Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

remleiding vervangen

Andrew

600.000
Vandaag werd ik tijdens de nationale Opel testdag door de monteur gewezen op een door roest aangetaste remleiding nabij het linker achterwiel. Ik heb het zelf gezien en dit was zeker geen kletspraat om me een reparatie aan te praten, het moet gewoon snel vervangen worden (zit op een plek waar je maar moeizaam zicht op hebt boven de achteras).

Nou heb ik eigenlijk bij de Omega geen ervaring met reparaties aan het natte deel van het remcircuit. Zijn er nog speciale aandachtspunten in relatie met de ABS als je het vloeistofdeel open maakt. Ik meen wel eens gelezen te hebben dat je de remvloeistof niet mag persen maar met vacuum moet aanzuigen richting de wielen, klopt dat.

Dan qua onderdelen nog een vraag. Het is (voor zover ik het vandaag snel kon zien) 1 leidingdeel vanaf de ABS-pomp tot aan de slangovergang nabij het achterwiel. Dat zal wel als OEM-onderdeel te koop zijn, iemand een idee wat zoiets kost. Of zijn er ook betrouwbare alternatieven te koop.

Andrew
 
Je kunt de remleidingen ook bij een automaterialen zaak op maat laten maken, moet je alleen zelf in de juiste vorm buigen.

Ik gebruik zelf altijd vacuum om remmen te ontluchten, geen problemen mee gehad ook niet met abs.
 
bij mij heeft ralph vorige week op exact dezelfde plek trouwens een stuk leiding vernieuwd / ertussen gezet.
ik denk dat ieder omega op die plek kwetsbaar is..
 
R

Ralph

Gast
dat klop en die van mij idem dito. ook de remleiding linksachter. rechts als nieuw.
weer zo'n idioot onderdeel van de heren uit russelsheim.
 
Bij de rode 2.5 van mijn ouwe lui heb ik hem ook al eens vervangen.

Tegenwoordig spuit ik ongeveer 2x per jaar de remleidinging in met meuk tegen het oxideren.
Tot dusver werkt het voor beide autos prima.


Groetjes

Lars
 
Bovenaan