Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega trekt zachtjes naar rechts??

Hallo mede Ooper's

Het volgenden doet er op, omi stuurt zachtjes naar rechts,

rijd ik 60 a 70 km laat ik dan het stuur los, zit ik binnen 15 m in de berm :?

Maar als ik rem bij 40 a 50 km blijft hij recht door gaan tot stilstand :S

Heb het volgende al laten doen,

- Uitlijnen/uitgebalanceerd

- banden gewisselt( rechts naar links )

- en de hoek van de wielen staat ook goed.

Dus ik weet het ff niet meer. :N
 

Andrew

600.000
Mijn Omega heeft daar ook wat last van (ook naar rechts), laat ik het stuur los dan wellewaar niet al na 15 meter maar na zo'n 2 tot 3 seconden moet ik dan wel bijsturen om op koers te blijven. De sporing en wielvlucht zijn recent afgesteld en ik meet ook geen scheef afslijten van de banden.

Totdat ik afgelopen december de wintervelgen eronder heb gezet. Voor de winterbanden heb ik een iets smallere band gekozen (zomerbanden zijn de standaard 225-55-16 en nog redelijk nieuw en de winterbanden zijn 205-60-16 en helemaal nieuw). Het eerste wat me daarna opviel, was dat het lichtelijk scheef trekken nu feitelijk weg is, ik kan nu gerust het stuur even loslaten zonder te hoeven corrigeren. Dat de banden/velgen er dus invloed op hebben, daarvan ben ik wel overtuigd, maar waarom???

Andrew
 

Joep

Verbannen
Op den duur krijgt elke Omega hier last van, is niet te voorkomen. Wel is het te genezen.

Zoals gezegt, de draagarmrubbers kunnen het zijn. Ook de stuurkogels kunnen het zijn.
 
Mannen bedankt,

Ik ga deze info zeker meenemen,

heb al een afspraak staan bij mijn VOR.

Dus ik kom hier zeker op terug wordt vervolgd. :)

-- 09 feb 2012, 11:58 --

@ Ralph d:)b

Bedankt voor de tip, er zit inderdaad teveel spelling op de hulppitmanarm,

dus een afspraak is gemaakt voor as dinsdag bij de VOR.


@ Joep :N

Voor de rest geen slijtage slag onder de omi _O-<br /><br />-- 09 feb 2012, 12:04 --<br /><br />
 
Ja het is weer voor elkaar, de omi rijdt weer lekker recht hulde aan de VOR :Y

Maar ja voelt hem weer al aan komen............................de volgende reparatie's staan weer al voor de deur :')

Toen de brug vanmiddag naar boven ging, zag ik iets aan het carterpan zitten wat er niet hoort :h

ja wel olie, de monteur en ik gekeken en wat bleek linkerkant kleppendeksel/pakking lekage , brug laten zakken

en gelijk de rechterkant bekeken en ook die is aan vernieuwing toe. |:(

Jullie begrijpen nu zo zachtjes aan wel dat de liefde voor de omi ff wat minder is :'( , ja financieel gezien dan natuurlijk.

Dus als er iemand een donatie wil doen ff een pm svp :Y :w
 
wat heeft hij eigenlijk gelopen aan km want als ik naar de foto kijk is het wel een hele sjieke en een van de laatste b1, tenminste als hij er overal zo uitziet als op de foto, tsja, wat betreft de pakkingen daar komen ze allemaal een keer aan maar is toch geen rip uit je lijf, en je weet dure auto s rijden kosten nu eenmaal meer als een kleintje maar dan zit je wel veel vorstelijker, of ga je hem nu verkopen
 
jacques zei:
wat heeft hij eigenlijk gelopen aan km want als ik naar de foto kijk is het wel een hele sjieke en een van de laatste b1, tenminste als hij er overal zo uitziet als op de foto, tsja, wat betreft de pakkingen daar komen ze allemaal een keer aan maar is toch geen rip uit je lijf, en je weet dure auto s rijden kosten nu eenmaal meer als een kleintje maar dan zit je wel veel vorstelijker, of ga je hem nu verkopen

Jacques, 145.000km ( is dus niks van 1998 )

Nee verkopen dat dacht ik niet of.....................hahaha kom maar met een bod boven de €4500,- en hij is van jouw :h

Morgen ff afspraak maken met de VOR, en dan komt het allemaal weer okido voor de bakker. :Y

En wat je zegt grote auto's grote rekeningen ( soms :') )

Woensdag 15-02-2012

Vandaag afspraak gemaakt met VOR voor as dinsdag. :)
 

Vega

Medewerker
Administrator
[mod=Vega]Niet relevante post verwijdert, graag ontopic blijven![/mod]
 
Bovenaan