Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

probleempje ncdr 1100 met cid

Zo eindelijk al mijn spullen binnen de zaak om gepind en alles aangesloten. De radio, ncdr 1100 via ebay gekocht met alle code's erbij. Na de installatie kon ik alleen maar 1 zender te pakken krijgen want de comunicatie met de cid die is er niet krijg display safe in het scherm. Het enige wat ik kan veranderen is tijd, datum.
Bij de garage geweest maar met tech 2 is de cid niet te zien bij de omega b1 1997.
Nu las ik iets van dat je een ander jaar moet kiezen maar ook dat werkte niet.

Weet iemand hier op het forum wat te doen met tech 2 en wat moet er veranderd worden met tech2 bijv auto index (ben ik ook al een paar keer tegen gekomen. Het feit blijft dat de radio het wel doet maar ik niets met de knoppen kan doen via het cid scherm er gebeurd niets als ik op bc druk en of radio er verschijnt helemaal niets op het scherm.

Of moet ik via de dealer en dat zij alles opnieuw moeten aanmelden of iets dergelijks. Display safe houd dat in dat deze niet is afgemeld en kan dait dan wel bij de dealer ??

dus al met al alles zit erin maar niets werkt heb tot nu toe maar 1 zender.

Hoop dat iemand mij kan helpen woon in de buurt van Wolvega (Fr)

Dus:

ncdr 1100 staat niet in tech 2 bij mijn bouwjaar 1997 ? hoe los je dit op
CID staat op display safe ? hoe is dit op te lossen
Cid staat in tech 2 niet bij mijn bouwjaar 1997 ? hoe is dit op te lossen


Gr Eef
 

Vega

Medewerker
Administrator
Zijn de twee buslijnen goed aangesloten, wit en groen?
Gaat de CID aan als je alleen de radio aanzet? Zo niet buslijnen niet goed.
Als niets is geprogrammeerd moet toch de radio goed werken.
Is pin 32 van de CID aan massa gelegd? Zo niet, niet te programmeren.
Is pin 14 van de CID aangesloten = diag voor Tech 2

Programmeren met Tech 2:
Kies bj vanaf 2000 en kies in infotament optie NCDC2011 voor NCDR1100 of NCDC2013 voor NCDR110 met CDC3 wisselaar.
Programmeer de code via de radio dan pas gaat display safe weg.

Opties zoals BC en CDC3 moet je programmeren (aan- om uitzetten) in de radio en CID, daarna kan je ze kiezen.

Met de code index geef je aan in wat voor autouitvoering het spul zit, met een verkeerde code index kunnen er vreemde waardes te zien zijn of functies niet werken.

Display Safe en Radio Safe betekent levertoestand, niet geprogrammeerd en dus overal in te zetten.
 
Vega zei:
Zijn de twee buslijnen goed aangesloten, wit en groen?
Gaat de CID aan als je alleen de radio aanzet? Zo niet buslijnen niet goed.Display gaat aan bij contact omdraaien datum/temp/tijd
Als niets is geprogrammeerd moet toch de radio goed werken.Radio geeft 1 zender te horen kan deze verder niet bedienen zie niets op display en alleen + en - doen het van stuurbediening
Is pin 32 van de CID aan massa gelegd? Zo niet, niet te programmeren. ga ik nog even controleren
Is pin 14 van de CID aangesloten = diag voor Tech 2

Programmeren met Tech 2:
Kies bj vanaf 2000 en kies in infotament optie NCDC2011 voor NCDR1100 of NCDC2013 voor NCDR110 met CDC3 wisselaar.
Programmeer de code via de radio dan pas gaat display safe weg.

Opties zoals BC en CDC3 moet je programmeren (aan- om uitzetten) in de radio en CID, daarna kan je ze kiezen.Ik neem aan in tech 2

Met de code index geef je aan in wat voor autouitvoering het spul zit, met een verkeerde code index kunnen er vreemde waardes te zien zijn of functies niet werken.

Display Safe en Radio Safe betekent levertoestand, niet geprogrammeerd en dus overal in te zetten.
heb alleen display safe geen radio safe
 

Vega

Medewerker
Administrator
Dan zijn de buslijnen niet goed aangesloten. CID moet aangaan met radio zonder contact aan.

Ja via Tech 2.

Probeer code van de radio ook in de CID te krijgen, anders heb je een nieuwe uitdaging.
 
met vislijnen bedoel je de buslijnen op pin 32 & 33 van de ncdr moet ik die omdraaien want inderdaad als ik mijn radio aan zet zonder de auto op contact te zetten dan gaat de cid niet aan
De laatste wat bedoel je daarmee " probeer de code via de radio erin te krijgen" moet dit ook via tech 2 ??


Gr Eef

Had inderdaad de pin 32 vergeten op de massa te zetten van de cid de rest zit er wel op
 

Vega

Medewerker
Administrator
Ja, de iPhone wil het nog wel eens aanpassen. 7(8)7

Dat weet ik zo niet kan.
Pin 25 en pin 33 moeten aan elkaar => naar CID pin 11 wit
Pin 32 => naar CID pin 10 groen
Pin 26 massa

Je krijgt de code niet uit de radio omdat de originele cid er niet aanhangt, dus moet je de code die er nu inzit in de cid zijn te programmeren met de Tech 2.
 
Bovenaan