Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

raar geluid links achter

Naar een ritje Luxemburg afgelopen weekend heb ik een raar geluid links achter.Hoe zal ik het omschrijven,het is net of je een steen tussen je profiel heb.Rij ik sneller dan ga je het geluid ook harder horen.Het is geen lager geluid vind ik,misschien een cuppende achterband?Misschien moet ik de banden eens wisselen om tekijken of het dan weg/minder geluid geeft?
Gr Henk
 

renepaul

Donateur 2024
Band visueel gecontroleerd.?
Heb ook eens zoiets gehad in belgie.
Bleek dat ik ergens een stuk ijzer in de band had gekregen |:(
 
Boes zei:
Naar een ritje Luxemburg afgelopen weekend heb ik een raar geluid links achter.Hoe zal ik het omschrijven,het is net of je een steen tussen je profiel heb.Rij ik sneller dan ga je het geluid ook harder horen.Het is geen lager geluid vind ik,misschien een cuppende achterband?Misschien moet ik de banden eens wisselen om tekijken of het dan weg/minder geluid geeft?
Gr Henk
Heb vanavond de linker achterband even verwisseld met m,n reserve band en geluid was een stuk minder.Dus ik denk toch aan een cuppende band.Is er een volgorde om cuppende banden te wisselen?Ik heb nu de linker met de rechter gewisseld.Graag jullie reactie.
 
R

Ralph

Gast
kijk even naar de aandrijfas en uiteraard het wiellager, d.m.v. het wissellen van het wiel verleg je het drukpunt en kan het geluid afnemen.
tegen het cuppen kun je vrij weinig doen. het omzetten van banden heeft daarom ook weinig zin, je verlegt het probleem alleen maar.
denk ook even aan de draairichting van de band.
 
Ralph zei:
kijk even naar de aandrijfas en uiteraard het wiellager, d.m.v. het wissellen van het wiel verleg je het drukpunt en kan het geluid afnemen.
tegen het cuppen kun je vrij weinig doen. het omzetten van banden heeft daarom ook weinig zin, je verlegt het probleem alleen maar.
denk ook even aan de draairichting van de band.
Ik ben er ook nog niet zeker van Ralph of dat het alleen de banden zijn,kijk zaterdag nog even op de brug.Ik verdacht in eerste instantie ook het lager maar kon eigenlijk niks horen of voelen.Ik hoorde het ook met m`n winterbanden die heb ik vandeweek gewisseld voor m`n zomerbanden en ik hoor het nu nog.Daarom de achterbanden verwisseld vanavond en het geluid is iets minder nu.Dus eigenlijk verdenk ik het lager.Dus zaterdag even kijken op de brug.Is het het lager moet ik volgende week even contact opnemen met een mannetje in de buurt van Amsterdam die is gek op lagers vernieuwen _O- _O- .
 
R

Ralph

Gast
jij bent echt niet grappig.
ik kies er één uit die jij mag doen in een kwartier eens kijken hoe je piept.
 
Mannen ga hem morgen niet worden op de brug.Er word morgen nieuwe brug geplaatst,dat ga niet lukken met een omega erop _O- _O- .Dus ga ik morgen even een ander nieuw speeltje op halen.Hou jullie op de hoogte.
Gr Henk
 
Vanmiddag even de omi op de brug gehad om tekijken en te luisteren naar het rare geluid. Ik had m,n banden al een keer verwisseld maar zonder resultaat.Gekeken naar het olie peil van het cardan,dat was oke.Gevoeld en geluisterd naar het linker achterwiellager maar ik ben er niet zeker van.Wat ook nog zou kunnen is de steekas.Ga morgen nog eens verder kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn.Hou jullie op de hoogte.
 
R

Ralph

Gast
as afkoppelen en het wiel eraf en dan eens draaien, zeg ik good luck.
zonder het gewicht van het voertuig hoor je ze niet.
 
Boes zei:
Vanmiddag even de omi op de brug gehad om tekijken en te luisteren naar het rare geluid. Ik had m,n banden al een keer verwisseld maar zonder resultaat.Gekeken naar het olie peil van het cardan,dat was oke.Gevoeld en geluisterd naar het linker achterwiellager maar ik ben er niet zeker van.Wat ook nog zou kunnen is de steekas.Ga morgen nog eens verder kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn.Hou jullie op de hoogte.
Gisteren weer bezig geweest met m`n onderzoek _O- naar het geluid.Heb de steekassen verwisseld van links naar rechts en anders om.Nog steeds het k.t geluid.Wat er nu nog overblijf is schijf/rem/lager.Ga vrijdag nieuwe lagers zetten,je moet wat doen met een lang weekend vrij _O- _O- .
Word vervolgd.
 
Boes zei:
Boes zei:
Vanmiddag even de omi op de brug gehad om tekijken en te luisteren naar het rare geluid. Ik had m,n banden al een keer verwisseld maar zonder resultaat.Gekeken naar het olie peil van het cardan,dat was oke.Gevoeld en geluisterd naar het linker achterwiellager maar ik ben er niet zeker van.Wat ook nog zou kunnen is de steekas.Ga morgen nog eens verder kijken wat de oorzaak zou kunnen zijn.Hou jullie op de hoogte.
Gisteren weer bezig geweest met m`n onderzoek _O- naar het geluid.Heb de steekassen verwisseld van links naar rechts en anders om.Nog steeds het k.t geluid.Wat er nu nog overblijf is schijf/rem/lager.Ga vrijdag nieuwe lagers zetten,je moet wat doen met een lang weekend vrij _O- _O- .
Word vervolgd.
Vanmorgen de Omega op de brug om nieuwe achterlager`s tezetten ivm een raar geluid linksachter.Naar dat ik de steekas de remklauw en de schijf eraf had konden ik het goed horen dat het lager niet meer ok was.Dus oude lager`s eruit en nieuwe erin gezet en gelijk de remblokken vervangen was de omi weer helemaal rare geluiden vrij _O- .Zelf ben ik geen prof monteur maar de lager`s vervangen in 5 uur vind ik niet slecht _O-.Ik had voor 9-4 een apk afspraak staan maar ik was er nu toch bezig heb m`n maatje gelijk even de Omega gekeurd.Dus ik weer blij met een stille Omega en verse apk,kan ti er weer een jaartje tegen.
Gr.Henk
 
Bovenaan