Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Mijn B1 2,5 V6 100EDITION

Vandaag nog even wat gedaan en gelijk maar even wat foto's posten dat had ik nog niet eerder gedaan
Dus bij deze.

Zo kocht ik hem
osu5gi.jpg


En zo staat ie er nu bij
2ebzhpv.jpg

2i09qmg.jpg

294pcg0.jpg

1zn8t1g.jpg

2vjtn3l.jpg


Things done so far
18 inch velgen (voor 225-40, achter 235-40)
Houten interieur zwart gemaakt
3 wegklep vervangen
Originele gril vervangen
Chromen strips rondom zwart gemaakt
Type aanduiding achterkant weg gehaald
2 x katvervanger gemonteerd

Things still to do
Dubbele uitlaat
Verlaging (voor 40mm achter 30mm)
De 2 din Radio
Roest plekken aan de deuren weg werken (epoxy en glasmatten)
B2 strippen monteren
Automaat pook inkorten

To be continued....
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Het lijkt nu een soort 'shadow line' zoals BMW het heeft zonder de chromen accenten. Grappig gedaan.

Ik vind het alleen jammer dat de grille eruit ziet alsof ie net niet past, doordat het niet aansluit.

Hoe bevallen je kat vervangers? Wat doet dat met het geluid?
 
Thanks voor je reactie Jacco

Ik heb de strips gewoon afgeplakt en met het spuitbusje er langs .. zelfde kleur als de velgen

DIe gril past opzich wel , ik heb hem straks bewust wat hoger gezet nu heb je rondom ong. 1cm ruimte
Maar ik ben er zelf ook nog niet helemaal over uit, lijkt nu net af en toe of er geen gril inzit.
Misschien dat ik er nog een passende rand omheen knutsel.
Want er zit nu gewoon een staaf rond 8mm omheen gewerkt.

De katvervangers bevallen heel goed :) geluid is wel lekker als je het gas intrapt..dan hoor je hem wel ..niet overdreven..maar net genoeg om ff te genieten.
En voor die prijs helemaal een no brainer..2 prima passende pijpen voor bij elkaar nog geen 150,- euries
Kwaliteit was zover ik kon zeggen ook prima..
http://www.nlpower.com/Producten/Pr...Katvervanger-(2st-L-R)---MK128-A/Default.aspx
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Een randje eromheen zou mooi zijn.

Leuk bezig in ieder geval, en ik volg met interesse je 2-din projectje.
 

Colinh

Donateur 2023
Ziet er goed uit !!


Grille is ook niet mijn smaak, zijn mooiere in de handel ;) ;)


Ben benieuwd naar je verlaging en uitlaat. Dubbleldin is ook een mooi project d:)b d:)b




Gr Colin
 
@Jacco
Ja de 2 din vordert gestaag, binnenkort volgen er meer foto's..

@Rob bedankt voor je reactie
Dat donker en dreigend is idd ook wel de look die ik mooi vind voor deze en voor auto's in het algemeen.
Het liefst maak ik m (mat/satin) zwart, maar dat vind ik voor nu nog zonde..
 

Berry

OOP Huisleverancier
Thx voor de tip van de voorpijpen ga ze ook meteen bestellen d:)b
En de chromelijstjes vind ik ook top veel mooier zo
Gr B
 

Joep

Verbannen
Mooie B1 William! d:)b

Denk dat jij een Vectra B grill er in hebt zitten, die ophangpunten zijn namelijk gelijk aan die van een Omega. Ik heb ook zo'n grill op mijn B1 gehad en die paste perfect. Vind zo'n grill wel vet. Overigens zonder die chromen lijsten ziet het er echt strak uit! Netjes. :Y

Je radio project volg ik graag, ziet er al vernuftig uit.
 
Thanks voor de reactie's

@Joep het is een grill voor de omega zie de link http://www.ebay.it/itm/Opel-Omega-B...acelift-Front-Sport-Grill-94-99-/120936293127

Weet jij ..of iemand anders ...misschien waar je de luchthappers kunt krijgen die naast de mistlampen gemonteerd zijn?
Ik wil vanuit daar namelijk een verbinding gaan maken naar de luchtfilter..voor een cold air intake

En het projectje met de radio heeft een hele andere wending genomen, maar hierover binnenkort meer.

Mvg William
 
Bovenaan