Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nattigheid

yoyo

The UK brothers
Ik heb al geruime tijd last van nattigheid onder het blok.
Eerst dacht ik aan koelvloeistof wat lekte maar daar had ik geen verlies in mijn reservoir!

Nu was het een beetje droog en moest ik toch weer even zoeken en kwam bij mijn oliefilter
een soort sensor (er komt één draad vanaf) die nat is en bij draaiende motor af en toe een druppel laat
vallen.
Al bij al is dit toch niet goed omdat ik altijd het idee hebt "als het eenmaal lekt zal het langzaam aan wel erger worden"

Is deze schakelaar nu een oliedruk schakelaar of is dit wat anders?
En hoe moet deze vervangen worden, en waar moet ik op letten?
 

yoyo

The UK brothers
Nee sorry jack,
ik kon daar amper bij komen en als ik dan een foto gemaakt had had je niet gezien waar wat en hoe denk ik.
Maar bij het oliefilter komen twee slangetjes uit (koeling?) en dan heb je aan de behuizing waar het filter ingedraaid wordt
een soort sensor zitten (er zit hier een stekkertje met één draad aan) het kan heel goed zijn dat dit een oliedrukmeter/schakelaar
zou zijn maar wilde het eerst weten.
En dan maar even naar een plaatselijke garage om deze erin te laten zetten want ik weet niet hoe dan moet, en wat je ervoor moet doen.
 
Kan zijn dat het de krukas sensor is. Tenminste bij de v6 zit daar de krukas sensor. ?Deze zit ter hoogte van het carter waardoor er olie achter staat.

Die leidingen zijn olie leidingen die naar de olie koeler gaan.

Gr Jack
 
DSC03399-1.jpg


Ziet het er ongeveer zo uit???

Gr Jack
 

yoyo

The UK brothers
Niet helemaal alleen de carter is te herkennen

DSC03399-1.jpg


Volgens mij is bij d V6 het olie filter aan de linkerzijde geplaatst (vanuit je stoel gezien)
Bij mij zit hij dan helemaal aan de rechtervoorzijde.
 

yoyo

The UK brothers
Even bij de VOD geweest en die bevestigde idd een lekke oliedruk schakelaar.
Gelijk maar even besteld (komt dinsdag of woensdag binnen.)
 

Vega

Medewerker
Administrator
yoyo zei:
Even bij de VOD geweest en die bevestigde idd een lekke oliedruk schakelaar.
Gelijk maar even besteld (komt dinsdag of woensdag binnen.)

Neem ook een nieuwe pakkingsring mee.
Kan die woensdag gelijk erop gezet worden.
 

yoyo

The UK brothers
Peter dat is toch een koperen ring?
De schakelaar moet er namelijk in gedraaid worden (steek 24)

Thx alvast _/-\o_
 

yoyo

The UK brothers
De olie lekkage die ik had is voor bij door het vervangen van een lekke oliedrukschakelaar. d:)b
Op de foto kan je zien waar deze zat (van onderaf gezien)

DSCF3737.JPG
 
Bovenaan