Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

raamslingerdemonteren

hoi allemaal ,
ik wil mijn achter portieren met folie gaan beplakken maar ik krijg de raamslinger van de achterdeuren niet los .. wie kan mij vertellen wat het foefje er voor is ...
alvast bedankt.
hebben jullie je raam bij de omega eruit gehaald met het folieen of zat het nog in de deur .. ik zit namelijk te twijfelen of eruithalen of in de deur laten zitten .bij mijn astra h had ik ze erin laten zitten maar de omega heeft echt andere rubbers enzo. het achterraam wil ik laten coaten in almere dat zie ik niet zitten om met folie te beplakken de rest zal wel lukken.
ik vond achterdeuren en achterraam coaten 330 euro te veel om nu uit te geven ff voor de zomervakantie.
het liefste laat ik de hele achterkant coaten .....
hoe hebben jullie het ? groetjes sicky
 
Er zit een U vormig ringetje achter wat je met een schroevendraaiertje of speciale tang moet loshalen waarna je de slinger er zo vanaf trekt.

Gr jack
 
Hallo Leon,

ik heb even jouw draadje verplaatst naar de juiste categorie.
Of het nu voor coating of beplakken is, ik zou de ramen eruit halen.
Is wel een bult meer werk, maar het eindresultaat is véél mooier (mijn mening).
Ik heb zelf overigens de ramen niet gecoat. De standaard 'tint' vind ik mooi en laat ik zo.
Persoonlijk vind ik een zilverkleurige, zoals ik heb, ook niet zo geschikt om met getinte ramen rond te rijden.
Onze Stijn (Illuminat0r) heeft ook zijn ramen laten doen.
Van hem weet ik dat al zijn ramen eruit zijn geweest (ook i.v.m. andere werkzaamheden).
Misschien kan hij je wat meer vertellen...
 
dit kan je doen met een lapje/strookje stof. dit tussen de slinger en paneel en dan heen en weer trekken soort van koe melken. dan sprint het beruchte omega veertje los en kun je het met een schroevendraaiertje verwijderen. succes
 
Als je nou met een lasdraadje(stukje ijzerdraad) een klein haakje buigt ,dat haakje plat tegen de bekleding aan en dan zo naar de "dichte"kant van
het veertje ,bij het veetje aangekomen draai je het haakje naar het asje toe en trek je voorzichtig het veertje eraf. Succes
Gr Arie
 
Bovenaan