Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

MP3 via antenne modulator op NCDC 2015

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik zat wat op Ebay rond te struinen en kwam daar dit tegen:

XCarLink UNI-B iPod AUX MP3-Radio RDS Adapter Universal

Ik heb nog niet eerder zoiets gezien, wellicht interessant voor leden die hun iPod of andere MP3 speler willen gebruiken. Hij werkt als FM modulator maar dan aangesloten via de antenne ingang. Inclusief RDS ondersteuning.

Zie hier een PDF bestand met installatie bij een NCDC 2015 in een Signum.

Zal zo ook wel op andere types werken lijkt me.
 
Ik heb ze wel eens eerder gezien.
Ook hier gepost op het OOP... straks even zoeken of ik het terug kan vinden.
Dit vind ik wel interessant omdat het ook een iPhone of iPod kan aansturen... laat ik nou net een iPhone hebben :P
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik bouw die aansluiting dan liever weg, waarbij er nog een USB stick op aangesloten kan worden. Anders moet er ergens weer een kabeltje in de middentunnel komen te liggen, aangezien ik daar m'n dashboard kastje niet voor kan gebruiken i.v.m. aanwezigheid Telematica unit. Daarnaast is nog wel wat ruimte voor bijv. zo'n USB stick.
 
Gevonden: <a class="postlink" href="http://www.dension.com/product/ipod-car-adapter/ipod-iphone-auxin-fm/icelink-one" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.dension.com/product/ipod-car ... celink-one</a>

Maar ik vermoed dat de XCarLink beter is...
 
Het blijft een modulator.. Als ik ooit nog eens een I-Pod wil kunnen aansluiten op het originele audio systeem in mijn MV6 dan word het zonder twijfel dit:

Ik heb dit met eigen oren mogen beluisteren, echt fenomenaal ! Premium audio kwaliteit zonder compromis..





KLIKKERDEKLIK



En dat display'tje plant ik wel in het opbergvakje link van het stuur, of in het bovenste gedeelte van het dashboard kastje..







Groetss,
Sjors
 
Ik geloof er niks van dat een zo'n kastje je fabrieks speakers kan omtoveren in top-of-the-bill speakers.
(Tenminste dat haal ik uit het verhaal in het filmpje).

Wat wel handig is zijn de ingangen waar je meerdere apparaten kan aansluiten.


Gr Jack
 
jack-omegax3.0xe zei:
Ik geloof er niks van dat een zo'n kastje je fabrieks speakers kan omtoveren in top-of-the-bill speakers.
(Tenminste dat haal ik uit het verhaal in het filmpje).

Wat wel handig is zijn de ingangen waar je meerdere apparaten kan aansluiten.


Gr Jack



Mja dat is jou vrij keuze ! , ik heb het met eigen oren gehoord ;)


Juist, en daar zou het mij ook om gaan :Y)
 
Da's wel aardig, Sjors, zo'n JBL... maar hoe sluiten Omega-eigenaren dat ding aan op de fabrieks-radio's ??

Ik weet dat je (ook :P) een audio-freak bent en als jij zegt dat het goed spul is, ik dat wel aan wil nemen.
Maar wat zijn de prijzen in NL ?
Ruwe gok: ~800 euro (ex. inbouwen) ?
Da's toch best wel een bom duiten...
~150 euro voor een XCarLink is dan wel een leuk alternatief, vind ik :Y
(het gaat mij tenslotte niet om de verbetering van mijn Bose-installatie, maar een upgrade/aanvulling :> )
 
MetalRush zei:
Da's wel aardig, Sjors, zo'n JBL... maar hoe sluiten Omega-eigenaren dat ding aan op de fabrieks-radio's ??

Ik weet dat je (ook :P) een audio-freak bent en als jij zegt dat het goed spul is, ik dat wel aan wil nemen.
Maar wat zijn de prijzen in NL ?
Ruwe gok: ~800 euro (ex. inbouwen) ?
Da's toch best wel een bom duiten...
~150 euro voor een XCarLink is dan wel een leuk alternatief, vind ik :Y
(het gaat mij tenslotte niet om de verbetering van mijn Bose-installatie, maar een upgrade/aanvulling :> )


Ik ben idd een audio freak.. echter is ieders gehoor weer anders ! ik kan het mooi vinden. een ander niet..

Dat inbouwen stelt geen fluit voor ! het is plug and play gewoon met ISO adapters ! het uit en inbouwen/wegwerken van de JBL unit en kabels is meer werk dan het aansluiten.
Die JBL MS-8 heeft als adviesprijs in NL idd €800,- veel geld// tja het is maar net wat je er voor over hebt ! ik speel nog even met de gedachte, misschien koop ik er wel een.. je zou in mijn ogen gek zijn als je het laat inbouwen !

Die 150,- kan je al aftrekken van de JBL MS-8 het gaat je erg tegenvallen namelijk :w


Kan nergens die wisselaar module van Dietz meer vinden ! dát was een goed alternatief.. (voor de B1 rijders)
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik denk dat die XCarLink voor een best nette kwaliteit kan zorgen. Hij wordt immers bekabeld aangesloten.

Gooi er MP3's van hoge kwaliteit overheen, en volgens mij heb je via die weg ook mooi geluid. Of het de cd kwaliteit haalt betwijfel ik ook, maar net als Ruud vind ik het wél een mooie aanvulling.

Dat JBL systeem is mooi, maar dan ga je feitelijk het hele systeem ook weer ombouwen / aanpassen. Ik vind mijn Bose set als basis uitstekend, geniet er nog elke keer van als ik een cd draai, dus dat behoefd geen wijziging qua geluidskwaliteit. Natuurlijk zal het beter kunnen, maar dat kan het altijd. Dan vindt je jezelf kabels van 1000'en Euro's door je auto te trekken en dat soort grappen. Zover wou ik maar niet gaan.

Dit is mooi om een wat diverse(re) hoeveelheid muziek paraat te kunnen hebben staan. Met dat als doel lijkt het mij interessant.
 
Sjors-V6 zei:
jack-omegax3.0xe zei:
Ik geloof er niks van dat een zo'n kastje je fabrieks speakers kan omtoveren in top-of-the-bill speakers.
(Tenminste dat haal ik uit het verhaal in het filmpje).

Wat wel handig is zijn de ingangen waar je meerdere apparaten kan aansluiten.


Gr Jack



Mja dat is jou vrij keuze ! , ik heb het met eigen oren gehoord ;)


Juist, en daar zou het mij ook om gaan :Y)

Is geen aanval op jou, geloof best wat je verteld maar kan me niet 123 voorstellen dat met de standaard speakers zoveel kwaliteit worden behaald.

Gr Jack
 
Bovenaan