hmmm wel jammer, dat het niet is door gegaan, anders wou ik die hebben...
Vraag me wel af of een 2.5 DTI nog dingen anders heeft als een 3.2 of2.6 dan!? afgezien van diesel natuurlijk!
(heb het artikel wel eens in papier vorm gezien overigens (eigenaar Maurice dacht ik))
Maar ach, ik heb een Opel V8 dus.....
Dat testen zijn ze bij Opel blijkbaar een stuk strenger in als bij Chevrolet, ook vroeger al!
Voor de Diplomat hebben ze echter een goede vrij makkelijke oplossing kunnen vinden,
hadden ze voor de Omega toch ook kunnen doen?
Apparen
tly, the small-blocks used in the Opel Diplomat 5.4 are special "endurance racing" versions of the standard Chevrolet small-block engine owing to the fact that the guys at Opel kept burning up the various small-block powerplants (including the standard Corvette engine) sent to them by Chevrolet during the sustained high-speed testing they did for the Diplomat. In order to replicate Autobahn conditions, they ran the cars at a sustained speed of 125 mph for hours on end, and in the process, destroyed quite a few engines. The Opel engineers first went through the stock Chevrolet 5.4 small-block engine, then a special "enhanced" engine that had some Corvette pieces, then the actual Corvette engine, and then were finally sent the "endurance racing" engines which made the grade and thus became the only V8 offered in the Diplomat 5.4 model. So that's the engine you get if you have an Opel Diplomat 5.4, and this may also explain why, although not many Opel Diplomat 5.4 models were produced, you see a fair percentage of the few cars left with very high mileage and still running strong.
Groetjes,
Niels