Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Omega V8 in Autoweek

Inderdaad jammer dat hij er nooit is gekomen. Geloof dat er problemen bleven bestaan/ontstaan bij het testen of zoiets.
Wel een leuk stukje.

Gr. Paul
 

Andrew

600.000
Ik heb wel eens wat gelezen over koelproblemen van de V8 bij langdurig hoge snelheid. Het lijkt meer een reden zoeken om een project als dit af te blazen, een koelprobleem moet toch oplosbaar zijn. De ware reden schijnt te zijn, dat er GM-orders uit de USA zijn gekomen om het project niet door te laten gaan (interne concurrentie binnen GM).

Andrew
 
Waarom is de holden commodore dan wel met dezelfde motor geleverd?
Ik denk dat koelverhaal een broodje aap is en dat inderdaad wat Andrew als ware reden opgeeft waar is.
Interne orders van GM om het af te blazen.

Erg jammer dat ie nooit is gekomen, maar aan de andere kant, wat voor prijskaartje zou er aan komen dan?
 
opcxtreme zei:
Waarom is de holden commodore dan wel met dezelfde motor geleverd?
Ik denk dat koelverhaal een broodje aap is en dat inderdaad wat Andrew als ware reden opgeeft waar is.
Interne orders van GM om het af te blazen.

Erg jammer dat ie nooit is gekomen, maar aan de andere kant, wat voor prijskaartje zou er aan komen dan?

Hmmmm

Ik denk dat i dan nu ergens tussen de 500 en de 7500 euro zou zitten!
 

omega_cruiser

A.k.a. insignia_cruiser
Donateur 2023
voor de Europese markt is dit bij voorbaat al mislukt door de hoge brandstofkosten :h

koel verhaal is inderdaad broodje aap, de v8 (Holden) rijd ook in australie, weet je hoe warm het daar kan zijn...... |:(

inderdaad wel jammer dat deze niet op de markt is gekomen

Grt. Hans
 
remutr zei:
Had een mooie Omega kunnen zijn, maar elke v6 is mooi voor een Omega

Gaat over een v8 he, dus nog 2 cilindertjes extra.
Plus bijna 2x zoveel cilinderinhoud :)
Vind dan alleen die 315pk wat karig als je naar de potentie kijkt van zo'n blok.

Hoe cool had het geweest, een omega met hoodscoop :)
 
Is er eigenlijk ooit voorraad gemaakt van de benodigde onderdelen? 't Lijkt me zo gaaf om er eens een om te bouwen... maar dan wel helemaal OEM ofc.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ja die is er geweest, complete sets voor de inbouw van de motor en wijzigingen op de bestaande configuratie.
 
misschien repost, maar anders gekke Noor die in zn B1 en Lexus V8 heeft geplaatst. Of je Noors moet vloeiend zijn, anders de Google translate foutjes voor lief nemen :9

vooral joetoep filmpje onderaan is een aanrader...

Rats Omega B1
 
Bovenaan