Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

'recent' artikel over de Omega V8

Illuminat0r

KnuffelBelg
<a class="postlink" href="http://www.autobild.de/klassik/artikel/opel-omega-v8-fahrbericht-1934437.html" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.autobild.de/klassik/artikel/ ... 34437.html</a>

Volgens hun is het niet de koeling geweest die hem uit de verkoop gehaald heeft, maar de automaat die het geweld van de V8 niet aankon naar europese normen...

anyway, ik wil hem wel nog eens zien...
 
zelfs nu praten ze nog over een mooie degelijke auto, ik weet niet wat het is maar deze auto doet toch nog steeds vele koppen draaien, en ik moet ook zeggen als ik met de onze over straat rij dan zijn er ook genoeg mensen die nakijken indien het hun intereseerd
 

Joep

Verbannen
jacques zei:
zelfs nu praten ze nog over een mooie degelijke auto, ik weet niet wat het is maar deze auto doet toch nog steeds vele koppen draaien, en ik moet ook zeggen als ik met de onze over straat rij dan zijn er ook genoeg mensen die nakijken indien het hun intereseerd
Jaa, dat klopt helemaal. Een Omega laat nog veel mensen omkijken ernaar, geweldig vind ik dat! :)
Ik vind het ook heerlijk om lekker op het gemak door de wijk te rijden, gewoon zeer rustig, raampje open, en dan kijken de mensen vanzelf. En ik voel me dan de koning te rijk haha! ;)
 
Ha Stijn,

Dit artikel heb ik werkelijk verslonden. Toch vraag ik mij af of het klopt wat die Matthias Schollmaier zegt. Hij was toen welliswaar ontwikkelingschef maar je vraagt je werkelijk af of dat onderdeel van de automaat de oorzaak is dat het hele feest niet doorging (en dan in zo'n laat stadium; de folders waren al gedrukt).

Je leest het ongeloof ook in de reacties. Er wordt hierbij vaak verwezen naar het Australische Holden. Ergens in hun onderdelenmagazijn zou toch een automaatbak moeten zijn geweest die wel voldeed. Tsja, het blijft een mysterie.

Ik heb nu de neiging om die Schollmaier eens te contacten om hem wat vragen voor te leggen.

Vervolgens even google-en en toen vond ik dit:

http://wierus.wordpress.com/2011/09/08/omega-v8/

Ook de automaat maar ook weer koelingsproblemen (gescheurde cilinderkoppen e.d.). De test die de Omega moest doorstaan is ook wel absurd. Langdurig 6000 toeren per minuut kunnen uithouden (langdurig de kickdown ingetrapt houden). Tsja, dan blijft er bij zo'n vermogen niets heel.

Wel weer leuk die opmerking dat veel ontwikkelingen van de V8 weer gebruikt zijn bij de ontwikkeling van de Omega 2.5 DTI "Da steckte viel Technik des V8 drin – das war der beste Omega, den wir je gebaut haben".

Toch leuk om te weten.

Groet,

Walter
 
hmmm wel jammer, dat het niet is door gegaan, anders wou ik die hebben...
Vraag me wel af of een 2.5 DTI nog dingen anders heeft als een 3.2 of2.6 dan!? afgezien van diesel natuurlijk! :?

(heb het artikel wel eens in papier vorm gezien overigens (eigenaar Maurice dacht ik))


Maar ach, ik heb een Opel V8 dus.....

Dat testen zijn ze bij Opel blijkbaar een stuk strenger in als bij Chevrolet, ook vroeger al!
Voor de Diplomat hebben ze echter een goede vrij makkelijke oplossing kunnen vinden,
hadden ze voor de Omega toch ook kunnen doen?



Apparently, the small-blocks used in the Opel Diplomat 5.4 are special "endurance racing" versions of the standard Chevrolet small-block engine owing to the fact that the guys at Opel kept burning up the various small-block powerplants (including the standard Corvette engine) sent to them by Chevrolet during the sustained high-speed testing they did for the Diplomat. In order to replicate Autobahn conditions, they ran the cars at a sustained speed of 125 mph for hours on end, and in the process, destroyed quite a few engines. The Opel engineers first went through the stock Chevrolet 5.4 small-block engine, then a special "enhanced" engine that had some Corvette pieces, then the actual Corvette engine, and then were finally sent the "endurance racing" engines which made the grade and thus became the only V8 offered in the Diplomat 5.4 model. So that's the engine you get if you have an Opel Diplomat 5.4, and this may also explain why, although not many Opel Diplomat 5.4 models were produced, you see a fair percentage of the few cars left with very high mileage and still running strong.


Groetjes,

Niels
 
Ik heb het artikel ook met veel interesse gelezen _/-\o_
Dank voor het posten *O*

Overigens ben ik net als Niels wel benieuwd wat er nu daadwerkelijk in ''mijn'' DTI aan V8 restanten is waar te nemen.
Misschien toch maar eens een keer een avondje spitten of er bijv verschillen zijn tussen de DTI en de V6 broers.



Groetjes

Lars
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Je zou hierop de EPC eens kunnen uitspitten op chassis onderdelen, die misschien specifiek voor de diesel zijn...?
Maar ik kan me eigenlijk niet zo veel verschillen indenken van onze Y25DT t.o.v. de 2.6 en 3.2 V6...
 

Vega

Medewerker
Administrator
Er staat in de huidige EPC niets meer vermeld over de V8.
In TIS stond toentertijd wel de aanpassingen en veranderde onderdelen van de V8 ten opzichte van de V6.
 
ik heb anders nog een heleboel foto van onderdelen voor de omega v8
deze delen zijn allemaal in de usa terecht gekomen bij een tuning bedrijf
zal wel eens kijken of ik ze weer kan vinden

-- 16 jul 2012 23:49 --






<br /><br />-- 16 jul 2012 23:58 --<br /><br />





 

yoyo

The UK brothers
En dat heeft tie gewoon in zijn woonkamer liggen..grrrrrr :X :? dat moet hij gaan plaatsen ! :Y
 
Aart volgens mij schrijft Raymond dat hij foto s heeft van de onderdelen, want als hij deze onderdelen werkelijk heeft liggen ligt er voor een fortuin in de woonkamer
 
jacques zei:
Aart volgens mij schrijft Raymond dat hij foto s heeft van de onderdelen, want als hij deze onderdelen werkelijk heeft liggen ligt er voor een fortuin in de woonkamer

Dat kan je nog wel eens zeggen :9~
 
Bovenaan