Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega hapert en stottert ineens

Sinds vandaag loopt me omega slecht. De motor hapert en stottert alsof die slagen over slaat. Zodra je de auto start hoor je het meteen. Hij loopt heel onregelmatig. Heb ff naar de LMM gekeken en er even een ander aan gehangen maar dat was het probleem niet. Heb de accu losgehaald en na 10 minuten weer aangesloten maar dat mocht niet baten. Daarna ben ik begonnen met de bobinerail los te halen om bij de bougies te komen. Daar kwam ik al vrij snel olie tegen rondom de bougie. Tevens kwam er ook een veer mij tegemoet uit het rubber wat aansluit op de 2de bougie. Heb de veer weer op zijn plek gedaan en rondom de bougie schoongemaakt. Bobinerail er op gemonteerd en nog steeds is het probleem niet verholpen. De motor start wel ineens maar hij hapert en stottert en schokt maar er branden verder geen lampjes op het dashboard. Ook het MM lampje niet. Hij blijft stotteren bij zowel warm als koude motor. Het gaat dus niet over. Heeft iemand nog een idee wat het kan zijn?


P.s. tempsensor en egr klep zijn pas vervangen evenals de LMM.
 

Joep

Verbannen
Die veer komt uit je bobinerail. Grote kans dat je bobinerail dus kapot is.

Was het probleem er meteen nadat de temp. sensor en EGR zijn vervangen of later pas?
 
Ik weet dat het afgezaagd klinkt maar heb je hem al uit laten lezen?

Zijn de EGR, temp. en LMM origineel Opel?
 
Ik weet dat het afgezaagd klinkt maar heb je hem al uit laten lezen?

Zijn de EGR, temp. en LMM origineel Opel?
Jep. Allemaal opel. Kwam er al snel achter op internet, dat de ommie imitatie niet zo leuk vind.
Wat het uitlezen betreft, dat heb ik nog niet kunnen doen. Had daar iemand voor maar die goede man is inmiddels met pensioen. Dus ben op zoek naar iemand, of een bedrijf, die mij verder kan helpen en die daarvoor niet zoveel rekent als de opel dealer.
 
Die veer komt uit je bobinerail. Grote kans dat je bobinerail dus kapot is.

Was het probleem er meteen nadat de temp. sensor en EGR zijn vervangen of later pas?
Pas veel later. Heb sinds kort wel de gaspedaalpositiesensor vervangen.
 
Bovenaan