Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

lichte rommeling voortrein ?

Ik voel een lichte rommeling in mijn voortrein , heeft iemand een idee wat dat zou kunnen zijn ?

Draagarm ? Spoorstangetje ? heb echt geen idee ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Draagarmrubbers, (hulp)pitmanarm, spoorstangen, , stuurkogels, slechte uitlijning, speling op je stuurhuis, gare rubbers van de stabilisatorstang.
 
Ik moet er nog eigenlijk ff vandaag en morgen mee rijden . hij gaat vrijdag naar de garage , dat kan nog wel denk ik toch ?

Mvg
Richard
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat is moeilijk te zeggen a.d.h.v. je omschrijving, kan vanalles zijn.

Ik zou het beoordelen op basis van de vraag in hoeverre het van invloed is op het normale rijgedrag. Met een lichte speling durf ik wel even te rijden, gaat hij willekeurig z'n eigen weg dan zou ik er niet mee rijden tot de oorzaak boven water is.
 
Hij vertoont geen speling , dus ik denkt dat het wel meevalt ! , ik moet zeggen ik rij er dan ook vrij rustig mee.
 
Mijn Omega rommelde ook in de voortrein, vooral bij slecht wegdek. Dit is toen opgelost met een nieuwe stabilisatorstang van een tientje bij Berry.
 

dolf24v

Donateur 2024
Ik zou als eerste de verbindingsstangen stabil. stang naar veerpoten eens controleren. ( 2 kogelgewrichten per kant)
Geeft vaak een licht rommelend/ kloppend geluid bij slecht wegdek.
 
Ik rij al te lang met versleten draagarm rubbers, nu gaat het ook rommelen. Maar heb ook eens erger gehoord bij iemand. Inderdaad met rustig rijden merk je er minder van.

Gr. Paul
 
Ik rijdt ook al meer als een jaar met versleten rubbers, het licht rommelig gaat over in zwaar bonken bij harder rijden op slecht wegdek.
JE gaat het vooral merken op bv een flyover bij een snelweg waar je dan een bocht neemt.
De auto gaat dan echt zoeken wat zeker bij nat weer gevaarlijk kan zijn.

Maar je hoeft absoluut niet bang te zijn dat er een draagarm afbreekt oid, dat gebeurd niet zomaar :)
 
dolf24v zei:
Ik zou als eerste de verbindingsstangen stabil. stang naar veerpoten eens controleren. ( 2 kogelgewrichten per kant)
Geeft vaak een licht rommelend/ kloppend geluid bij slecht wegdek.

Is ook mijn eerste gok.
 
Het blijkt dat de rubber enigzins zijn versleten ( leeftijd gerelateerd) ,

Tussen kerst en oudennieuw worden alle rubbers vervangen, voor een maatje stijver en achter originele.

Na het nieuwe jaar eens kijken voor een veerppotbruggen, voor voor en achter .

in ieder geval bedankt allemaal.
 
Bovenaan