Wat is er Nieuw?
Opel Omega Portal

Welkom op het Opel Omega Portal. We leren graag onze bezoekers kennen, heb je nog geen account maak deze dan aan en stel je even voor.

Remmen van Omega

Ik heb een vraag eigenlijk over de originele remmen van de Omega,

Ik moet voor en achter een nieuw set hebben maar nu kan ik voor een paar tientjes meer voor en achter geperforeerde schijven krijgen en sportblokken voor voor.

Nu is dus mijn vraag hoe goed zijn de originele remmen van een Omega?
Ik heb er zelf nog geen problemen mee ondervonden maar ik wil mijn Omega laten chippen en weet dus niet of het dan nodig is voor andere schijven.
 
Voor ''sportiever'' gebruik sowieso voor geperforeerde schijven gaan. omega remmen worden enorm snel heet bij bijv. circuit gebruik . Dit kan alvast een stuk helpen. helemaal i.c.m. yellowstuff remblokken, of ferodo blokken, deze blokken kunnen goed omgaan met hitte :
EBC Yellowstuff is een remmateriaal dat gebaseerd is op aramidevezels met een groot remeffect en is waarschijnlijk één van de eerste materialen die kunnen worden gebruikt voor het RIJDEN OP DE STRAAT EN OP HET CIRCUIT. Deze remblokken hebben geen opwarming nodig maar worden daarentegen zelfs sterker door de warmte die vrijkomt wanneer men hard rijdt. Dit zijn geen remblokken die weinig remstof afgeven en indien u op zoek bent naar een premium remblok voor in het verkeer die weinig remstof afgeeft, moet u eens kijken naar de EBC Redstuff-producten. EBC Yellowstuff wordt op dit ogenblik gemaakt in twee verschillende materialen - DM1846 en DM1793, beide modellen zijn al met succes gebruikt bij het racen. MAAR, voor standaard OEM-remmen, zoals die die geïnstalleerd zijn op uw auto, bestaat er geen twijfel over dat men meer tevreden is over de DM1793, omdat die iets harder is, iets langer meegaat en geschikter is voor "track day".
 
Hmmm. Ik vindt het allemaal wel meevallen. Mijn Omega heeft 2 ronden Nurnburgring gedaan(nagenoeg na elkaar), en ik rij ook redelijk sportief. De remvloeistof krijgt eerder nukken van oververhitting dan de remblokken. Van chippen krijg je hooguit 20 pk/40 Nm extra(benzine), en die geringe toename zou mij het gebruik van geperforeerde schijven overbodig maken. Overigens zien veel mensen ook een groot nadeel van geperforeerde schijven over het hoofd. Als je daar goedkope kwaliteitszooi van koopt, trekken ze enorm snel krom, doordat de massa die krom moet trekken ook minder is. Als je iets aan je remmen wilt doen, zou ik er eerder andere klauwen(Pontiac GTo bijv.) opgooien, omdat de "bite" van de originele remmen wel ietjes aan de mindere kant is voor een auto met dat gewicht.
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ik ben wellicht wat bevooroordeeld door mijn remmenupgrade, maar ik vind dat sinds ik die heb wel een must voor elke Omega die ik nog zal hebben.

Heb vandaag een heel stuk in Niels zijn MV6 met standaard remmen gereden. Bij normaal rijden voldoen die uitstekend, bij hogere snelheden op de Autobahn opzich ook zolang je niet kort achter elkaar hard van 200+ naar heel weinig moet afremmen.

Daarbij moet je bij het standaard systeem een stuk harder trappen om af te remmen wanneer je een afrit neemt en van een helling richting een stoplicht gaat. Bij mijn Omega hoef ik daar weinig pedaaldruk voor uit te oefenen, terwijl die net zo goed te doseren is.

Door die upgrade heb ik niet meer het gevoel dat ik een behoorlijk zware auto tot stilstand moet brengen, wat ik met het standaard systeem wel regelmatig had.
 
Omega-B2 zei:
Hmmm. Ik vindt het allemaal wel meevallen. Mijn Omega heeft 2 ronden Nurnburgring gedaan(nagenoeg na elkaar), en ik rij ook redelijk sportief. De remvloeistof krijgt eerder nukken van oververhitting dan de remblokken. Van chippen krijg je hooguit 20 pk/40 Nm extra(benzine), en die geringe toename zou mij het gebruik van geperforeerde schijven overbodig maken. Overigens zien veel mensen ook een groot nadeel van geperforeerde schijven over het hoofd. Als je daar goedkope kwaliteitszooi van koopt, trekken ze enorm snel krom, doordat de massa die krom moet trekken ook minder is. Als je iets aan je remmen wilt doen, zou ik er eerder andere klauwen(Pontiac GTo bijv.) opgooien, omdat de "bite" van de originele remmen wel ietjes aan de mindere kant is voor een auto met dat gewicht.

20PK bij benzine wel ja, mijne is een 2.5TD, dan komt er max 40PK bij.

En de kwaliteit van de geperforeerde schijven is goed. Ik heb deze al eerder onder een corolla en een 323 gehad. En mijn neef onder een V70 D5 en onder een A6 quattro beiden chipped en altijd hard mee gereden. En bij geen van alle krom getrokken.

We bestellen ze altijd bij <a class="postlink" href="http://www.remschijf.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">http://www.remschijf.nl</a>

Voorschijf 65740 RL netto per stuk €61.00
Formel sportremblokset voorzijde FOR4937CER
nettoprijs per set €90.--

Achterschijf 657604 RL netto per stuk €56.-
Remblokset OE 6.2938 netto per set €25.00

--------------------------------------------------------------------------------
Schijven voor €99,- (set)
Blokken €59,95 (set)

Achter schijven €86,90 geventileerd / normaal €64,65
Blokken €42,- achter (set)

alles ex.btw

Vet gedrukt is van remschijf.nl
gewoon is bij automaterialenzaal.



thx iig voor de info!
 

Illuminat0r

KnuffelBelg
Remmen onder de Omega zijn ondermaats als je enkele keren goed moet doortrappen...
Als ik een kost zou doen zouden het de GTO remmen zijn...Deze zijn per slot van rekening voor een "Omega-chassis" gebouwd :P

Het chippen op zich is geen belasting voor je remmen, wel voor aandrijflijn.
Je remmen zien af van je rij/remstijl ;)
 
Ik ben 1 van de andere gelukkigen van het OOP die de remmenupgrade reeds uitgevoerd heeft (en anderen erbij geholpen).

1 ding: als je de klauwen wilt gaan vervangen (bel eerst Vega, die heeft vast nog een set onder zijn bed liggen :P) vervang dan direct de schijven.
Mijn (en met mij ook Vega) ervaring is dat de oude, originele schijven de rem-warmte niet goed kwijt kunnen en daardoor snel krom trekken.

Mijn achterschijven heb ik ook vervangen. Dit is een setje Brembo geworden.
Nu moet ik mijn voorschijven dus ook vervangen en ga wéér voor de Brembo's.
Ik heb mij eens ingelezen en links-en-rechts geïnformeerd en besloten dat de Brembo's mijn voorkeur hebben.
GMB kan ze leveren voor € 129,- per set. Brembo's zijn niet geperforeerd of 'gegleufd' geleverd in de maten 296x28. Dus jammer voor ons Omega-rijders.

Een andere belangrijke upgrade die je kunt uitvoeren is; het vervangen van jouw (flexibele) remleidingen, door staal-omwikkelde remleidingen.
Dit kan ook op/met jouw bestaande remklauwen. Het remgevoel is (veel) directer en heel goed doseerbaar. Kosten vallen mee: minder dan 100 euro voor 4 stuks (zelf monteren).

Dus in het kort: wil je upgraden en heb je het geld (er voor over) ?
DOEN ! (hoe ver je er mee wilt gaan, kun je vervolgens zelf bepalen).
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Waren jou originele schijven voor echt krom getrokken? Daar hebben die van mij (nog) geen last van. Die zijn wel al een stukje heen, dus daar komen binnenkort ook nog wel van die Brembo's voor in de plaats. :)
 
Mijn originele schijven liggen er nog onder... die zijn nu gewoon 'op' (en krom).
Dus vervangen moet sowieso gebeuren...
Moet ik ook een setje voor jou meebestellen ?
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Ok, duidelijk.

Nee dank je, ik wacht nog even. Ze kunnen nog wel even mee, heb er nog geen opmerkingen over gekregen bij de beurt en wintercheck, maar ik verwacht dat ze over een half jaar wel aan de beurt zijn. Zou nu een beetje zonde zijn van de blokken die er net op zitten. :)
 
Is dit niets voor je ?

Vauxhall monaro VXR remmen inclusief schijven +/-470 euro .gooi je er meteen setje gevlochten leidingen bij.

ik zou ze er dondersgraag bij mezelf op willen zetten , maar is me net te duur .
!B7Ty6uwBWk~$(KGrHqR,!hIEyr6bO,S+BMzy)UhE3Q~~_12.JPG

!B7TyS5Q!Wk~$(KGrHqZ,!iYEzNc0lssSBMzywMBdVg~~_12.JPG

<a class="postlink" href="http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-MONARO-VXR-BRAKES-FRONT-REAR-DISCS-CALIPERS-/190466577670?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2c58b15506" onclick="window.open(this.href);return false;">http://cgi.ebay.co.uk/VAUXHALL-MONARO-V ... 2c58b15506</a>
 

B-Buster

Medewerker
Administrator
Gaat niet, je hebt de calipers van een GTO van modeljaar 2004 nodig. De latere jaren wijken iets af.
 
Ik hou het voorlopig bij de originele remklauwen. Maar van die stalen remleidingen is wel iets om over na te denken :)

Zowieso effe kijken hoe het gaat lopen, eerst zorgen dat de motor lekker loopt. en dat is als het goed is met schoonmaken van tank en brandstof pomp verholpen.

En de schijven van <a class="postlink" href="http://www.remschijf.nl" onclick="window.open(this.href);return false;">www.remschijf.nl</a> zijn volgens mij ook Brembo's of iig vergelijkbare kwaliteit. Remmen voor moeten toch binnekort vervangen worden dus dat worden zowieso geperforeerde schijven met sportblokken, achter wacht ik effe mee.
 
Omega-B2 zei:
Hmmm. Ik vindt het allemaal wel meevallen. Mijn Omega heeft 2 ronden Nurnburgring gedaan(nagenoeg na elkaar), en ik rij ook redelijk sportief. De remvloeistof krijgt eerder nukken van oververhitting dan de remblokken. .

Waarom denk je dat de remvloeistof oververhit raakt en niet de blokken?
 
Ik rij zelf met remschijven van EBC rond (aan de voorzijde althans). Gaat perfect met de al eerder hier genoemde remupgrade. Het zijn deels geperforeerde schijven met enkele groeven (kijk anders ook nog even hier). Het duurt even voordat de zaak is ingeremd en daarna zijn de remmen, bij het remmen, nog niet echt stil maar ik vind dat dit wel wat heeft.

Al met al ben ik hierover zeer tevreden (en de schijven zijn ook nog steeds recht).

Groet,

Walter
 
Ik moet zeggen dat ziet er ook erg mooi uit. Liefste doe ik ook zoiets. Maar ik heb hier nog een jeepje staan waar nog een ander blok in moet en andere bladveren onder moeten voordat ik er weer mee kan rijden :|

Dus het is een beetje afwegen. Word voorlopig dus even andere schijven en blokken, de rest komt wel een keer. hoop ik.....
 
Bovenaan