Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

regen sensor vraagje

ik word soms helemaal gestoord van mn regen sensor die zo af en toe op hol slaat door een paar druppels water.
als ik hem dan ff uit zet en weer aan dan doet het het wel aardig maar ik vind het best irritant
mn zwager heeft een corsa met het zelfde probleem,is hier wat aan te doen? en zou het eventueel
mogelijk zijn die sensor er af te halen en dan een hendel met interval op het stuur kolom te plaatsen
zonder al te veel aan passingen?


gr kevin
 
Een nadere hendel zal niet nodig zijn. Die staat nu ook gewoon op interval.
Bij de zekeringen zit een kastje die de interval regels, als je die vervangt door 1 die op tijd regeld dan is je "probleem" opgelost.

hier kan je lezen hoe je een sensor plaatst, dus ook hoe je het terug bouwt.
 
 
ik had in mn oude omega een interval regelaar op mn hendel zitten die ik zelf op tijd kon zetten
dat vond ik veel relaxter als dit zenuwe ding,vandaar de vraag:P vind het ook wel zonde om het eraf te halen
de ene keer doet ie het goed en de andere keer krijg tie stuip aan vallen:-(
 
Niet lullig bedoeld maar maak je ruit eens goed schoon en vet-vrij.
Dat scheelt een jas.
Ik heb zelf juist zo'n regensensor in laten bouwen en werkt als een dolle... tenzij mijn voorruit baggervet/-vies is :r
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Bij de blauwe Limousine had ik het ook dat hij te pas en te onpas op 'snelwisstand' schakelde.
Dit is voor de regensensor een apart relais.
Ik heb dat destijds overbrugd, zit in de motorruimte.
1 kabelbrugje met 6.5mm steekfichekes.
Verlijm dat in een 'afwerkplaatje' en je hebt een passend ogende oplossing...

De huidige Caravan werkt heel rustig en schakelt zelden naar snelwis...
 
Bovenaan