Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Nokkenas sensor kapot?

B-Buster

Medewerker
Administrator
Vervangen.

Als hij echt stuk is gaat hij vanzelf in de noodloop. Ook aan de pomp ga je dat merken, het verbruik stijgt dan behoorlijk.
 
Updeet:

Vanmiddag zat ik ff in een situatie waarbij ik beetje boel gas gaf, maar kwam er achter dat hij niet boven de 4500Tpm kwam; noodloop dus! Net naar de garage geweest, hebben ze 'm even aan de Tech2 gehangen. Gaf idd dezelfde foutmelding, maar na een reset komt hij niet terug :P Misschien dus een storing of tog een brakke sensor. Die kan ik btw voor €130,- ophalen bij de vod :/ , wacht ik dus nog even mee...
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Dan gaat je sensor hemelen. Bij mijn B1 had hij ook een aanloopje (dan weer wel, dan weer geen noodloop etc.) voordat hij definitief zichzelf de nek om draaide.
 
Oh jha het is idd weer even geleden...

Maar ben naar de dealer dorpsgarage geweest en heb 'm laten resetten met de Tech2. Storing kwam niet terug... naja de eerste 5 km niet tenminste, toen weer hetzelfde verhaal (noodloop en MM-lampje).

Toen heb ik de sensor vrijgemaakt en contacten en kabels schoongemaakt en opnieuw ingetapet (hadden volgens mij flink klem gezeten want op sommige plaatsen was de mantel gescheurd) Was een vette boel daar onderin dus was nodig, sindsdien geen problemen meer gehad. Misschien dat er een lekstroom was oid.. Alleen de fout staat volgens mij nog wel in het geheugen :P.
 

yoyo

The UK brothers
Oke prima en fijn dat hij het doet, alleen je zegt " vete boel daar onderin" maar de de nokkensassensor zit bovenin dacht ik.
Of bedoelde je de krukassensor?
 
jha klopt sensor zit bovening maar onder in het kleppendeksel bedoel ik dus... is vrij diep vintik en daar kan olie (gemorst bij het bijvullen) blijven staan, dus daarom was 't vet onderin :P
 

Andrew

600.000
warhamstr zei:
jha klopt sensor zit bovening maar onder in het kleppendeksel bedoel ik dus... is vrij diep vintik en daar kan olie (gemorst bij het bijvullen) blijven staan, dus daarom was 't vet onderin :P

Je bedoelt neem ik aan de bougieschachten. En als je kleppendekselpakking lekt, dan is dat ook een oorzaak van olie aldaar.

Andrew
 
Uuh ik bedoel zoals ik het zeg? :P Er lekt niets alleen verbruikt mijn blok weleens een beetje olie die ik dan bijvul, en bij gebrek aan een goede trechter vul ik dan per ongeluk ook wel eens de bougieschachten en dus ook de plek waar de betreffende sensor zit. Niets ernstigs verder, maar ik denk dat olie>sensor>bekabeling en elektronica niet zo goed samengaan. Daarom werkt alles na een goede schoonmaakbeurt ook weer naar behoren...
 

yoyo

The UK brothers
De mijne ook weer vervangen viel reuze mee trouwens enne......geen erg vieze troep daar beneden.
(gewoon het standaard vuil) ook gelijk de LMM vervangen. d:)b

Vooralsnog blijven de brandende lampjes en de noodloop achterwege. :Y
 
Nauw effen een gefossiliseerd topic opgraven! :P

Ik heb 'n nieuwe sensor gekocht enz. Mare hoe vervang ik dat pleurisding? :?

Heb gezocht voor how-to's maar heb nix gevonden }:)


Laat maar, moet beter leren zoeken :S Als er iemand zijn ervaringen wil delen en bemoedigende woorden wil zeggen mag dat natuurlijk! :+
 
Bovenaan