Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega met V8 te koop

Degene die op Opel-Forum komen, hebben deze advertentie waarschijnlijk ook al gezien:

origineel gepost door sw_reijnders
even jullie wat inspiratie bij brengen

ik vind dit toch wel een ERG dik exemplaar _/-\o_

<a class="postlink" href="http://www.pistonheads.com/sales/2084694.htm" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.pistonheads.com/sales/2084694.htm</a>

2084694-1.jpg


2084694-2.jpg


Die gast die dacht waarschijnlijk . . . wat ze in Rüsselsheim kunnen, dat kan ik ook king:

Ik ben serieus met deze Omega (met de eigenaar dan) in onderhandeling geweest.
Ik dacht: laat ik deze informatie even met jullie delen, mochten er anderen geïnteresseerd zijn B-)

Paar punten waar het voor mij op afketst:
  • Motor herkomst is onbekend.
  • Motormanagement is er NIET 1 van een Omega (Y57SE).
  • De boardcomputer van de Omega 'klaagt' dus ook continue over olie-, water- en weet ik wat voor een foutmeldingen allemaal.
  • Koppelingsplaten moeten vervangen worden.
  • Versnellingsbak heeft een lek(je) achterop.
  • Auto is NIET omgekeurd (hij rijdt nu nog steeds rond als een 2.6 V6). De huidige eigenaar had geen zin in extra belasting. Dit wil zeggen dat ie in NL helemaal omgekeurd moet worden in Lelystad. Kosten ~€ 960,-
  • Differentieel achter is NIET vervangen. Of deze diff die extra pk's aan kan, betwijfel ik.
  • Uitlaat is een mengelmoes van onderdelen en moet eigenlijk aangepast worden naar de huidige motorisering.
  • Ruitenwissers komen niet terug in hun normale 0-stand.
  • Toerenteller klopt niet (logisch, de boardcomputer denkt nog steeds dat er een 2.6 V6 achter hangt).
  • De eigenaar vindt hem te duur (worden) en gaf wel toe dat ie een (flink) slok(je) lust...

Het moet dus een hobby object zijn, wil je hier op in gaan.
Is dat het geval, dan koop je een leuke wagen :)
 
als je m nu koopt laat je m in engeland keuren daar mag bijna alles export naar hiern moeten ze de gevens ovenemen lang leve eu paar andere koplampen dr in en de rast zie je later wel mits de prijs wel daalt die vinde ik weer wat dik gezien de ergernissen wat wil hij er voor hebben dan ? of zakt hij niet veel
 

Vega

Medewerker
Administrator
MetalRush zei:
Paar punten waar het voor mij op afketst:
Motormanagement is er NIET 1 van een Omega (Y57SE).
Zolang die dan maar past bij de motor.
De boardcomputer van de Omega 'klaagt' dus ook continue over olie-, water- en weet ik wat voor een foutmeldingen allemaal.
Daar hadden ze bij Opel een converterECU voor uitgevonden die de signalen van het MM van de Y57SE zou omzetten naar iets bruikbaars voor de rest van de auto.
Of met de Tech2 Check Control uitzetten dan heb je er geen last meer van.
Koppelingsplaten moeten vervangen worden.
Geen automaat dan, niet interessant dus
Versnellingsbak heeft een lek(je) achterop.
Auto is NIET omgekeurd (hij rijdt nu nog steeds rond als een 2.6 V6). De huidige eigenaar had geen zin in extra belasting. Dit wil zeggen dat ie in NL helemaal omgekeurd moet worden in Lelystad. Kosten ~€ 960,-
En dan maar hopen dat je hem er door krijgt.
Differentieel achter is NIET vervangen. Of deze diff die extra pk's aan kan, betwijfel ik.
Nee gaat niet werken er zit een differentieel op met een zeer lage overbrenging, ook zijn de bij de originele V8 de aandrijfassen anders ivm het vermogen.
Uitlaat is een mengelmoes van onderdelen en moet eigenlijk aangepast worden naar de huidige motorisering.
Ruitenwissers komen niet terug in hun normale 0-stand.
Toerenteller klopt niet (logisch, de boardcomputer denkt nog steeds dat er een 2.6 V6 achter hangt).
De eigenaar vindt hem te duur (worden) en gaf wel toe dat ie een (flink) slok(je) lust...
Er komen dus nog wat aardig kosten bij, helemaal niet interessant dus.
 
Of die aandrijf assen een probleem zijn ligt aan je rij stijl.
zolang je geen stoplicht sprints gaat doen met dikke wielen zijn de assen wel de minste zorg.

Verder is het wel leuk moet zo'n V8 in het vooronder!

@ Henri, volgens mij is het al snel duurder dan 1000 euro om eerst naar GB te gaan daar keuren en weer terug en overzetten.
Maar als je er gas van wilt maken kan het wel een uitkomst zijn, hier moet je een nieuw systeem in zetten bij invoer is herkomst onduidelijk en kan je een bestaand systeem gebruiken!
 
ronny zei:
Of die aandrijf assen een probleem zijn ligt aan je rij stijl.
zolang je geen stoplicht sprints gaat doen met dikke wielen zijn de assen wel de minste zorg.

Verder is het wel leuk moet zo'n V8 in het vooronder!

@ Henri, volgens mij is het al snel duurder dan 1000 euro om eerst naar GB te gaan daar keuren en weer terug en overzetten.
Maar als je er gas van wilt maken kan het wel een uitkomst zijn, hier moet je een nieuw systeem in zetten bij invoer is herkomst onduidelijk en kan je een bestaand systeem gebruiken!


zoals ik het lees staat hij toch nog in engeland weekje er heen keuen blabla mee naar nederland idd gas er op en de rest is opte lossen uitlaat is ruimte zat voor en zit it er onder eerst rijden boordcom uit kering van een bak vv zal de wereld ook niet zijn en ruitewissers is waaschijnlijk motortje dei heb ik al vaker vv asl mn pickup de bak niet stuk had ne voor revie stond had ik er wel oren naar gehad
 
Bovenaan