Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

lekkage olie cardan

hallo allemaal
ik ben gisteren naar de garage geweest waar ik mijn auto gehaald heb .
hij lekte namelijk olie aan de achterkant bij de cardan .
nou heb ik er niet zoveel verstand van maar de garage zei dat ze het schoongemaakt hebben en dat ze een goedje in de olie hebben gegooit zodat de keerring weer dicht zou gaan ? of dat ie weer vast gaat zitten. ook hebben ze de versnellingsbak bijgevuld met olie.
ik moet over 2 weken terug komen dan kijken ze of er weer olie naast is gelekt.
klopt dit ?
weten jullie wat er aan de hand is ?
groeten leon
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ik heb geen idee wat ze gebruikt hebben.
Meestal lekt de keerring van de pignonas, deze vervangen is veel werk.
Als het de keerringen zijn van de aandrijfassen dan zijn die eenvoudiger te vervangen.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
waarschijnlijk lekt je diff en moet die keerring vervangen, is volgens mij geen andere weg naar een goede oplossing...
 
bedankt voor de snelle reacties . ik moet er maar eens goed onder gaan liggen en foto's gaan maken.
die pignonas waar zit die en kan je die zien ?
ik baal wel een beetje van de garage ....
eerst een bobinegalerei stuk (stond vol met water en olie )
die is vervangen (nadat je stilstaat langs de weg ) ik heb de auto met garantie gekocht.
nu dan weer die lekkage en ik denk dan .. maak hem dan ipv een oplap middeltje ... zo komt het op mij over .
voorremmen moeten ook een dezer dagen vervangen worden .. toen ik de verkoper hierop wees zei hij dat ze nog goed ware toen ik hem kocht 7000km terug .
ik krijg de indruk dat ze niet echt iets willen doen voor mij ....
 

Vega

Medewerker
Administrator
qn71mu.jpg
 
Bovenaan