Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

problemen v6

yoyo

The UK brothers
Ook goeiendag,

Het is de gewoonte dat men zich eerst even voorstelt.
Over je probleem kunnen ze hier waarschijnlijk wel helpen, gewoon even afwachten tot iemand
hier antwoord op heeft.
Anders naar http://www.problemcar.nl.
 
Even voorstellen is
idd wel zo netjes.

Je probleem kan zijn.
1- bdp sensor of te wel krukas sensor (zit bij het oliefilter.
2- koelvloeistof temperatuur sensor zit tussen de kopen in op de achter zijde van het blok.
3- nokkenas sensor. voor op het blok ter hoogte van het klepdeksel op nokkenas nummer
4- luchtmassa meter lucht temperatuur sensor. Zit net na de lucht filterbak in de buis gemonteerd.

Gr Jack
 
Hallo Kees en welkom.

Als jouw MV-6 gaat stotteren en afslaan, is waarschijnlijk jouw nokkenas sensor óf krukas sensor defect.
Deze geven echter een melding naar jouw boardcomputer, dus ik vraag mij af hoe jij weet dat er geen foutmelding naar jouw boardcomputer wordt gestuurd.
Ben je bij de [acro=Vriendelijke Opel Dealer]VOD[/acro] langs geweest om je boardcomputer uit te laten lezen?

:w Ruud
 
Ik denk dat ie er mee wil aangeven dat de nokkenassensor al vervangen is en dat níet de oplossing was.

Jouw omschrijving is ook wel erg summier, Kees.
Zijn er andere zaken die opvallen als jouw auto stottert en afslaat?
Slaat ie altijd af als ie begint met stotteren?
Gebeurt dat als je net weggereden bent?
Is de motor warm? Hoe warm?
Bij welke snelheid? Of is het bij een willekeurige snelheid?
Hoe slaat ie af? Is het alsof de benzinedruk weg valt? (ik denk bvb ook aan een benzine-pomp die niet meer lekker functioneert... is daar al naar gekeken?).
Of slaat ie af alsof de ontsteking weg valt? (hoewel: als het elektronisch is, moet het een melding op de boardcomputer achterlaten).
Willen wij jou kunnen helpen, moet je wel met meer info komen...

:w Ruud
 
Bovenaan