Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

melding display

Fijn dat Duits! haha. Het display laat alleen maar Duitse teksten zien, kan deze ook in het Nederlands? Ik krijg sinds gisteren de melding leuchtw. fahrlicht. Ik weet dat het met rij lichten te maken heeft, maar een rondje om de auto bracht geen soelaas, alles werkt.
Wie weet het antwoord?
 

Andrew

600.000
Ik heb geen idee waarom het in het Duits is (import-auto?), maar dat kun je met de TECH-2 op NL laten zetten.

ik vermoed, dat het de melding is, dat er wat fout is met de koplamphoogte afstelling. Zo ja, dan kan dat zijn:
- de sensor op de vooras;
- de sensor op de achteras;
- 1 van de 2 hoogte-afstelmotoren in de koplampunits.

Even uitlezen met de TECH-2 (als je toch al de taal goed laat zetten >:) ).

Andrew
 
Hallo Andrew,

Dankjewel voor je antwoord, ikzelf kan mijn (xenon) lampen niet verstellen dus maak ik uit je antwoord op dat dit automatisch gaat.
Waar kan ik een tech-2 vinden? Is dat een standaard uitleesmodule die bijna elke garage heeft?

Groet Franck.
 

Joep

Verbannen
Franck846 zei:
Hallo Andrew,

Dankjewel voor je antwoord, ikzelf kan mijn (xenon) lampen niet verstellen dus maak ik uit je antwoord op dat dit automatisch gaat.
Waar kan ik een tech-2 vinden? Is dat een standaard uitleesmodule die bijna elke garage heeft?

Groet Franck.
Tech-2 is iets wat een Opel dealer zoiezo heeft, Peter (vega) in Rotterdam en Ralph in Amsterdam of Wilnis hier hebben ook beide goede uitleesapparatuur, dus ik zou die eens overwegen en een PM sturen.

Ik denk ook dat het met de hoogteregeling te maken heeft, is een kwaaltje van de Omega's.
 
Hallo Franck.

Toen ik deze volgens mij zelfde melding binnen kreeg via de display check (ned) veronderstelde ik namelijk ook dat
een van de lampen stuk was en bij rondgang controle van de verlichting bleek dat hier niets mee aan de hand te zijn.
Vervolgens via OOP forumoverzicht techniek exterieur mijn probleem voorgelegt en werdt mij er opgewezen dat er
een van de afstelbussen van een koplampunit stuk was voor toepassing afstelling hoogte regeling (bekend eufel Omega)
Bij nader onderzoek mbv. een uitleesmodele om welke koplampunit het precies ging bleek het te kloppen dat er een
kunststofafstelbus stuk was en vervolgens vervangen door een aluminium exemplaar via de webshop.
Voordat ik hierop uitkwam eerst alle andere opties eerst onderzocht zoals sensoren voor en achter, afstelmotoren van de koplamp units zonder resultaat.

Gr. Cor.
 

Andrew

600.000
Als 1 van die kunststof afstelbussen is gebroken, dan zal de daadwerkelijke koplampafstelling waarschijnlijk niet goed zijn. Maar dat is niet van invloed op de elektronica van de hoogte-afstelling, die krijgt zijn terugkoppeling niet letterlijk vanuit de stand van de reflector, maar vanuit de afstelmotor. De elektronica gaat er vanzelfsprekend vanuit dat er geen gebroken bus is.
 
Dank voor jullie antwoorden hier kom ik een heel stuk verder mee, volgens mij had ik dat stuk gelezen over het vervangen van dat plastic gedeelte.
Barry bedank voor je aanbod, als ik er niet uitkom dan maak ik graag gebruik van je aanbod.
Groet Franck.
 
Bovenaan