Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Niveau lift? of niet?

Hallo OOP'ers,

Het verschil met m'n vorige 2.2 Excecutive DTI en m'n huidige 2.6 V6 Executive is dat deze enkele opties méér hééft en hoor soms na het starten een gezoem aan/rond het rechter voorwiel.
Ik dacht dat het soms een Niveau lift was maar ben gister met ca. 125Kg gewicht in m'n koffer huiswaarts gekeerd en stelde vast dat hij door zijn knieen ging,
nu zou ik wél ééns graag willen weten wat dat gezoen zou kunnen zijn?

Graag jullie ervaringen a.u.b.

Greetz Max
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dat gezoem zou inderdaad de pomp van de niveauregeling moeten zijn.

Even nakijken of het asje van de niveauregeling op je achteras (passagierskant op de draagarm) nog aanwezig is. Als je die beweegt hoort het systeem daarop de hoogte in te regelen.
 
Thanks..zal ik moeten laten nakijken ..kan niet krikken :N
Moet hij dan achteraan ook terug op hoogte komen , ik had een beetje gewicht in de koffer maar zag géén beweging maar hoorde wél de pomp!!
 

Andrew

600.000
De luchtcompressor zit inderdaad achter de voorbumper, maar deze bedient alleen de oppompbare schokbrekers van de achteras. Dus de voorzijde zul je nimmer omhoog zien komen, de achterzijde wel.

Andrew
 
Als het gezoem begint hoor je dan ook een klik onder het dashboard?
Zo ja dan heb je niveauregeling, het klikken is het betreffende relais.

Brandstofpomp zit achter de wagen en als die zulke geluiden gaat maken moet je heel snel een andere gaan halen ;)
En die blijft ook de hele tijd door ratelen zolang de motor draait.
 
Marcel3.2 zei:
Als het gezoem begint hoor je dan ook een klik onder het dashboard?
Zo ja dan heb je niveauregeling, het klikken is het betreffende relais.

Brandstofpomp zit achter de wagen en als die zulke geluiden gaat maken moet je heel snel een andere gaan halen ;)
En die blijft ook de hele tijd door ratelen zolang de motor draait.

Néé..het gezoem komt wél degelijk van rond het voorste wiel rechts,denk dat zoals "Andrew" aangeeft de pomp wel degelijk ergens achter de voorste bumper moet zitten ?
Maar ik geef de moed niet op ..en zal het wél te weten komen bij de éérst volgende onderhoudsbeurt d:)b
 
Max zei:
Marcel3.2 zei:
Als het gezoem begint hoor je dan ook een klik onder het dashboard?
Zo ja dan heb je niveauregeling, het klikken is het betreffende relais.

Brandstofpomp zit achter de wagen en als die zulke geluiden gaat maken moet je heel snel een andere gaan halen ;)
En die blijft ook de hele tijd door ratelen zolang de motor draait.

Néé..het gezoem komt wél degelijk van rond het voorste wiel rechts,denk dat zoals "Andrew" aangeeft de pomp wel degelijk ergens achter de voorste bumper moet zitten ?
Maar ik geef de moed niet op ..en zal het wél te weten komen bij de éérst volgende onderhoudsbeurt d:)b

Ben ik ook met je eens hoor, ik had het over de brandstofpomp ;)
De pomp voor de niveauregeling zit zo'n beetje achter de bijrijderskoplamp.

Je hoor het na een paar seconden, tik-prrrrr-tik :Y
 
Aha, maar bij m'n Astra GSI uit 94 kwam dit geluid daar ook vandaan, dat was de brandstofpomp en die was 100% in orde. Bij m'n Omega dacht ik dat dus ook in het begin totdat ik hoorde dat het de pomp van de niveauregeling was. Of de Astra dit ook had betwijfel ik. Maar is wel degelijk hetzelfde geluid.

Gr. Paul
 

Andrew

600.000
Bij de Omega hangt de brandstofpomp min of meer in de brandstoftank, bereikbaar via een luikje in de bagageruimte-bodem.

Andrew
 
De opvoerpomp hangt in de brandsstof tank samen met een zeefje die de rommel uit de brandstof filtert. Tevens hangt daarbij ook nog de vlotter die de meter op je dashboard aanstuurt.

Gezoem is de compressor de bij de benzine modellen idd rechts achter de bumper hangt.
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Max zei:
Marcel3.2 zei:
Maar ik geef de moed niet op ..en zal het wél te weten komen bij de éérst volgende onderhoudsbeurt d:)b
Ben ik het niet helemaal mee eens...
De schokdempers voor niveauregeling kosten behoorlijk wat geld, dus ik zou dat niet riskeren deze stuk te rijden door een slechte regeling.

Er zijn maar 4 componenten:
Compressor, relais, as-sensor en schokdempers

Relais en compressor hoor je nog, dus zullen waarschijnlijk nog wel ok zijn.
Prijs van de as-sensor wil je niet weten _O-
 
Het liet me niet los en ben onlangs bij m'n Opeldealer geweest , deze zegde ..."ik weet het niet het zal wel iets anders zijn maar het kan géén kwaad" !!!
Tijdens mijn bezoek had ik o.a. ook gevraagd naar de prijs van het Opellogo in het rooster vooraan (zie ook topic op het forum) en wou me een volledige grill verkopen!
Denk dat ik dringend op zoek moet naar een andere garage??? :( :(
 
Je kan het bij Ralph vragen of hij tijd heeft van R&R Cartechnics hier van het forum. Is wel een stukje rijden voor jou, Amsterdam. Maar dan weet je wel dat er goed naar gekeken wordt.


Gr. Paul
 
IJsblok zei:
Je kan het bij Ralph vragen of hij tijd heeft van R&R Cartechnics hier van het forum. Is wel een stukje rijden voor jou, Amsterdam. Maar dan weet je wel dat er goed naar gekeken wordt.


Gr. Paul


Bedank, zou ik wél graag willen maar Amsterdam is me een beetje ver op dit moment ;)
 
Bovenaan