Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

luchtmassa meter vervangen..?

Heb de auto gister uit laten lezen met een Tech 2..

Er was een te lage spanning op de lmm?
Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
Bij stationair draaien, schommelt de toerental een beetje, en is het net of de motor af en toe uit zichzelf gas bij geeft..!
Waar kan dat aan liggen, en de brandstof pomp is erg duidelijk hoorbaar ong. 15 seconden lang en dan houd hij op. Duurt het normaal gesproken zo lang om die druk van 3 bar te halen?
En heeft dat allemaal met elkaar te maken?

Hoop op een antwoord,
Bart
 

Vega

Medewerker
Administrator
LMM overleden, die dingen hebben niet het eeuwige leven.
Gewoon vervangen.
 
Hoe duur is zo'n ding dan?

Kan ik dat zelf doen? Heb je dat ook ergens beschreven..?

Alvast bedankt.<br /><br />-- 15 apr 2012 19:08 --<br /><br />Zijn dan die andere mankementen ook verleden tijd trouwens, of is dat weer een ander probleem?
Brandstofpomp of zo?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Lage spanning op LMM en schommelend toerental is te wijten aan een defecte LMM. Daar valt niets aan te repareren anders dan hem te vervangen. Kan via Opel dealer (duur) of via Ralph hier op het forum. Ik adviseer je die laatste eens een berichtje te sturen, heeft ook een verkooptopic staan voor LMM's.

Dat van de brandstofpomp is op deze manier niet te beoordelen, beter door iemand met de juiste kennis naar laten kijken.
 

yoyo

The UK brothers
In Friesland woonde toch ook nog een omega freak? (waar walter is geweest voor zijn veren dacht ik)
Misschien heeft hij wel tech2?
 
als de motor zaagt bij stationair toeretal dan is eenvoudig de lmm te controleren door de stekker los te maken tijdens het lopen vn de motor..als de lmm dan kapot zou zijn dan zou bij een losse stekker het motorlampje branden op het dashboard maar dan zou de motor netjes moeten lopen..
ik denk eerder aan de stationairtoerental klep...stappenmotortje in de bypass op de gasklephuis als ik het goed heb..
suc6
 

Berry

OOP Huisleverancier
Luchtmassa meters heb ik wel ,dus je kunt langs komen om het teproberen,maar ik denk hetzelfde als Rudy
Gr b

-- 16 apr 2012 10:34 --

Luchtmassa meters heb ik wel ,dus je kunt langs komen om het teproberen,maar ik denk hetzelfde als Rudy
Gr b

-- 16 apr 2012 10:34 --

Luchtmassa meters heb ik wel ,dus je kunt langs komen om het teproberen,maar ik denk hetzelfde als Rudy
Gr b<br /><br />-- 16 apr 2012 10:34 --<br /><br />Luchtmassa meters heb ik wel ,dus je kunt langs komen om het teproberen,maar ik denk hetzelfde als Rudy
Gr b
 
berry zei:
Luchtmassa meters heb ik wel ,dus je kunt langs komen om het teproberen,maar ik denk hetzelfde als Rudy
Gr b

-- 16 apr 2012 10:34 --

Luchtmassa meters heb ik wel ,dus je kunt langs komen om het teproberen,maar ik denk hetzelfde als Rudy
Gr b

-- 16 apr 2012 10:34 --

Luchtmassa meters heb ik wel ,dus je kunt langs komen om het teproberen,maar ik denk hetzelfde als Rudy
Gr b

-- 16 apr 2012 10:34 --

Luchtmassa meters heb ik wel ,dus je kunt langs komen om het teproberen,maar ik denk hetzelfde als Rudy
Gr b

je punt is gemaakt Berry _O-
 
Ik zal er es ff naar laten kijken..

En kunnen ze het dan opnieuw afstellen of zo?
Maar hoe kan het dan, dat bij het uit lezen, er een fout optrad: 'te lage spanning van lmm'..!
(of staat dat met elkaar in verband)

groet
 
R

Ralph

Gast
afstellen kan niet zomaar! vervang de lmm en het is voorbij. kan ook zijn dat de egr open blijft staan.
 
egr open blijven staan..?
Kan ik dat ook controleren op de 1 of andere manier? En zo ja hoe?

Ik zal morgen ff controleren of het de lmm is.
 
Bovenaan