.
 
Bovenaan