Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

multiriem geknapt op snelweg deel2

Multiriem geknapt op snelweg

Hallo luitjes,

sinds afgelopen week wat bijgeluidjes rondom de spanrol/multiriem.
Hiervoor afspraak gemaakt bij VOD as Donderdag.

Helaas is het niet zover gekomen want vanmiddag is de multiriem geknapt onderweg van A;dam naar Tilburg.
In de buurt van Utrecht een dof geluid onder de motorkap/acculampje ging branden en geen powersteering meer.

Binnen no time stond de temperatuurmeter op 100+ graden.
Was vééél te druk en krap om te bliven staan dus toch met enig risico zachtjes doorgereden naar volgende afslag( 4 km) en rustig plaatsje opgezocht. Aan me rechterkant zag ik ineens een stuk of 15 ANWB busjes te staan 7(8)7 .( hoofdkantoor ANWB LEXMOND)Hier hulp gekregen en naar (geen VOD) een bij de anwb monteur goed aangeschreven bovag garage gebracht.
Netjes een leenauto gekregen( opel astra :') ) en kost me dus een nieuwe spanrol en multiriem.
Hoop dat inwendig niets kapot is gegaan dus is ff afwachten.

Ziet er ff niet goed uit voor de meeting, dus hoop dat ie op tijd klaar is.

laat wel horen wat het is geworden.

Grtz Ramon
 
Re: Multiriem geknapt op snelweg

Wow, daar was ik denk ik echt niet mee doorgereden!!
Lekke koppakkingen is een duur geintje bij een v6, hopen dat het meevalt!

Is Walter ook overkomen, vastgelopen spanrol!

Veel suc6, en hopen dat je de meeting haalt!

Groet,

Niels
 
Re: Multiriem geknapt op snelweg

ramon-v6 zei:
Hallo luitjes,

sinds afgelopen week wat bijgeluidjes rondom de spanrol/multiriem.
Hiervoor afspraak gemaakt bij VOD as Donderdag.

Helaas is het niet zover gekomen want vanmiddag is de multiriem geknapt onderweg van A;dam naar Tilburg.
In de buurt van Utrecht een dof geluid onder de motorkap/acculampje ging branden en geen powersteering meer.

Binnen no time stond de temperatuurmeter op 100+ graden.
Was vééél te druk en krap om te bliven staan dus toch met enig risico zachtjes doorgereden naar volgende afslag( 4 km) en rustig plaatsje opgezocht. Aan me rechterkant zag ik ineens een stuk of 15 ANWB busjes te staan 7(8)7 .( hoofdkantoor ANWB LEXMOND)Hier hulp gekregen en naar (geen VOD) een bij de anwb monteur goed aangeschreven bovag garage gebracht.
Netjes een leenauto gekregen( opel astra :') ) en kost me dus een nieuwe spanrol en multiriem.
Hoop dat inwendig niets kapot is gegaan dus is ff afwachten.

Ziet er ff niet goed uit voor de meeting, dus hoop dat ie op tijd klaar is.

laat wel horen wat het is geworden.

Grtz Ramon


Suc6 8)
 
Re: Multiriem geknapt op snelweg

Niels zei:
Wow, daar was ik denk ik echt niet mee doorgereden!!
Lekke koppakkingen is een duur geintje bij een v6, hopen dat het meevalt!

Is Walter ook overkomen, vastgelopen spanrol!

Veel suc6, en hopen dat je de meeting haalt!

Groet,

Niels
Ja dat was inderdaad een mooi feest toen (Niels, dat je er nu weer over moet beginnen, ik was het net ongeveer vergeten, alles komt weer boven nu, dat wordt een slapeloze nacht :) :) ). Ik heb hierover toen nog een heel verhaal op het forum gezet. Even zoeken, ja hier staat het.

Maar zonder gekheid. Het is wel even schrikken. Bij mij kon ik toen ook niet meteen stoppen. Gelukkig waren we toen met drie Omega's en na een sleep door Niels stond ik bij een garage. Ik ben die dag toen netjes door Vega thuis afgezet. De Omega kwam een paar dagen later. Na de reparatie had ik gelukkig geen vervolgschade. Ik heb toen geen 4 kilometer doorgereden (hooguit een paar honderd meter) en hoop dat jij net zoveel geluk hebt als ik toen.

Groet,

Walter
 

yoyo

The UK brothers
Re: Multiriem geknapt op snelweg

Oeps 4 km met 100+? eng heel eng.

Ik hoop (net zoals iedereen hier) dat het mee gaat vallen.
Enne ...met een geldige reden en een astra mag je ook op de meeting komen hoor. :Y
Je hoeft toch niet thuis te zitten?
Er komen er ook met een corsa oid.

Oh ja even @Sjors..... welke bolide neem je mee?
dit ivm de lakstiftjes. ;)
 
Re: Multiriem geknapt op snelweg

Jemig Ramon, dat zijn minder goeie berichten :N
Even afwachten wat ze zeggen bij de garage... is nu alleen maar gissen en daar wordt niemand wijzer van.

En zoals Aart al zegt: in jouw geval maken we een uitzondering als je zonder Omega op de meeting komt :Y (wel op de hoek van de straat parkeren graag :+ _O- :D )


@ Aart: Sjors neemt zijn A2 mee :)
 
Re: Multiriem geknapt op snelweg

thx voor support,

wegenwacht gaf goede hoop na enig onderzoek, maar je weet natuurlijk nooit :?
En jullie hebben gelijk wat betreft het risico maar er werdt daar aan de weg gewerkt en stonden gele strepen tijdelijk gemarkeerd waardoor de vluchtstrook exact de breedte had van de auto. Er kwamen daar 3 wegen bij elkaar, en met die razende vrachtwagens ed. vondt ik toch echt ff dat m'n vrouw en 3 kids wat meer waard waren dan op dat moment de auto( en die is me toch al heel veel waard *; ).

Maar ff serieus, zal zeker op de meeting komen, met of zonder omega.

keep u posted, grtz Ramon
 
Re: Multiriem geknapt op snelweg

Dat is wel minder ja zoiets. Iig beter je multiriem dan je distributieriem. Of je moet een kadett 8V hebben, dan is er niks aan de hand.

Succes!
 
Krijg net bericht van de garage ivm reparatie spanrol en multiriem.

Omega heeft een uurtje stationair staan draaien en is een km of 20 mee gereden.
Ziet er vooralsnog naar uit dat hij zonder inwendige kleerscheuren er vanaf is gekomen.
Ivm ander probleem( afslaan op temp.) gelijk uitgelezen.( service van garage)
Op dit moment geen storingen of meldingen, maar mss morgen met koudstart dat
er wat te voorschijn komt.
Nogmaals ivm evt. koppakkingseuvel ziet het er goed uit, maar zal niet te hard roepen.

Ziet er dus wel naar uit dat ik wel met de Omega naar de meeting kan komen :s
maar dat moet de komende dagen nog ff worden afgekeken.

Grtz Ramon
 
Kijk dat zijn nog eens berichten.
heb je ook geen zorgen over komend weekend denk ik.
nog even dat afslaan verhelpen en je staat er weer goed bij.toch?

Gr Arie
 
Aangezien het je multi-riem is en niet je distributieriem is valt het meestal nog wel mee. Alleen randapparaten worden hierdoor aangedreven ( airco, stuurbekrachtiging,dynamo etc). Alleen waarom ging je motortemperatuur omhoog ? Koelwaterpomp zit toch op je distributieriem en niet je multiriem ?

of haal ik nu wat door elkaar ?
 

Vega

Medewerker
Administrator
[mod=Vega]Topics samengevoegd, gaat over het zelfde.[/mod]

Mooi dat het allemaal weer gemaakt is en tot nu toe geen andere schade te zien is.
 
Re: multiriem geknapt op snelweg

Hallo,

Volgens garagehouder zijn er 0,0 sporen te zien van schade of iets dergelijks ter gevolg van de geknapte multiriem en vastgelopen spanrol. Hij heeft hem mee naar huis genomen, km of 40 snelweg en vanochtend weer terug waarbij geen problemen zijn voorgekomen. lek/compressietest was ook positief. :Y

Bij uitlezen direkt na afslaan kwam wel e.e.a. naar voren zoals toerentalsensor maar dit gaat over ander topic van mij.

Wat betreft het multiriem verhaal gelukkig geen verdere gevolgen.

Grtz Ramon
 
Is goed afgelopen dan !

Overigens, in relatie tot multi riem, krukas poulie van oudere typen wil ook nog wil is problemen geven naar ik weet.
Daar zit een stuk gevulcaniseerd rubber in (om trillingen / onbalans te dempen) indien lekkende keerringen en of oliedruksensor die daar naast zit, of carterpan pakking niet (tijdig) vervangen wordt, tast olie dit rubber aan, met als gevolg dat de boel uitelkaar spettert, en dat gaat dan vaak dwars door de toch al gevoelige kunststof afdekkap van de distributi riem heen. De gevolgen mogen dan duidelijk zijn denk als het tussen de distributie riem komt.
 
Luv2rev zei:
Aangezien het je multi-riem is en niet je distributieriem is valt het meestal nog wel mee. Alleen randapparaten worden hierdoor aangedreven ( airco, stuurbekrachtiging,dynamo etc). Alleen waarom ging je motortemperatuur omhoog ? Koelwaterpomp zit toch op je distributieriem en niet je multiriem ?

of haal ik nu wat door elkaar ?

Waterpomp is aangedreven door de multi riem!

Gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen, en als je met vrouw en kids in de auto zit,
is het zeker een ander verhaal, dan zou ik ook zeker doorrijden.

Groet, Niels
 
Yep,

wist dat er enig risico aan vast zat maar mss dat "iemand daarboven" medelij met me had omdat ik m'n omega opofferde voor de veiligheid van m'n gezin. O-)

Hoor sinds vanmiddag wel iets van lek bij inlaatspruitstuk in de buurt, dus mss door hitte vanaf het blok gescheurd??

wordt onderzocht.

grtz Ramon
 
Bovenaan