Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog een Omega erbij!

Kwam een leuke donorauto voor mijn zwarte Omi tegen, woensdag gaan kijken en besloten te kopen. Heeft 234.500 km ongeveer. Misschien hebben sommigen van jullie hem al op Marktplaats voorbij zien zeilen, ik heb zelf ook nog wat foto's gemaakt:

DSC_0266.jpg

DSC_0265.jpg

DSC_0264.jpg

DSC_0267.jpg


Maandag halen we hem op. Dat ruitje is volgens de eigenaar vorige week ingetikt, waarna gereedschap uit de auto is meegenomen. Vervelend, maar voor mij niet belangrijk. De automaatbak schiet in zijn vrij en zo mankeren er nog wel meer dingen aan, al met al een beetje een klussersauto. Wat hem leuk maakt is het interieur met de originele, vrijwel onbeschadigde vloermatten, armsteun die geen kapotte sluiting heeft en ook het dashboardkastje heeft nog een handvat (dat laatste is bij mijn huidige ook al zo). Het plaatwerk is ook nog alleraardigst, de achterklep roest bijna niet en de rest is roestvrij d:)b De auto heeft een haast nieuwe radiator, nieuwe voorremmen (volgens de eigenaar althans) en de reactiestang gaat ook over op mijn zwarte schicht. Carterventilatie bij deze lijkt me ook niet jofel, maar de auto houdt niet in en de slangetjes kan ik allicht overzetten. Motorisch lijkt hij me verder in orde en er zitten zowaar nog alle boekjes bij en een NCDR2011 (met waarschijnlijk een kapotte cd-speler). Het belangrijkste is de apk tot 23 maart, lang genoeg dus! De bedoeling is dat-ie over een maandje weer in zijn geheel weggaat, maar dat zien we t.z.t. wel weer...

Groetjes,

Geert
 

Joep

Verbannen
Leuke Omega, zullen er vast wel een paar zijn hier die roest vrije deuren of andere zaken kunnen gebruiken.
 
Ja precies, of zo'n dashboardkastje met een handgreep. Wie interesse heeft, mag dus een pb'tje sturen!
 

yoyo

The UK brothers
Ik Snap iets niet, ooit (niet eens zo lang geleden) had je een bericht geplaatst waarin je vertelde dat je twee linker handen had.
Een olieafscheider kon je niet plaatsen zei je, en nu?.................... een hele donor auto? :?
hoe ga je dat doen?
In ieder geval succes.
 
Goeie vraag. Gewoon iemand anders laten doen is het antwoord. De goede onderdelen omwisselen met de slechte van de mijne, en dan deze als geheel verkopen over ongeveer een maand. Moet ik natuurlijk niet alle onderdelen verkopen, maar daarom ga ik dat per onderdeel bekijken mocht iemand interesse hebben.
 

Joep

Verbannen
Ik wil je best helpen hoor, altijd leuk om te sleutelen en andere mensen wat leren. Zelf leer ik ook graag van anderen. :)
 
Hallo jongens,

Ik heb zelf nog niet bekeken hoe schadevrij hij echt is, omdat dat voor mij niet belangrijk was. Maandag haal ik hem op zoals het er nu uitziet, dan weet ik meer en stuur ik jullie een pb'tje.

Ik vermoed dat de kleur 2AU Starsilver III is, kijk ik dan eventjes na. De achterklep is niet roestvrij maar wel roestarm. Begint geloof ik alleen onder de ruitenwisser een heel klein beetje, maar hij ziet er in elk geval beter uit dan menig Omega kombi-achterklep viel me op.

Groetjes!
 
Bovenaan