Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nog onderhoud te doen, VOD te duur

Vega

Medewerker
Administrator
Vandaag is de auto weer voor de APK en een beurt geweest, ik mag weer een jaar legaal op straat rijden maar er moeten nog wel een paar dingen gebeuren.

  • Volgens de garage lekt de radiator links onder en zou vervangen moeten worden, moet het nog nakijken wat er allemaal aan de hand is en of de radiator echt "lek" is.
  • De bougies moesten eigenlijk vervangen worden.
  • De distributie is aan vervangen toe.

Wie weet waar ik aan een "nieuwe radiateur" liefst origineel voor niet al te veel geld. Ja ik weet het bij de VOD natuurlijk, €€€€€€.
Past een radiateur van een B2 ook in een B1? De EPC geeft wel verschillende nummers aan voor een X25XE/X30XE en de Y26SE/Y32SE
En wie weet nog een niet al te duur adres die voor mij de distributie kan vervangen of is zoiets zelf te doen?
Geld ook voor de bougies, volgens de VOD toch wel veel werk en daardoor weer €€€€.
 

yoyo

The UK brothers
Ik zal morgen Marcel wel eens bellen voor die distributie.
Je hoort het morgen wel (vanavond :-). )
 

Vega

Medewerker
Administrator
Xedrah zei:
Heb nog wel een goede radiateur voor je staan, voor 40 euro mag je hem hebben.

Geschikt voor een X25XE met automaat en airco?
Hoe oud is deze?
Uit welke model komt ie?
 
Peter bougies zijn prima zelf te doen hoor. De nieuwe niet te vastdraaien ! Dat kan voor problemen zorgen als je je volgende keer weer moet vervangen.
Kijk ook uit met loshalen van de bougie kabels. Die dingen zijn zo teer, je trekt ze zo kapot.

En de distririem. Tja, weet niet hoeveel sleutel kennis en ervaring je hebt. Heb 'm zelf ook nog nooit vervangen bij m'n V6.
Het afstellen is wel vrij secuur werkje.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Xedrah zei:
Ja, uit een CD sedan met airco en automaat idd. Is in prima staat, is een orginele.

We hebben gekeken onder de auto en kunnen niet terug vinden waar hij zou moeten lekken of heeft gelekt, ook in de parkeergarage is het me nooit opgevallen dat de radiateur heeft gelekt, ook heb ik de laatste maanden geen koelvloeistof hoeven bijvullen.
Ik ga binnenkort even terug naar de VOD en dan mogen ze het aanwijzen.
Wordt vervolgd.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Heren,

Ik ga binnenkort richting Friesland om bij Spoelie e.e.a. aan mijn b2 te laten doen. Mocht het wenselijk en te combineren zijn dan zou ik evt. wat mee kunnen nemen richting Zuid-Nederland.

Wanneer precies is nog niet duidelijk, dan moet de auto eerst ingevoerd zijn uiteraard.

Groet,
Jacco
 

yoyo

The UK brothers
Peter ben je nog bij de dealer geweest om jou te laten zien waar de radiateur lekt?

gr,
Aart
 

Xedrah

Donateur 2024
Xedrah zei:
Ok, zal deze week ook nog even kijken voor het diff.

Naast onderstaande nummerbrei heb ik zojuist een GM nummer kunnen achterhalen wat op de andere kant staat, namelijk: 90 446 834

2a7cqog.jpg


Is het mogelijk om met deze gegevens de overbrenging te achterhalen?
 

Vega

Medewerker
Administrator
@yoyo
Ja, zou links onderaan moeten lekken volgens de monteur, ik heb het niet kunnen vinden.

@Xedrah
Dat is het nummer van de behuizing, er moet lekker onhandig van Opel aan de onderkant, de kant die richting straat wijst een sticker opgeplakt zitten met daarop de overbrenging. Nou je snapt het wel water met die stickers gebeurt in de loop van de tijd.
De enige manier om er dan achter te komen is open maken en kijken wat er staat op het kroonwiel.
 

Xedrah

Donateur 2024
Vega zei:
Nou je snapt het wel water met die stickers gebeurt in de loop van de tijd.
De enige manier om er dan achter te komen is open maken en kijken wat er staat op het kroonwiel.

Mm ja precies, die sticker is eraf dan, er zit inderdaad een kaal vlakje met roest.

Openmaken heb ik niet zo'n zin in... :o Je mag het wel zelf een keer doen als je wilt.
 
Bovenaan