Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Problemen temperatuur

Vandaag wouden we ons wekelijks ritje naar Gent doen en mijn vrouw klaagde dat ze bij het optrekken nattigheid voelde aan haar voeten !? even voorbij Beringen zag ik dat de temp al voorbij 95 graden stond .

Dus direkt aan de kant om het rampscenario van de vorige keer te vermijden , kap open en mijn koelvloeistofreservoir was half leeg ..

Dan bijgevuld met spa rein (het reinigende water) en de temp zakte .

Opnieuw teruggedraaid en op weg naar thuis steeg de temp weer maar hij blijf rond de 95 graden en kookte dus niet (als ik reed door de koellucht)

Thuis het volledige koelwater afgelaten en met de tuinslang uitgespoeld maar ook dit mag niet baten na een tijdje stijgt de temp boven de 90 .

Is nu mijn waterpomp (pas een nieuwe sinds een maand) of mijn thermostaat stuk ?
Ik zie in het reservoir ook niet veel beweging in het water , normaal moet dit toch rondstromen of niet ? (als de wagen op temp is)

kan iemand verder helpen ?

ps de thermostaat is dat die kleine bobbel met 2 torxen een dikke en een kleine slang eraan ?


Peter
 
zou al eens gaan nakijken of de kachel radiator niet is overleden of de parvaan niet vol zit.
De thermostaat is idd een bobbel met torx schroeven.
Gr jack
 
De parvaan is mooi proper en leeg , ik houd dit regelmatig in het oog ! d:)b

De kachelradiator ? oei , klinkt moeillijk om aan te kunnen en te checken of niet ? :(


peter :w
 

yoyo

The UK brothers
Peter,
Voordat je aan die thermostaat begin kan je beter eerst kijken waar het lek zit.
 
Heb net het handschoenkastje en de pass airbag uitgebouwd , daarna het tapijt opgerold en kwam een goede plas vloeistof tegen
op de passagiersvloer !

De parvaan is kurkdroog en ik zie of voel nergens een lek ! die kachelradiator daar is gewoon niet aan te kunnen !

Net als bij de sloten van de deuren , heb ik nog NOOIT een auto gezien de de helft goedkoper en een derde lichter kon gemaakt worden dan
de Omega , gdv steekt die auto dom in elkaar . Geloof dat alles speciaal is uitgekiend om achterna zoveel mogelijk werkuren te kunnen betalen aan de VOD !

Hoe kan in godsnaam een kachelradiator stukgaan , maarja het is zo !

iemand een idee hoe zo snel en makkelijk mogelijk de kachelradiator te testen en uit-in te bouwen ? Naar het schijnt is er een manier zelfs zonder het daschboard los te maken , maar daar onderin zie je niets en is geen cm plaats over .. pppffff


graag jullie ideen en meningen en indien mogelijk fotos ?


peter :w
 

Xedrah

Donateur 2024
Belgje zei:
Net als bij de sloten van de deuren , heb ik nog NOOIT een auto gezien de de helft goedkoper en een derde lichter kon gemaakt worden dan
de Omega , gdv steekt die auto dom in elkaar . Geloof dat alles speciaal is uitgekiend om achterna zoveel mogelijk werkuren te kunnen betalen aan de VOD !

Nou, dat geloof ik ook ja! Ook om een Omega (met name de V6'en) volledig te demonteren kun je flink wat uren extra uittrekken. Wat een complex geval, alles moet aan de kant voordat je ergens normaal bij kunt.

Sterkte met en succes bij de reparatie!
 
ik wil je wel helpen met de kachel radiator. Heb die van mij ook al vervangen. Laat het maar weten. Heb je niet het uur tarief van de dealer.

gr jack
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Je moet op bepaalde punten héél goed opletten met het dashboard eruit te halen!
Reken gerust enkele dagen om dit 'effe' uit te nemen en weer in te zetten... (als je dat alleen doet)
Koppel de batterij op voorhand af, en tussendoor niet weer aan, om een reset met Tech2 van verschillende systemen te vermijden...

Hier zie je bovenaan op het 'tableau' de punten waar het dash ingeklikt/geshoven zit:
img4283a.jpg


Van het losse blazerhuis heb ik jammer genoeg geen foto liggen.
Heb net even door al mijn onderdelen-foto's gecrossed.

Als je voelt dat het dashboard niet meteen meekomt/loszit, trek dan niet door, want dan zit er nog een schroef of kabelbundel vast!
Je kan dan makkelijk een stukje uit het dash breken |:(
Bovenaan tegen het raam zit het wel redelijk vast, in die klik/schuifpunten, maar ook met een soort tape gelijmd.

PS, vraag eerst even bij de VOD naar de prijs van zo'n radiortje, alvorens een namaak via ebay te bestellen.
Ik heb voor de Omega A een namaak gekocht, en die paste niet 100% aan, wel de waterleidingen, maar niet in het gat, en daar ging dus 90% van de blazer-lucht langs weg, naar de voeten van de passagier, ongewarmd.
 
is zeker wel zelf te doen,bij de dealer kost het zo'n 1200 euro is mij toen verteld.
heb het zelf maar ''effe " gedaan.!!!
je moet er gewoon 2 dagen voor uit trekken.
1 geluk is dat het inbouwen een stuk sneller gaat.
succes
2wqdeol.jpg
2h7hoia.jpg
 
Ik heb de mijne weg gehaald bij brezan was van het merk ava koste mij €55,- had een goede pas vorm.
Ben alleen een dag bezig geweest met uit en inbouwen.

Gr Jack
 
of niet dan Jack,is ook wel mooi werk en vooral als het spul weer in elkaar zit :*)
ik heb er maar een foto reportage van gemaakt voor de verzameling, d:)b
o0roxs.jpg

gr Johan
 

yoyo

The UK brothers
Dus jij had een lekje Peter?
Ik heb zo'n idee dat je Jack even moet bellen.
Als ik een vraag zou stellen en je krijgt foto's van twee half gesloopte ...euh sorry gedemonteerde
Omega's dan schrik ik toch wel even denk ik.
Nou Succes Peter!!!!!
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
yoyo zei:
Als ik een vraag zou stellen en je krijgt foto's van twee half gesloopte ...euh sorry gedemonteerde
Omega's dan schrik ik toch wel even denk ik.
Nou Succes Peter!!!!!

Hehehehe :X :X

Tjah, het is niet anders hoor :(

Op de foto van Opeljohan zie je heel goed de 'afdicht-moussche' zitten.
Het is daar dat ik bedoel dat die radiatortjes echt wel héél goed moeten aansluiten of je verliet daar je lucht allemaal ;)

Peter veel succes!
Ik zie het echter niet zitten momenteel met mijn spuitwerkzaamheden om je daar te komen bijstaan.
Echter kan ik je wel remote helpen via MSN met wat tips eventueel, voor zover ik het ken natuurlijk.

Jack of Opeljohan hebben de klus blijkbaar al effectief gedaan, dus daar heb je misschien meer aan.

Wees ook voorzichtig met uit/inbouw van MID/CID, stekker-locks zijn gevoelig om te breken!
niet met een schroevendraaier doen, maar met een vinger nagel!
 
yoyo zei:
Dus jij had een lekje Peter?
Ik heb zo'n idee dat je Jack even moet bellen.
Als ik een vraag zou stellen en je krijgt foto's van twee half gesloopte ...euh sorry gedemonteerde
Omega's dan schrik ik toch wel even denk ik.
Nou Succes Peter!!!!!

Valt wel mee Aart is minder werk dan de motor d:)b die heeft 8 maanden geduurd dashboard was in een dag klaar.
En dat was nog wel met de limburgse koffie pauzes tussendoor.(en lekkere vlaai.)

Gr jack
 
Bovenaan