Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega start niet meer

Sinds zaterdag avond start de Omi niet meer.Alle lampjes branden nog maar bij doordraaien met de sleutel gebeurd er gewoon niets.CV werkt ook niet meer en het lampje van het alarm blijft nu constant branden.
Vandaag ff de batterijtjes van de AB's allemaal vernieuwt,batterij van de wagen is onlangs ook vernieuwt........dus momenteel ff ten einde raad.
Bij deze,weet iemand een oplossing aub?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Bewegen je snelheidsmeter en toerenteller bij het proberen te starten?

Zo nee, krukas sensor overleden.
 

Joep

Verbannen
Ik heb dit euvel ook gehad met mn 2e 2.2, daar bleek de dynamo de oorzaak te zijn. Deze laadde de accu niet meer bij welke dus leeggetrokken werd. Sleutel omdraaien ging wel maar er gebeurde totaal niks. Deurvergrendeling deed t toen ook niet meer en de xenon verlichting sprong 1 voor 1 uit. Zelfs de automaat kreeg ik niet meer in P. Bij mij bleef toen het airbaglampje branden. Na het vervangen van de dynamo en een lange rit te hebben gereden om de accu wat bij te laden was alles weer zoals het hoort.
 
Als het de dynamo zou zijn, zou je hem met een paar startkabels aan de praat moeten krijgen.
T kan wat Jacco zegt de krukassensor zijn.
 
mmmm,had ik ook al aan gedacht (krukassensor) maar ik snap het verband niet met het blijvend oplichten van de alarmknop en dat de CV niet werkt.Ondertussen zijn de sleutels terug ingeleerd.
 
Misschien heb je hier wat aan kwam een ander bericht tegen op het forum van Rob
http://www.opelomegaportal.nl/viewtopic.php?f=44&t=5797

Hij zegt daar
Om 22.00 uur wilde ik de wagen starten maar er gebeurde nix. Wel contact, alle lampjes aan maar het verende gedeelte van het contactslot resulteerde in absolute stilte. Deze morgen op onderzoek, eerst het slot zelf gereinigd, bleef bij de ander Omi wel eens hangen. Geen resultaat.
Allerlei zekeringen nagezien niets bijzonders. Mijn buurman (ex opel monteur) dacht dat de start motor misschien us was. Een plus 12 volt draadje erop aan gesloten, contact aan en de motor startte bij de eerste slag. Op aanraden van de buurman, elektrisch startschakelaar achter het startslot vervanger. 50 eu, wel gratis gemonteerd door zijn oude baas, netjes, dank u wel.

dat komt wel redelijk overeen met wat jij beschrijft.

Succes.
 
Of je dat wil is de vraag, maar je kan met een draadje +12 volt op de startmotor zetten (er zit een klein lipje voor een steekstekkertje bovenop het relais van de startmotor, even klooien om erbij te komen) Zo ga je langs alle beveiligingen en voorwaarden. Maar je weet wel of de startmotor nog leeft. Als dat werkt zou je even moeten laten uitlezen kan ook de selector zijn Ik heb er nog een liggen.

Gr Rob vK
 
Thnx,voor jullie reakties maar morgen komen ze hem uitlezen.Nu denk ik dat de start/imobilisator relais het heeft begeven(deze dus)
T2eC16JHJGwE9nySdvSBQ5ITpeyg60_35_zpscbbeaf99.jpg
 

richard66

500.000+
Dat is weer mooi op gelost en kan je weer km maken
zo zie je maar wat zo een klein ding kan veroorzaken d:)b

Gr Richard :b
 
Sorry Richard,maar het probleem is er nog steeds dus NIET opgelost.Vanavond word ie uitgelezen en hoop ik op meer info.
Zou het ook kunnen dat het probleem zich situeert in de automatische versnellingsbak?
 

Vega

Medewerker
Administrator
Even voor de duidelijkheid.

Bij het omdraaien van de sleutel in het contactslot gebeurd er niets?
Bij het omdraaien van de sleutel hoor klikken oid?
Bij het omdraaien van de sleutel zie je gebeuren op het dashboard?
Bij het omdraaien van de sleutel zie je iets veranderen in de verlichting?
Heb je automaat of schakel?
Startsignaal bij een automaat gaat over de selectorhendel, dit zorgt ervoor dat je motor alleen kan starten in P of in N en niet in de andere standen.

Mocht er een probleem zijn met het alarm of de startonderbreking dan moet de motor toch ronddraaien maar niet aanslaan.

Mogelijke problemen:
Contactslot
Selectorhendel
Startrelais
Startmotor
Zekeringen
 
Hoi Vega,

-bij omdraaien sleutel branden de lampjes op dash normaal
-bij omdraaien sleutel hoor ik een klik
-is automaat
-motor doet helemaal niets bij doordraaien sleutel
 
Goed nieuws,hij draait terug na uitlezen.Fout zat in het alarmsysteem.
Bij het uitlezen andere foutcodes gekregen:58 :ontstekings inspuitspanning laag
89 uitschaking ontsteking inspuiting slecht signaal.
dat geeft hij voor de versnellingsbak,rara
132 EGR-klep incorrect signaal
 
Bovenaan