Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

luchtlek nivo regeling linksachter

Ik heb een lucht lekje op de luchtaansluiting van de schokbreker.
compressor moet vaak bij springen om de luchtlek op de vangen.
als ik de auto stil zet, lijkt het net of je band lek is.

is dit simpel te repareren?
d.m.v. een o-ringetje te vervangen in de luchtkoppeling???

Graag jullie tips!
 
Dan moet je 't slangetje of de koppeling vervangen denk ik? Ziet er erg uit als een gesloten systeem verder... Wie maakt die schokdempers eigenlijk? Sachs?
 

Joep

Verbannen
warhamstr zei:
Dan moet je 't slangetje of de koppeling vervangen denk ik? Ziet er erg uit als een gesloten systeem verder... Wie maakt die schokdempers eigenlijk? Sachs?
Monroe.
 

Andrew

600.000
Monroe heeft inderdaad oppompbare achterschokbrekers voor de Omega, maar dat is in combinatie met hun eigen oppompsysteem (handmatig ventiel zoals ik het heb, of een pompje van specifiek Monroe). Ik betwijfel of de aansluiting van de luchtleiding hetzelfde zal zijn :?

Andrew
 
Volgens mij zijn de OEM dempers van Sachs, tenminste dat is bij onze Business (zonder nivo regeling) wel zo. Monroe is geen OEM merk zover ik weet.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Niveauregeling is niet gescheiden links/rechts, dus als ie aan 1 kant slecht staat is je schokdemper eraan. (niet ongewoon hoor)

als het contact afgaat is het volgens mij normaal dat hij zakt.
De Powerstation laat ook elke keer een 'scheetje'.
Merk je pas echt wanneer hij tot de nok volgeladen is wel...

Tijdens het rijden hoor ik ook regelmatig het relais van de compressor inschakelen...
 
ik heb een paar maanden geleden zo goed als nieuwe schokdempers gemonteerd.
hij lekt echter zo ver ik kan zien op de aankoppeling op de schokbreker.
is het koppelingetje aan de slang enigzins te vervangen of te repareren door middel van een nieuw o-ringetje in de koppeling????
 
Illuminat0r zei:
Niveauregeling is niet gescheiden links/rechts, dus als ie aan 1 kant slecht staat is je schokdemper eraan. (niet ongewoon hoor)

als het contact afgaat is het volgens mij normaal dat hij zakt.
De Powerstation laat ook elke keer een 'scheetje'.
Merk je pas echt wanneer hij tot de nok volgeladen is wel...

Tijdens het rijden hoor ik ook regelmatig het relais van de compressor inschakelen...

Bij mij zak die niet hoor?
Nou, in iig niet direct.
Als ik de volgende dag start dan hoor ik altijd de compresser ff inschakelen maar dat lijkt me normaal.

Tijdens het rijden hoor ik nooit een relais klikken, dat relais zit ook onder het stuur toch?
 
Bij mij zakt ie heel af en toe in, als in soms moet ie bijpompen. Zeker niet elke morgen... Mare Peet, zo'n slangetje is gewoon een vervaningsdeel denk ik? Zou je even op zoek moeten naar het nummer.
 

Andrew

600.000
Mijn Omega heeft niet het OEM-niveauregelsysteem, maar de naderhand door mijzelf ingebouwde Monroe's met een vulnippel (= bandenpompaansluiting) in de bagageruimte waarmee de dempers op druk gezet worden. En dat blijft gewoon netjes op druk staan, soms kijk ik er weken lang niet naar en dan staat het nog steeds op de eerder ingestelde vuldruk. Dus als het regelmatig moet bijpompen met het OEM-systeem, lijkt mij dat er ergens een lek zit.

Andrew
 
Bovenaan