Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Prijzen Cadillac CTS-V bekend, met belachelijke PBM bedragen

Vega

Medewerker
Administrator
Collega Kleijwegt maakte gisteren voor u de Autobahn onveilig in een Cadillac CTS-V wagon. Hij nam ook de prijslijst mee.

Achter de V-Series van Cadillac gaan supersnelle uitvoeringen schuil van de reguliere CTS modellen. Ttegenwoordig is hij er niet meer alleen als sedan, maar ook als stationwagen en coupé. De CTS-V is voorzien van een supercharged 6,2-liter V8 met een vermogen van een prettige 564 pk. Als je de prijslijst bekijkt, zie je dat de Amerikaan een gewillig slachtoffer is voor de slurptaks.

De prijs van de CTS-V sedan is 159.216 euro voor de handgeschakelde versie. De automaat is 145.557 euro. De Sport Wagon is met handbak 164.471 euro, de automaat 151.754 euro. Bij de coupé zijn die prijzen 163.437 en 149.778 euro.

Op een bedrag van 150.000 euro zit bij de Cadillac 70.000 euro BPM. Ter illustratie: een nieuwe Mercedes E63 AMG Estate (234 gr.) kost 140.000 euro, waarvan 30.000 euro BPM is. Wie de Belgische prijslijst er bij pakt, ziet pas echt hoe desastreus het Nederlandse belastingklimaat voor deze auto is. Daar kost de sedan ongeacht zijn transmissie 81.415, de stationwagen 83.958 en de coupé 85.116 euro. Hoewel we onze zuiderburen natuurlijk best hun voordeeltjes gunnen, zien wij (en de Nederlandse Cadillac-verkopers) dat met lede ogen aan.

m1cykl5b47lt_800.jpg


m1ayr5nb46fe_800.jpg


m1fyorxbs9gq_800.jpg


Bron: Autoweek
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Achja, nieuw koop je zo'n ding toch niet. Laat ze eerst in Duitsland maar even een paar jaar afschrijven. Over een paar jaar ga ik eens naar zoiets kijken bij onze Oosterburen.
 
Die gasten in DenHaag moeten ze eens voor rekenen hoe 'de man met de pet' (en dan bedoel ik níet de Sjonnies), hun broek omhoog proberen te houden.
Belasting hier, toeslag daar, kwartje van Kok (WIL IK TERUG, DIEF!), regeltje zus, opcenten zo... en dat gaat maar door.
Alleen die BPM is al bijna het DUBBELE waar ik 22 jaar geleden mijn eerste HUIS voor kocht :N
Je moest eens weten hoeveel belastinggeld er betaald wordt...
Zelfs zoveel dat we complete landen kunnen ondersteunen en voorkomen dat ze failliet gaan...

Ach, ik hou er ook maar gewoon over op.... slecht voor mijn hart.
Ik kijk wel naar de plaatjes en pak een tissue voor de mondhoeken :+
 
Die Sedan vind ik wel o.k. die Estate vind ik de achterkant op een C5 lijken.. geef mij dan ook die dikke AMG maar !! werkelijk een schitterende wagen ! en Mercedes zit erg goed in elkaar super degelijk vervaardigt allemaal.
 

Colinh

Donateur 2023
Waarom plakt GM niet een Blitz op die Cadillac, en dan over een paar jaar die BMW GT concurrent waar ze het nu over hebben..


Beetje jammer van de laatste Benz E vind ik die hoekige koplampen..

Mercedes-Benz-E-63-AMG-25169_1252399552563.jpg





gr Colin
 
Bovenaan