Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Onderhoud Cardan en automaat

Colinh

Donateur 2023
Hallo,

Natuurlijk wil ik net als iedereen zo goed voor mn Omega zijn.

Maar wat is nu het beste voor je cardan en automaat?

Moet je de olie uit de automaat vaak verversen, en met het cardan zit daar nog extra onderhoud aan?


Ik hoop dat iemand wat antwoorden heeft.

Mvg, Colin.
 

Vega

Medewerker
Administrator
Antwoord is nee, automaatbak en differentieel worden in princiepen niet ververst.
Kan uiteraard wel.
Soms wordt de automaatbak de olie ververst als je het gevoel hebt dat deze zwaar schakelt, tevens wordt dan ook het oliefilter van de automaatbak vervangen.
Het differentieel wordt bijna nooit ververst, eigenlijk alleen maar bijgevuld als dat nodig zou zijn.
Mocht je een differentieel hebben met een beperkte sper mogelijkheid dan moet daar nog een extra toevoeging bij.

Mocht je gaan verversen, neem altijd de juiste olie, de VOD weet welke.
 
toch wordt eigenlijk algemeen aangeraden je automaatbak elke 100.000 eens te verversen en te stellen
 
henri zei:
toch wordt eigenlijk algemeen aangeraden je automaatbak elke 100.000 eens te verversen en te stellen
Dat hangt helemaal van de gebruiker af.
Mijn automaat wilde ik ook laten verversen (stellen zou ik niet doen, omdat je eigenlijk in de marge aan het rommelen bent).
Een expert, die ook naar mijn LPG-installatie aan het kijken is, vertelde mij dat mijn bak in prima conditie is.
Dan gaat mijn andere slogan in werking: If it ain't broken, Don't fix it ! d:)b

Kortom: als de bak nog goed schakelt; niets aan doen.
Kán/mág het ? Tuurlijk :Y
 
Juist wat Ruud zegt, als je met een een auto van 100.000 je banden als gaat stellen, ben je eigenlijk al slijtage aan het we draaien.. dat zou niet echt goed zijn ! Het hangt natuurlijk van de gebruiker af.. als het en politie achtervolging's auto geweest is dan heeft deze meer te voortduren als bij een normaal persoon..

Opel schrijft voor de Omega verversing automatische transmissie olie + filter, iedere 105.000KM bij zware belasting.
 
R

Ralph

Gast
ik doe regelmatig onderhoud aan de automaten zoals, rembanden stellen, olie, filter.
en voor de ar 25 is het dex 2 en voor de ar 35 is het dex 3 olie dit even ter info.
 
Bovenaan