Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Net of je op een kiezelpad rijdt

Beste allemaal

ik kan het niet helemaal vinden.

Als ik rijdt op een asfalt weg dan voel je net of je iets in je band hebt of op een kiezelpad rijdt.
Nu kan ik her en der lezen spoorstangen. Maar waar kan ik die voor een beetje leuk geld bestellen en is het dan niet handiger om meer te vervangen????

Ik moet hem einde van de maand al ff lekker een beurt geven dus dacht ken ik dat ook meteen even doen.

Wie helpt me eventueel met een fotootje van het probleem geval en de sites........

Alvast bedankt allen
 

yoyo

The UK brothers
Ik zat eerder te denken aan een torsiestang, draagarmen voorwiel lager.
Zit er speling op je wiel, hoe doet hij het in bochten (links en rechts)?
Wordt het geluid dan minder?
 
ik denk persoonlijk ook dat de rubbers van je draagarmen op zijn. Ken het gevoel, draagarmen vervangen (of eventueel nieuwe rubbers in laten persen) en probleem was weg.
Cuppen je banden ook? kan ook nog zijn dat je gebalanceeerd en uitgelijnd moet worden.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Zoekerig tijdens het remmen of sturen = draagarmrubbers
Trillingen en hobbelig gevoel in de banden = balanceren of gecupte banden.
 

Joep

Verbannen
opel_omega_steinmetz zei:
Of het zijn de stabilisatie stokjes, deze geven ook zon geluid bij slijtage
Kan ik bevestigen, heb ze vorige vervangen en het onderstel is weer lekker stil en strak!

Das de goedkoopste oplossing om te checken. Verder binnenkant van je banden voelen of ze zijn afgesleten, kan duiden op het eerder genoemde cuppen van je banden.
 
Ik heb gecupte banden op de vooras en dat lijkt niet echt op een kiezelpad.
Meer het gevoel dat er een hele grote slag in je wielen zit, of dat er een bult op je band zit.
Ik hoor dan ook een dof geluid wat bij elke omwenteling te horen is, en dit geluid gaat sneller naar gelang je harder gaat rijden.
 
Gecupte banden zsm laten balanceren en de Omi uitlijnen, anders kan je je rubbers binnenkort vervangen!
 
IN2thaDO zei:
Gecupte banden zsm laten balanceren en de Omi uitlijnen, anders kan je je rubbers binnenkort vervangen!

Mochten de banden gecupt zijn dan kan je wel balanceren maar dat heeft geen nut.
Je kan de rubbers laten trimmen maar ik zou er dan zelf liever nieuwe banden op gooien.
 
Bovenaan